Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#Anneler Günü

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - Anneler Günü haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Anneler Günü haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

"Hayatımın İlk Kütüphanesi Annem" Anne ve çocukların gönüllerine dokundu Haber

"Hayatımın İlk Kütüphanesi Annem" Anne ve çocukların gönüllerine dokundu

Toplumun her kesimine yönelik sosyal ve kültürel çalışmalarını sürdüren Osmangazi Belediyesi, anne ve çocuklara yönelik anlamlı etkinliklerine bir yenisini daha ekledi. Hüdavendigar Kütüphanesi’nde düzenlenen "Hayatımın İlk Kütüphanesi Annem" etkinliği, yoğun bir katılımla gerçekleşti. Annelerin çocuklarıyla birlikte katıldığı programda duygu dolu anlar yaşanırken, etkinlik aile bağlarının güçlenmesine de katkı sundu. Çocukların anneleriyle birlikte kaliteli zaman geçirmesi, kitap sevgisinin küçük yaşta kazanılması ve aile içi iletişimin güçlendirilmesi amacıyla düzenlenen etkinlikte, çeşitli interaktif çalışmalar ortaya kondu. Program boyunca çocuklara anneleriyle ilgili sorular yöneltilirken, anneler de çocuklarına duygu ve düşüncelerini anlattıkları mektuplar yazdı. Etkinlik sonunda ortaya çıkan samimi ve duygusal görüntüler, katılımcılara unutulmaz bir gün yaşattı. Sevgilerini yarınlara not düştüler Etkinliğe katılan anneler, duydukları memnuniyeti dile getirerek Osmangazi Belediyesi’ne ve Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür etti. Çocuklarıyla birlikte güzel bir vakit geçirdiklerini kaydeden katılımcılar, yazdıkları mektupları çocuklarının yıllar sonra açıp okuyabileceği, o günkü duygularını yeniden hissedebileceğini ifade ederek, "Hayatımın İlk Kütüphanesi Annem" etkinliğinin çok güzel bir proje olduğunu vurguladı. Çocuklar da, etkinliğin annelerini daha yakından tanımalarına yardımcı olduğunu belirtti. Renkli görüntülere sahne olan etkinliğin sonunda anneler ve çocukları, Anneler Günü’ne özel çiçek takdim edildi.

Başkan Erkan Aydın müjdeyi verdi, festival geleneksel hale geliyor Haber

Başkan Erkan Aydın müjdeyi verdi, festival geleneksel hale geliyor

Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, "Sukaypark’ta düzenlenen Bursa Kahve Festivali’ni her gün yaklaşık 10 bin kişi ziyaret etti. Her yaştan vatandaşımızın festivale yoğun ilgi göstermesi bizleri çok mutlu etti. Bu organizasyonu geleneksel hale getirmeyi hedefliyoruz." dedi. Osmangazi Belediyespor’un katkıları ve Opus FS iş birliğiyle üç gün boyunca düzenlenen Bursa Kahve Festivali, birbirinden özel sanatçıları ağırladı. Festival alanında kurulan stantlarda kahve tutkunları, farklı demleme yöntemleriyle hazırlanan özel kahvelerin tadını çıkarırken, akşam saatlerinde sahne alan sanatçıların konserleriyle de keyifli anlar yaşadı. Kahve tutkunları ile müzikseverleri buluşturan Bursa Kahve Festivali’nin son gününde RednBlack, Tuana ve Pinhani sahne aldı. Sevilen sanatçılar, performanslarıyla festivale yakışır bir kapanış yaparak izleyicilere müzik ziyafeti sundu. Konser öncesinde festival alanını ziyaret eden Başkan Erkan Aydın, Pinhani grubunun solisti Sinan Kaynakçı ile bir araya geldi. Başkan Aydın, sevilen sanatçıya Bursaspor atkısı hediye ederek sohbet etti. "Bu tabloyu görmekten büyük mutluluk duyduk" Konser öncesinde sahneye çıkarak Bursalılara seslenen Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Bursa Kahve Festivali’nin bu yıl ilk kez düzenlendiğini kaydetti. Festivale gösterilen yoğun ilginin ve alınan güzel geri dönüşlerin kendilerini çok mutlu ettiğini belirten Başkan Aydın "Bu organizasyonu geleneksel hale getirmeyi hedefliyoruz. Festivalimizi her gün yaklaşık 10 bin kişi ziyaret etti. Her yaştan vatandaşımızın burada bir araya gelmesi bizler için çok değerli. Gençlerimiz ve ailelerimiz çocuklarıyla birlikte festivalimize katıldı. Bu vesileyle tüm annelerimizin Anneler Günü’nü kutluyor, hayatını kaybeden annelerimize Allah’tan rahmet diliyorum. Anne adaylarımızın da Anneler Günü’nü en içten dileklerimle kutluyorum. Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün annesi Zübeyde anayı da rahmet, saygı ve minnetle anıyorum. Gençlerimizin enerjisini, mutluluğunu ve umut dolu bakışlarını gördükçe bizler de daha güzel işler üretmek adına büyük bir motivasyon kazanıyoruz. 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı’nı şimdiden kutluyorum." şeklinde konuştu.

