Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#Vincenzo Montella

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - Vincenzo Montella haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Vincenzo Montella haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Vincenzo Montella: "Bin tane zafere bedel bir maç oldu" Haber

Vincenzo Montella: "Bin tane zafere bedel bir maç oldu"

2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu üçüncü maçında A Milli Futbol Takımı, Los Angeles Stadyumu’nda karşı karşıya geldiği ABD’yi 3-2 mağlup etti. Turnuvaya 3 puanla veda eden milli takımda teknik direktör Vincenzo Montella, müsabakanın ardından düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulundu. "Başımız dik bir şekilde ülkemize döneceğiz" Avustralya ve Paraguay maçlarına göre kadroda yaptığı değişikliklere değinerek sözlerine başlayan Montella, "Bütün futbolcular milli takım bir parçası. Hepsi ilk 11 oynayacak seviyede. Her biri mükemmel bir biçimde takımda yer alayı hak ediyor. İlk 11 ile ilgili kararlarım; taktik seçimlerdi. Son hafta zor bir hafta oldu hepimiz için. Kadroda zihinsel olarak çok enerji sarf eden çok futbolcumuz vardı. 1 dakika sonra gol yiyip ayağa kalkabilmek takım ruhunu ortaya koyan takımlarda görebilirsiniz. Bu akşam çok mutluyum. Bütün futbolcular yeteneklerini gösterdi. Bu akam oynadıkları gibi bir futbol oynamak ve bu kadar çok ABD’li taraftarın karşısında oynamak, bu kadar güçlü bir takım olamasalardı bunu beceremezlerdi. Türk haklı adına, başkan adına çok mutluyum. Başımız dik bir şekilde ülkemize döneceğiz. Biraz adaletsizlikler de oldu. Ben çok duygusallaştım maçın sonuna doğru. Bu akşamki maç bin tane zafere bedel bir maç oldu" ifadelerini kullandı. İtalyan çalıştırıcı, bütün maçları kazanmak niyetiyle oynadıklarının altını çizerek, "İki maç üst ve yan direkten top dışarı çıktı. Futbol bu. Bazen adaletli olmaz ama kabullenmek zorunda kalırız. Sonuçların dışında kadronun nasıl oynadığını, takımın sahada verdiği çabayı da işaret edebilirsiniz. Bu akşam bunu altını çizmek istiyorum" şeklinde konuştu. "Bu maçta sergilenen futbol gururumuz açısından önemli" ABD karşısında sergilenen futbolun ve oynanan oyunun ‘gurur duyulabilecek’ şekilde olduğunu dile getiren Montella, "Gol atmak tabii ki şut sayısından daha önemlidir. Ama rakip takımın nasıl oynadığına dayalı olarak yine de gol atılabilir. Burada büyük düzeyde bir baskı var. Belki hiçbirimiz bunu tahmin edemeyebiliriz. Bu kadronun unsurlarından hiçbirini, diğeriyle kıyaslayamayız. Hepsinin üzerinde büyük bir baskı vardı. Ben doğru bağlamda olayları incelemeyi tercih ederim. Biz ilk 2 maçta şanslı olamadık. En azından iki maçtan birinde berabere kalmak bizim için işleri kolaylaştırabilirdi. Ama ben takımın bu akşam nasıl tepki vereceğini görmek istedim. Tabii ki elendiğimiz için hayal kırıklığı içindeyiz ama buna rağmen gurur duyabileceğimiz bir noktadayız. Bu maçta sergilenen futbol gururumuz açısından önemli" diye konuştu. "Her zaman en ideal koşullar içinde olmadık" 52 yaşındaki teknik adam, Arizona’daki kamp koşullarını da değerlendirerek, "Her zaman en ideal koşullar içinde olmadık. Anlık olarak adapte olmamız gerekiyordu. Ama kasımda belki elemelerden çıksaydık farklı olurdu. Ama biz mart ayında bu turnuvaya girdiğimiz için farklı oldu. Kısa süre içerisinde bu organizasyonları yapmak mümkün gözükmüyordu. Ayrıca Avrupa da play-off’tan katılan takımların hiçbiri kamp yerini değiştiremedi" dedi. "Kale önünde biraz daha net olabilirdik" İlk 2 maçta aceleci davrandıklarını ve kale önünde net olamadıklarını vurgulayan kırmızı-beyazlıların teknik direktörü, "Verilere dayalı somut bir şekilde yaklaşmamız gerekti. Bazı fırsatları daha iyi değerlendirebilirdik. Hiç kimseye suç atmak istemem. Bu bir tecrübe; dersler çıkarabileceğimiz. Bu konuda yapılabilecek bazı konuları gündem getirdim ama belki biraz aceleci davranmasaydık daha iyi ilerleyebilirdik. Kale önünde biraz daha net olabilirdik. Ama bazen girmiyor, futbol bu. Hemen de eleştiri yığını oldu ve farklı bir baskı oluşturuldu takım üzerinde" cümlelerine yer verdi. "Bundan sonra Dünya Kupası’na gelmek 24 sene sürmeyecek" Montella, turnuvayı büyük baskı altında geçirdiklerine değinerek, "Bütün bunlara rağmen iyi bir tepki verdiler. Elimden geldiğince onların psikoloğu gibi davranmaya çalıştım. Bence bir psikoloji uzmanına ihtiyaç olmayacak. Çünkü takım becerilerini, karakterinin ne kadar yüksek olduğun gösterdi. Bundan sonra Dünya Kupası’na gelmek 24 sene sürmeyecek. Çok daha kısa sürede geleceğiz" değerlendirmesinde bulundu.

Hacıosmanoğlu: "Biz yolda yürüdüklerimizi yolda bulduklarımızla asla değişmeyiz" Haber

Hacıosmanoğlu: "Biz yolda yürüdüklerimizi yolda bulduklarımızla asla değişmeyiz"

2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu 3. maçında ABD ile karşılaşacak A Milli Futbol Takımı, Arizona Athletic Grounds’ta yaptığı antrenmanla hazırlıklarına başladı. Antrenman öncesinde Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu, basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Sözlerine destek verenlere teşekkür ederek başlayan Hacıosmanoğlu, "Dünyanın her tarafından binlerce vatandaşımız milli takımlarını desteklemek için Amerika'ya geldiler. Onlara ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Yine aynı şekilde, sabahın erken saatlerinde kalkıp binlerce insanın ülkenin her ilinin, ilçesinin meydanlarında toplanıp milli takımlarına verdikleri coşkulu destekten dolayı onlara da şükranlarımı sunuyorum. Gönül isterdi bu kadar özveriyle takımlarına sahip çıkan 85 milyon insana burada başarıyı yakalayıp, onları da sevindirmek ama her şerde hayır vardır, her hayırda da bir şer vardır, Cenab-ı Allah nasip etmedi. Buradan öncelikle futbolculara teşekkür ediyorum. Buralara bizi taşıyan onlar. Avrupa Şampiyonası'nda çeyrek final oynayan onlar. Uluslararası A Ligi'ne çıkaran onlar. 24 senenin üzerine Dünya Kupası'na taşıyan da onlar ve başlarındaki Montella hocamız da teknik ekibiyle beraber. Onlara da teşekkür ediyorum" diye konuştu. "Bunlar bizim çocuklarımız, destek olmamız lazım" Alınan sonuçlardan dolayı herkesin kalbinin sızladığını vurgulayan Başkan Hacıosmanoğlu, "Hakikaten kalbimiz sızlıyor. Malzemecisinden tutun futbolcusuna, teknik kadrodan yönetimine, herkesin kalbi sızlıyor. Çünkü Dünya Kupası'na bu hedefler için gelmemiştik. Ama insanlar şunu bilsin ki, o saygı duyduğumuz 85 milyon aziz milletimiz, en az onlar kadar burada emeği geçen işte malzemecisi, futbolcusu, teknik kadrosu, yönetimi, bizler de onlar kadar üzüldük ve hala kalbimiz onun ezikliğini hissediyor. Unutmayalım ki bizleri buralara taşıyan Bizim Çocuklar. Bunların çoğu 20 yaş civarlarında ve bunlar önümüzdeki yıllarda oynanacak olan turnuvalarda belki de 3-4 turnuvayı bir arada oynayacak çocuklar. Bunlar bizim çocuklarımız, destek olmamız lazım" şeklinde konuştu. "Ahlaksızlaşan bu insanların, neye hizmet ettiklerini 80 milyonun takdirine sunuyorum" Olumlu ve yapıcı yorumların başlarının üzerinde yeri olduğunu ifade eden İbrahim Hacıosmanoğlu, "Bizim onlara saygımız var ve futbolcunun da, teknik kadronun da, profesyonel çalışanların da herkesin saygı duyma zorunluluğu var. Çünkü onun faydası olur sana ama ahlak dışına çıkıp da hakarete varan cümleler kullanıp, bu bizim çocuklara 'başka çocuk adı takmaya kadar gidecek kadar' ahlaksızlaşan bu insanların, neye hizmet ettiklerini 80 milyonun takdirine sunuyorum. Bizim milletimiz de zaten onları anlıyordur. Biz çocuklarımıza sahip çıkacağız. Nasıl iki sene içerisinde sırasıyla başarıları yaşattıysa, inşallah bundan sonra da o başarıları bu millete yaşatacaktır" değerlendirmesinde bulundu. "Biz yolda yürüdüklerimizi yolda bulduklarımızla asla değişmeyiz" Bugüne kadar alınan başarıları Teknik Direktör Vincenzo Montella’nın yaşattığını aktaran Hacıosmanoğlu, "Hocasına da sahip çıkacağız, oyuncularına da sahip çıkacağız. Burası bir kulüp takımı değil. Kulüp takımlarında da baktığınız zaman da devamlılık olmadığından dolayı başarısızlıklar geliyor. 