’Engelsiz Bursa Buluşması’nda gönüller bir oldu Haber

’Engelsiz Bursa Buluşması’nda gönüller bir oldu

Atatürk Kültür Merkezi Merinos Yerleşkesi’nde gerçekleştirilen programa, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba’nın yanı sıra Vali Yardımcısı Mustafa Güney, AK Parti Bursa Milletvekilleri Emine Yavuz Gözgeç ve Emel Gözükara Durmaz, MHP Bursa Milletvekili Fevzi Zırhlıoğlu, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Faruk Uysal, Keles Belediye Başkanı Ali Doğru, Büyükşehir Belediyesi yöneticileri, siyasi partilerin temsilcileri, özel ihtiyaçlı vatandaşlar ve aileleri katıldı. Programda Bursa Büyükşehir Belediyesi Engelli Hizmetleri Şube Müdürlüğü tarafından hazırlanan sergiyi gezen Başkan Vekili Şahin Biba, masaları tek tek ziyaret ederek vatandaşlarla sohbet etti. "Asıl mesele, gönüllerdeki mesafleri kaldırabilmektedir" Etkinlikte konuşan Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, insanı merkeze almayan hizmet anlayışının hiçbir zaman kalıcı olamayacağını söyledi. Özel ihtiyaçlı bireylerin hayatın her alanında yer almasının önemine değinen Başkan Vekili Biba, "Özel ihtiyaçlı bireylerin eğitimden spora, kültürden istihdama kadar her alanda güçlü şekilde var olabildiği bir Bursa hedefliyoruz. Mesele yalnızca fiziksel engelleri kaldırmak değildir. Asıl mesele, gönüllerdeki mesafeleri kaldırabilmektir. Ön yargıları aşabilmektir. Birlikte yaşama kültürünü büyütebilmektir. Bunlar toplumun ortak sorumluluğudur" diye konuştu. "Tüm engeller sevgiyle aşılabilir" Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin her zaman özel ihtiyaçlı vatandaşların yanında olduğunun altını çizen Başkan Vekili Biba, "Hayatlarını büyük bir sevgiyle evlatlarına adayan, sabrın ve merhametin en güzel örneğini gösteren annelerimizin Anneler Günü’nü de kutluyorum. Kadınların emeği, duası ve mücadelesi her türlü takdirin üzerindedir. İyi ki varsınız. Sevginin, birlikteliğin ve kardeşliğin olduğu yerde tüm engeller aşılabilir. Engelliler Haftası’nın toplumda farkındalığın artmasına vesile olmasını diliyorum" dedi. AK Parti Bursa Milletvekili Emine Yavuz Gözgeç ise, engellerin sevgi, birlik ve beraberlikle aşılabileceğini vurguladı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde özel ihtiyaçlı vatandaşların hayatlarını kolaylaştırmak için birçok adım atıldığını anlatan Gözgeç, programın hazırlanmasında emeği geçenlere de teşekkür etti. AK Parti Bursa Milletvekili Emel Gözükara Durmaz da eğitimden istihdama, sosyal desteklerden sağlık hizmetlerine kadar birçok alanda düzenlemeler yapıldığını ve özel ihtiyaçlı bireylerin hayatlarına dokunulduğunu dile getirerek Engelsiz Bursa için hep birlikte çalışacaklarını söyledi. MHP Bursa Milletvekili Fevzi Zırhlıoğlu ise özel ihtiyaçlı bireylerin her zaman yanında olduklarını ve olmaya devam edeceklerini söyledi. Vali Yardımcısı Mustafa Güney, engelli vatandaşların sosyal hayatın, istihdamın, idarenin, kültürel hayatın ve sporun içinde yer almasının büyük önem taşıdığını ifade etti. Programın sonunda Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba tarafından özel ihtiyaçlı çocuk sahibi olan Münire Alkan’a Anneler Günü dolayısıyla çiçek takdim edildi.