15 tane futbolcuyu gönderip yerine 15 futbolcu alamazsınız. Hocayı gönderip yerine hoca alamazsınız. Başkanı gönderip yerine de başkan alamazsınız. Onun için biz oyuncularımıza da sahip çıkıyoruz. İki gündür hocaların isimlerini de yazıyorlar. Ama bizim karakterimizi bilenler şunu iyi bilir ki biz yolda yürüdüklerimizi yolda bulduklarımızla asla değişmeyiz. Eğer iki senede bu başarıları bu hoca ekibiyle, bu çocuklarla beraber başardıysa onlara sahip çıkacağız, aziz Türk milleti de sahip çıkacak; ondan sonra yine aynı başarıları yine bu çocuklar bize yaşatacak. Tabii burada işte diyorlar ki, başkan konuşulanı anlamıyor, yazılanı iyi okuyamıyor. Ben konuşulanı da iyi anlıyorum, yazılanı da iyi okuyorum. 60 yaşındayım, futbolun 40 yılını bana sorun, kimin eli kimin cebindeydi gün, saat olarak aktarırım size. Buna milli takımlar da dahil. Ben böyle bir insanım. Herkes 'Federasyon başkanı böyle konuşur mu?' diyor. Evet konuşur, alışacaksınız. Ben kalbiyle dili bir olan bir insanım. Kalbimde ne varsa dilimde de konuşurum. Çünkü arkamda bagajım yok" açıklamasında bulundu. "Kalbindekini diline yansıtamayanlar ancak sinsice konuşmaların arasına cümleleri sokarlar" Yapılan eleştirilere cevap veren TFF Başkanı Hacıosmanoğlu, "Şimdi, anlamadığım konuşmalara gelince, kalbindekini diline yansıtamayanlar ancak sinsice konuşmaların arasına cümleleri sokarlar. Eğer sırtında bagajı olup, bagajı taşıyanlar, onun ağırlığının altında ezilenler yine kalbinden söylemesi gerekeni cesaret edip dilinden söylemeyerek ancak eliyle cevap verirler. Biz, kalbimiz bu, dilimiz bu. Kalbimizden ne geliyorsa dilimizden söylemeye de devam edeceğiz. Onun için herkesin bu çocuklara sahip çıkmasını istiyorum. Çünkü bu çocuklar bizi bir yerlere taşıyacak. Onun için hepinize tekrar teşekkür ediyorum. Tekrar, 85 milyon aziz Türk milletimize bu hayal kırıklığını yaşattığımız için samimiyetimize inansınlar; bütün ekip olarak onların kalbi nasıl sızlıyorsa bizimki en az onlar kadar sızlıyor. Bunları telafi edecek olan yine bu çocuklardır. Onların da telafi edeceğine sonsuz inancımız var" dedi. "Böyle bir rezillik dünyanın hangi ülkesinde var" Eleştiri boyutunun aşılmasından dolayı Adalet Bakanı Akın Gürlek'e seslenen İbrahim Hacıosmanoğlu, sözlerine şöyle devam etti: "Zaten ilk maçtan başlamalarının sebebi o değil mi? Takımın içinde kargaşa olduğunu, kaptanın takımı yaptığını, bu insanlara artık yorum değil, saygısızlık boyutuna geliyor. Ben buradan çok sevdiğim, değer verdiğim, beraber de İstanbul Başsavcılığı'nda çalıştığım Adalet Bakanımıza sesleniyorum: Sayın Cumhurbaşkanımızın tensipleriyle Adalet Bakanlığı'na görevlendirildi ve kendisinin de bu ülkeye üstün hizmetleri olacağına inanıyorum. Ama elbette ki yorum yapacağız, yazacağız, çizeceğiz ama ahlak sınırlarını aşmayacağız. Kendisinden özellikle istirhamım, dünyadaki bütün örneklerine baksınlar, böyle bir rezillik dünyanın hangi ülkesinde var? Bununla ilgili acilen kanuni bir düzenlemenin yapılması gerektiğine inanıyorum. Hem toplumun ahlak çöküntüsünü önlemek için hem de futbolun eğer kalkınmasını istiyorsak bu artık bir elzem oldu. Çünkü dünyanın hiçbir yerinde böyle bir ahlak sınırlarını aşan insanlar topluluğu yok. İnanıyorum ki bu çalışmayı da Sayın Bakanımız en kısa sürede başlatır." "Her şerde bir hayır vardır, her hayırda da bir şer vardır" Herkes hatası olabileceğini söyleyen Hacıosmanoğlu, "Elbette ki futbolcunun da hatası olur, teknik kadronun da hatası olur, bizlerin de hatası olur. Ama sonuçta birinci dakikada bir top direğin dibinden içeri giriyor, değil mi? Hocayı teknik olarak eleştirebilirsiniz. Sonuçta ikinci yarıda yaptığı değişiklikler ortada. O direğin dibinden içeriye giren top, senin vuruyorsun üst direkten, yan direkten dışarıya çıkıyor. Her şerde bir hayır vardır, her hayırda da bir şer vardır. Onun için biz önümüze bakacağız. Cenab-ı Allah bu çocuklara, yine bu aziz milleti sevindirmeyi nasip edecek" ifadelerini kullandı. "Bu yönetim olarak da başkan olarak da bu sorumluluğu elbette üzerimize alıyoruz" Sorumluluğu üstünlerine aldıklarını belirten İbrahim Hacıosmanoğlu, "Şimdi zaten burada biz bu işin kurnazlığına kaçmış olsak deriz ki, 'Elbette ki biz yönetim olarak bütün görevlerimizi yaptık' ama bu öyle bir şey değil. Bu yönetim olarak da başkan olarak da bu sorumluluğu elbette üzerimize alıyoruz. Biz de yaptık, çocuklar da yaptı. Bunu sağduyulu insanlara gidip konuştuğunuz zaman da onlar size söylüyor zaten. Benim telefonumda binlerce mesaj var. Ya ben arkadaşlara da söyledim; Trendyol'un CEO'su Çağlayan Bey'in 21 yaşında kızı mesaj attı, o da bana attı. Kız çocuğu, 'Baba, bu çocuklara sahip çıkalım, sen de destek oluyorsun. Herkesin destek olması lazım. Birçoğu benden ufak' diyor. 21 yaşında bir kız çocuğu söylüyor bunu. Herkesin ondan ilham, ders alması lazım. Bu çocuklara bizim sahip çıkmamız lazım. Gönül isterdi elbette ki bugün burada farklı bir şeyi konuşalım. Teknik olarak eleştiriyorsunuz da Merih'in son anda vurduğu top direğin yanından dışarı çıkmasa içeri girse bugün farklı bir şey konuşuyorduk, değil mi? Onun için bunlara, bunlara takılmayalım. Yine bunları düzeltecek olan teknik kadro ve değerli kardeşlerimizdir. Onlara sahip çıkalım, dediğim gibi Cenab-ı Allah yine bu aziz millete büyük başarıları bunlarla yaşatacak" açıklamasında bulundu. Teknik Direktör Vincenzo Montella ile konuşup, konuşmadığının sorulması üzerine Başkan Hacıosmanoğlu, "Hiç ona fırsat vermedim. Fırsat vermedim. Öyle bir konuşma geçmedi aramızda, ona da fırsat vermeye gerek yok zaten. Siz başkansanız oradaki hem oyuncunun psikolojisinden hem hocanın psikolojisinden anlayıp ona destek olmanız lazım, öyle bir ortama sürüklememeniz lazım" dedi. "Bu nifakları takımın içine sokmaya ne gerek var" Neden başarısız olunduğuyla ilgili konuştuklarını vurgulayan Hacıosmanoğlu, sözlerini söyle sürdürdü: "Şimdi baktığınız zaman da istatistikleri söyleyeceğiz, bu sefer de 'İstatistikleri niye söylüyorsunuz' diyorsunuz. Yani sonuçta son iki maçtaki istatistiklere baktığınız zaman da 65 şut atmışsınız. Kötü mü oynadınız? Daha tedbirli olabilir miydi? O ayrı bir konu ama elbette ki eleştirilecek olan yönleri var ama bu benim işim değil. Elbette ki o konuda eleştiri yapanlara bir saygı duyuyoruz, elbette ki eleştirecekler. Onlar ne istiyorlar? Daha iyisini istiyorlar. Ben onlara hak vereceksiniz ama biz ahlak sınırlarını zorlayanlara söylüyoruz. 'Bu takımın içinde sanki birbirleriyle kavga eden insanlar varmış' gibi söyleyenlere konuşuyoruz. Bizim Çocukları başka bir çocuk sıfatı yüklemeye çalışanlara söylüyoruz, o ahlaksızlara söylüyoruz. Takımın kaptanının, takımı yaptığını söyleyenlere söylüyoruz. Bu nifakları takımın içine sokmaya ne gerek var, daha ilk maçtan itibaren başladınız. Ama bu çocuklar onların hepsini utandıracak Allah'ın izniyle. Çok teşekkür ediyorum, saygılar sunuyorum" diye konuştu. "Çocukların üzerinde baskı yok" Futbolcuların üzerinde baskı olmadığını belirten İbrahim Hacıosmanoğlu, "Sadece bu ahlaksız eleştirilerin onlara vermiş olduğu bir rahatsızlık vardı. Onun dışında bir baskı yok çocukların üzerinde" diyerek sözlerini tamamladı.