NİLTİMDER’DEN ‘ANNELER GÜNÜ’ ETKİNLİĞİ Haber

NİLTİMDER’DEN ‘ANNELER GÜNÜ’ ETKİNLİĞİ

Türkiye Kalite Derneği Bursa Şubesi KalDer Evi’nde düzenlenen etkinliğe; siyasi partilerin, iş dünyasının ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı. Etkinliğin açılışında konuşan NİLTİMDER Başkanı Olgun Şafak Karabiber, annelerin sabrı öğreten, mücadeleyi ayakta tutan birer sevgi abidesi olduğunu belirterek, sosyal hayatta elde edilen başarıların ardında, güçlü anne figürlerinin bulunduğunu vurguladı. NİLTİMDER olarak kadınların karar alma mekanizmalarında daha etkin olmalarını istediklerini ifade eden Karabiber, buna yönelik düzenlenecek her türlü girişimde yer almaya hazır olduklarını dile getirdi. Annelik sevgisi NİLTİMDER Kadın Kolları Başkanı Eda Alaybeyoğlu ise konuşmasında anne olmanın doğumla sınırlandırılamayacağını belirterek, içinde annelik sevgisini barındıran bütün kadınların Anneler Günü’nü kutladı. Her annenin bir hikâyesi olduğuna inandığını ifade eden Alaybeyoğlu, kadınların sesinin daha da güçlü çıkması için durmaksızın çalışacaklarını vurguladı. Nilüfer Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürü Gülşah Toy Kaplan ve Osmangazi Belediyesi Eşitlik Birimi Sorumlusu Psikolog Melike Oruç da bağlı bulundukları belediyelerin kadınlara yönelik çalışmalarından söz etti. Doğum mucizesinin vesilesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Nuray Kuzukıran ise doğumun mucizesine değinerek, bu mucizenin gerçekleşmesine vesile olan anneliğin, vicdan ve merhametin simgesi olduğunu vurguladı. Genç Sanayici İş İnsanları ve Yöneticileri Derneği (GESİAD) Genel Sekreteri Eczacı Neslihan Şahin konuşmasında kadınların ekonomik ve sosyal hayattaki etkinliklerinin daha da artması gerektiğine işaret ederek, bireylerin hayata hazırlanmasındaki en önemli pay sahiplerinin anneler olduğunu dile getirdi. Kadınların azimli mücadelesi Artlift Asansör Yönetim Kurulu Başkanı Özlem Altunkaya ise iş yaşamındaki mücadele sürecinden söz etti. İş hayatında beraber yola çıktıkları eşini erken yaşta kanserden kaybettiğini ifade eden Altunkaya, iki oğluna hem annelik hem babalık yaparak büyüttüğünü söyledi. Yıllar sonra bugün firmalarını oğulları ile birlikte yönettiklerine işaret eden Altunkaya, kadınların ekonomik ve sosyal hayattaki yüklerinin ağır olduğunu ancak hiçbir zaman mücadeleden vazgeçmemeleri gerektiğini sözlerine ekledi.