Merih Demiral: "Bütün halkımızdan içtenlikle özür diliyoruz" Haber

Merih Demiral: "Bütün halkımızdan içtenlikle özür diliyoruz"

A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu ikinci maçında San Francisco Bay Area’da karşılaştığı Paraguay’a 1-0 mağlup oldu. Maçın ardından milli futbolcu Merih Demiral, basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Bütün sorumluluk kendilerine olduğunu belirten Demiral, "Bütün halkımızdan içtenlikle özür diliyoruz, çok üzüldük. Onları üzdüğümüz için hepimiz tekrar bütün halkımızdan, bütün Türk halkından özür diliyorum. Başka diyecek bir şey yok yani. Ne söylenir bilmiyorum. Böyle anlar olabiliyor. Tekrardan herkesten özür diliyoruz. Herkes çok üzgün. Yıllardır milli takıma geliyorum, en üzüldüğüm maç. Herkes çok duygusal zaten. Çok üzgünüz. O yüzden bütün halkımızdan özür diliyoruz. Başka bir kelime diyecek bir şey bulamıyorum" diye konuştu. "Olmayınca olmuyor" İki maçta 70-75 tane şut çektiklerini fakat buna rağmen olmadığını ifade eden 28 yaşındaki futbolcu, "Olmayınca olmuyor. Onun üzüntüsünü yaşıyoruz gerçekten. Mücadele ettiğimize inanıyorum, iki maçta da elimizden geleni yaptık. Hiç beklemediğimiz sonuçlar aldık. Hiç böyle olmamalıydı. Hepimiz sorumluyuz. Çok içtenlikle kırdığımız, üzdüğümüz bütün halkımızdan özür diliyoruz. Amerika maçı var şimdi önümüzde. İnşallah en iyi şekilde bitiririz. Şimdi herkes çok üzgün ama bir tane daha maç var. Milli takımı inşallah en iyi şekilde temsil edip, turnuvayı öyle noktalarız" şeklinde konuştu. "Bahaneye sığınmamak lazım" Baskının futbolun doğasında olduğunu vurgulayan milli futbolcu, "Tabii ki baskı olur üzerimizde, bu bahane değil. Bahaneye sığınmamak lazım. Dediğim gibi bunun hani hiçbir bahane olmadan bütün sorumluluk bizde. Çok daha iyisini yapabilirdik, yapamadık. Futbol bu, olabiliyor yani böyle günlerde. O yüzden dediğim gibi çok üzgünüz. Gerçekten çok üzgünüz, şimdi soyunma odasından geldim, herkes çok üzgün. İnşallah bunu telafi etmek için, ben de milli takımda inşallah ilerleyen süreçlerde elimden gelenin en iyisini yapacağım bunu halkımıza unutturmak için. Bütün takım arkadaşlarım da öyle" ifadelerini kullandı. "İnanın herkes elimden geleni yaptı" A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella'nın maçtan sonra takımla toplantı yaptığı anlatan Merih Demiral, "Verdiğimiz mücadeleden dolayı tebrik etti, o da çok üzgün. Herkesin mücadelesinden memnun. Çünkü elimizden geleni yaptık. Dışarıdan herkes yorum yapabilir ama inanın herkes elinden geleni yaptı. Ben görüyorum takımı. Herkes elimden geleni yaptı, olmayınca olmuyor. Bu futbolda böyle şeyler var; iyi günler de var, kötü günler de. Bütün sorumluluk bizde. Çok daha iyisini yapabilirdik. Çok daha iyisinden ziyade gruptan çıkabilirdik. O yüzden bütün sorumluluk bizde. Tekrardan bütün halkımızdan çok özür diliyorum" açıklamasında bulundu.

Montella "Olmayınca olmuyor" Haber

Montella "Olmayınca olmuyor"

2026 Dünya Kupası D Grubu ikinci maçında Türkiye, Paraguay’a 1-0 mağlup olarak turnuvaya veda etti. A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella, müsabakanın ardından düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulundu. Rakibin kırmızı kart görmesine rağmen bir forveti oyuna almakta gecikildiği yönündeki bir soruya cevap veren İtalyan teknik adam, "Barış’ı ikinci devrede oyuna soktuk sonrasında 2. forveti de aldık. Maçın gidişatına göre bir karar aldım. Çok üzgünüm. Milletimizin adına büyük beklentilerimiz vardı. Federasyon ve futbolcularımızın ne kadar çalıştığını biliyorum. Profesyonel futbol hayatımda 50 maçta bir denk gelecek maçlar iki kere üst üste denk geldi. Kader bizden yana değildi" ifadelerini kullandı. "Forvet konusunu açmanıza şaşırarak bakıyorum. İki maçta 65 şut var" Son iki maçta takımın kaleye toplam 65 şut çektiğini belirten Montella, "Forvet konusunu açmanıza şaşırarak bakıyorum. İki maçta 65 şut var. Bir şekilde gol olmuyor. Bazı anlar futbolda neden yaşanıyor öğrenmek isterim. Biz gidiyoruz olmuyor ama onlar bir kere geliyorlar ve atıyorlar. Eğer biz pozisyon üretmesek bizim için bir problem olurdu ama böyle iki maçı üst üste yaşadığınızda kader bizden yana demekten başka bir söz bulamıyoruz. İki maçta düzeltmemiz gereken tek şey varsa Avustralya’nın defansının arkasına biraz daha fazla koşu yapabilirdik. Bugün bu maçta bunu yaptığımızı görünce daha ne yapılabilirdi onu düşünüyorum. Olmayınca olmuyor" dedi. "Yapmamız gereken tek şey büyük turnuvalarda oynama alışkanlığını kazanmak" A Milli Takım’ın Dünya Kupası'nı normalleştirebilmesi gerektiğini aktaran Vincenzo Montella, "Bizim bundan sonra yapmamız gereken tek şey büyük turnuvalarda oynama alışkanlığını kazanmak. Bu alışkanlığı kazanmamış olmak futbolcularımızın performasına da etki etti" ifadelerini kullandı. Paraguaylı futbolcu Miguel Almiron'un kırmızı kart gördüğü pozisyonla ilgili Montella, "Bu kuraldan haberdardım bununla ilgili toplantılar da düzenledik. Her şeyi futbolculara izah ettik. Bu yeni kuralsa saygı duymak uyum sağlamanız gerekir" diye konuştu. "Biz Dünya Kupası’na çok büyük beklentilerle geldik ve bunu da sahada gösterdik" Vincenzo Montella, turnuvaya büyük beklentilerle geldiklerinin altını çizerek şunları söyledi: "Bugün bir kişiyi hedef gösterip onu suçlamak ve sonucu ona bağlamak en kolayı. Ben en iyisine inandım ve ona göre futbolcularımı seçtim. Benim beklentim grubu geçebilmekti. Bu sonucu öyle yada böyle kabul etmek zorundayım. Her şeyi ortaya koyduğunuz zaman futbolda pek çok heyecan ve mutluluk bulabilirsiniz ama üzüntü de olabiliyor. Aynı hayat gibi. Her zaman her şey istediğiniz gibi olmayabiliyor. Biz Dünya Kupası’na çok büyük beklentilerle geldik çok büyük isteklerimiz vardı ve bunu da sahada gösterdik. Maçı kaybettiğiniz zaman en iyi oyuncular yedek kulübesindeki oyunculardır çünkü oynamamışlardır. Ben Ozan Kabak’a çok saygı duyuyorum. Kendisi benim çağıralabileceğim oyunculardan biriydi ama sakatlandı. Çok iyi ve kuvvetli bir oyuncu." "Gücümüzü ve ruhumuzu en iyi şekilde devam ettirmemiz lazım" Dünya Kupası'nda alınan bu sonuçtan ders almaları gerektiğini belirten 52 yaşındaki teknik adam, "Türkiye’nin mücadeleci ruhunun var olduğunu göstermeye devam etmemiz lazım. Gurur dolu performanslar oluşturmalıyız. Çünkü Türkiye’nin renklerini temsil ettiğinizde ülkeyi, insanlarını ve kültürünü temsil ediyorsunuz. Oyuncularıma da bunu söylüyorum. Maçtan sonra soyunma odasından çıkarken kafamız yukarda çıkmamız lazım. Gücümüzü ve ruhumuzu en iyi şekilde devam ettirmemiz lazım. Bu ders bizim kendimizi daha da geliştirmemize fırsat sağlayacak. Gururla başımızı yüksek tutabilmek için görevimizi yerine getireceğiz" diyerek sözlerini noktaladı.