Yıldırım’da ‘Nesiller Buluşuyor’ projesi Anneler Günü programıyla taçlandı Haber

Yıldırım’da ‘Nesiller Buluşuyor’ projesi Anneler Günü programıyla taçlandı

‘Ben Her Yerde Varım - Maarifin Kalbinde Marifetli Gençlik’ anlayışı doğrultusunda hayata geçirilen proje; öğrenciler ile yaşlı bireyleri bir araya getirerek kuşaklar arası dayanışmayı güçlendirmeyi, öğrencilerde vefa, saygı, empati ve sorumluluk bilincini geliştirmeyi hedefledi. Yıldırım Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Sağlık Hizmetleri Öğretmeni Hacer Esen koordinatörlüğünde yürütülen projede, gönüllü 16 öğretmen ve 75 öğrenci görev aldı. Ocak ayında başlayan ve mayıs ayına kadar devam eden proje kapsamında 16 yaşlı vatandaşı düzenli olarak ziyaret edildi. Öğrenciler, ziyaretlerde büyükleriyle sohbet etti, günlük yaşamlarında destek oldu, ev işlerinde yardımcı oldu ve sosyal etkinliklerle gönül bağları kurdu. Proje sürecinde gerçekleştirilen ziyaretlerin yanı sıra iftar programları, sosyal buluşmalar ve Anneler Günü programı ile büyüklerin moral ve motivasyonuna katkı sağlandı. Projenin kapanış programı, Anneler Günü vesilesiyle ayrı bir anlam kazandı. Programda annelik, sevgi, vefa, dayanışma ve kuşaklar arası bağların güçlendirilmesi mesajları ön plana çıktı. Proje kapanış programına Yıldırım Kaymakamı Metin Esen, Yıldırım İlçe Millî Eğitim Müdürü Mustafa Sevinç, Yıldırım Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Ömer Yılmaz, okul idarecileri, öğretmenler, öğrenciler ve projeye dahil olan büyükler katıldı. Yıldırım Kaymakamı Esen: ‘Büyüklerimize sahip çıkmak ortak sorumluluğumuzdur’ Programda konuşan Yıldırım Kaymakamı Metin Esen, ‘Nesiller Buluşuyor’ projesinin kuşaklar arası dayanışmayı güçlendiren örnek bir çalışma olduğunu söyleyerek "Bugün burada hem anlamlı bir projenin kapanış programında hem de Anneler Günü vesilesiyle çok özel bir buluşmada bir araya gelmiş bulunuyoruz. ‘Nesiller Buluşuyor’ projesi, gençlerimiz ile büyüklerimizi aynı gönül ikliminde buluşturan, vefayı, saygıyı ve dayanışmayı yaşatan çok kıymetli bir çalışmadır. Büyüklerimiz; ailemizin hafızası, değerlerimizin taşıyıcısı ve toplumumuzun en kıymetli hazineleridir. Onların hâlini hatırını sormak, yalnız olmadıklarını hissettirmek ve hayır dualarını almak hepimizin ortak sorumluluğudur. Bu proje sayesinde öğrencilerimiz, hayatın en önemli derslerinden birini yaşayarak öğrenmiştir. Yardımlaşmayı, empati kurmayı, büyüklerine hürmet etmeyi ve topluma faydalı bireyler olmayı sahada tecrübe etmişlerdir. Anneler Günü vesilesiyle başta burada bulunan kıymetli annelerimiz olmak üzere tüm annelerimizin Anneler Günü’nü kutluyor; kendilerine sağlık, huzur ve mutluluk diliyorum. Projenin hayata geçirilmesinde emeği geçen Yıldırım Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi idarecilerine, öğretmenlerine, öğrencilerine ve proje koordinatörüne teşekkür ediyor; bu tür çalışmaların ilçemizde çoğalarak devam etmesini temenni ediyorum" dedi Program, öğrencilerin büyüklerle sohbet etmesi, Anneler Günü kutlamaları ve iyi dileklerin paylaşılmasıyla sona erdi. ‘Nesiller Buluşuyor’ projesi, Yıldırım’da gençlerin enerjisi ile büyüklerin tecrübesini buluşturan, sevgi ve vefa temelli örnek bir sosyal sorumluluk çalışması olarak hafızalarda yer aldı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.