"Bu kaosa hizmet eden çok kişiden daha fazla Türk gibi hissediyorum" Haber

"Bu kaosa hizmet eden çok kişiden daha fazla Türk gibi hissediyorum"

A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu ikinci maçında 20 Haziran Cumartesi günü TSİ 06.00’da Paraguay ile karşılaşacak. San Francisco’daki Bay Area Stadyumu’nda oynanacak bu maç öncesinde A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella, düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulundu. "Paraguay gol atma konusunda çok iyi" İtalyan teknik adam, Paraguay’ın saygıyı hak eden bir takım olduğunu söyleyerek sözlerine başladı. Vincenzo Montella, "Brezilya ile aynı puanları elde etti elemelerde, sadece 1 puan gerideydi Ekvador, arkadan geldi Arjantin de. Fakat Paraguay hakikaten gol atma konusunda çok iyi, çok karakterli oyuncuları var. Forvetleri, golcüleri çok iyi. Çok ciddi saygı duyuyoruz. Tabii ki her zaman birkaç değişiklik yapmışızdır, yapabiliriz. Burada mesele taktik sebeplerle ve başka bakış açılarıyla futbolcuları oyun dışı bırakmak değil. Yarın tabii ki de bazı değişiklikler olabilir ama bu değişiklikler sadece taktiksel anlamda olur. Yani maçın stratejisine göre. Yani oynamayınca bir futbolcu 'Birinci maçta böyle yaptı' diye değil, sadece maçın stratejisine göre" diye konuştu. "Biraz daha saygıyı hak ettiğimizi düşünüyoruz" Her şeyi yoluna koymak için yarınki maçı sabırsızlıkla beklediklerini dile getiren Montella, "Avustralya maçında ikinci devrede İsmail'i hakikaten devreye soktuk çünkü Avustralya'nın kontrataklarını biliyorduk, adeta neşter atar gibi oynadılar. Dünya Kupası'nda aslında Avustralya'ya karşı 30 şut pozisyonu elde ettik. Portekiz, Demokratik Kongo Cumhuriyeti'ne karşı oynadığında sadece 1 kez bunu yakalayabilmişti. Dolayısıyla rakip takım son 25-30 metrede 10 kişi bir araya geldiği zaman bunu aşmak çok zor oluyor. Dolayısıyla mesafeden şut atabilmek lazım ve bunu yapmakta da haklıydık ama belki yeteri kadar iyi gidemedik. Ama her bir maç birbirinden farklıdır. Ne şekilde hazırlandığınız, ne şekilde oynadığınız farklıdır. Biz analizini yaptık bu maçın. Bazı açılardan, bazı aşamalarda çok daha iyi olabilirdik. Top hakimiyeti konusunda bilhassa daha iyi olabilirdik. Bu tehditleri ortadan kaldırabilirdik ama zaman zaman da bu top hakimiyetiyle ilgili değişiklikleri kabul etmek lazım. Bütün bunları açıklığa kavuşturduk ve epey bir kaos olmasına rağmen şunu söyleyebilirim; bunun yansımaları oldu ve ben bir hayal kırıklığı yaşadım. Çünkü çok iyi sonuçlar elde etti son 3 yıl içerisinde bu takım ve biraz daha saygıyı hak ettiğimizi düşünüyoruz. Her ne kadar biz de daha iyi oynayabilmiş olsaydık dahi. Ben aslında kendimi Türk gibi hissediyorum. Yani bu kaosa hizmet eden, bunu besleyen pek çok kişiden çok daha fazla Türk gibi hissediyorum kendimi. Hakikaten Türkiye'de de yurt dışında da takip edildi. Ben sadece basın odalarında söylenen sözleri söylemiyorum ama bazı bireyler karışıklık oluşturuyorlar. Bu beni etkilemiyor, ben yaşım daha ileri ama futbolcuların üzerinde bunun etkisi oluyor. Çünkü 20'li yaşlarında olan futbolcular, gençler ve bu tür durumlar onları üzebiliyor, onlara acı verebiliyor. Çok muhteşem futbolcular olarak onlara güveniyorum. Elimizden gelenin en iyisini yapmamız gerekiyor bu Dünya Kupası'nda oynamaya devam edebilmek için" ifadelerini kullandı. "Sevginin, ihtiyaç duyulduğunda oyunculara verilmesi gerektiğini düşünüyorum" Tecrübeli teknik adam, Avustralya yenilgisinin ardından futbolcularıyla görüşmeler yaptığına da değinerek, "Son birkaç gün içerisinde futbolcuların morali üzerinde olumlu bir etki oluşturduğumu düşünüyorum. Hep onlara akıllarının, zihinlerinin berrak olması, rahat olmaları gerektiğini söyleyerek telkinde bulunuyorum. Bu kolay değil tabii ki mağlubiyet aldıktan sonra. Bir yenilgiden sonra yeniden bir sıçrayış yaşamak çok kolay bir şey değil. Dolayısıyla haklı olarak böylesine ciddi eleştirilerden sonra ki adil eleştiriler de vardı. Onların etkilenmesi son derece normal. Aynı zamanda onları övmek de gerekiyor, işimin bir parçası da bu. Ama kamuoyuna baktığım zaman mutlaka insanların birtakım kusurlar, hatalar bulduğunu görüyorum, bunun farkındayım. Milli takımın başındaki teknik direktörüm. Ama tabii ki rahatlamalılar, yüzde 100 potansiyellerini ortaya koyabilmeliler ve ruh hallerini de yönetebilmeliler. Çok nitelikli oyuncular. Bütün bu koşulları sahada bir araya getirebildiğiniz zaman büyük bir hayalimiz var; taraftarlara karşı, Türk halkına karşı bir sorumluluk var ve futbolcular bütün bunların farkında, son 3 yıl bunu gösterdi. Ben aslında yenilgiden sonra çok daha fazla seviyorum futbolcuların tutumlarını. Kişisel olarak bu sevginin, ihtiyaç duyulduğunda da oyunculara verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Sadece maç kazanıldığında değil" şeklinde konuştu. "Makine değil, robot değil futbolcular" Milli oyuncuların aşırı tepkilerden dolayı incindiklerinin altını çizen Montella, şöyle devam etti: "Futbolcuların yeniden sahaya çıkmak için çok istekli olduklarını görüyorum. Çünkü incindiler, sonuçta makine değil, robot değil futbolcular. Bazı tepkilerin aşırı olması onları etkiledi ama ben güveniyorum kendime ve onlara. İlk düdük çalındıktan sonra mümkün olduğunca kafaları rahat bir biçimde en iyi sonucu verebilmek için oynayabilmelerini diliyorum." "Ben kendi takımıma odaklanmayı tercih ediyorum" 52 yaşındaki teknik adam, rakipten çok kendi takımına odaklanmayı tercih ettiğini de belirtti. Vincenzo Montella, "Paraguay çok fiziksel olarak güçlü, duyguları, karakterleri hep öne çıkıyor. Her bir maç farklı, dolayısıyla mutlaka rakip takıma odaklanmamız gerekiyor ama ben kendi takımıma odaklanmayı tercih ediyorum. Mümkün olduğunca en iyi koşullarda olsunlar ve performanslarını daha iyi sergilesinler" dedi. "Zafer almayı ümit ediyorum hediye olarak" Dün doğum günü olan Montella, hediye olarak Paraguay karşısında galibiyet almayı ümit ettiğini aktardı. İtalyan çalıştırıcı, "Hep evde kutlamıştım, kendi ülkemde kutlamıştım doğum günümü. İkinci kez takımımla birlikte, futbolcularla birlikte doğum günümü kutlayacağım. Avrupa şampiyonası ve Dünya Kupası bunun bir parçası ve ümit ediyorum ki futbol ailemle kutlayabilmeyi diliyorum bundan sonraki, iki yıl sonraki doğum günümü de. 50. yaş günüyle ilgili çok güzel hatıralarım var. Avrupa şampiyonasında açılış hediyem ve futbolcuların zaferiydi tabii ki. Yarından sonraki gün bu zaferi almayı ümit ediyorum hediye olarak" cümlelerine yer verdi. "Arizona’da pişiyorduk sıcaktan" ‘Paraguay’ın çalışmalarını maçın oynanacağı şehir olan San Francisco’da yapması avantaj sağlar mı?’ sorusunu A Milli Takım Teknik Direktörü Montella, şöyle cevaplandırdı: "Arizona'da çok iyi antrenman alanları vardı ama pişiyorduk sıcaktan. Çöl sıcağında. Akşam 8'de dahi antrenman yapsak çok zor oluyordu. Fakat biraz daha serin iklimlere geldiğimizde o zaman biraz daha tazeleniyoruz. Tabii bunları değiştiremezsiniz ve buna adapte olmanız lazım." "Su molasının ne zaman geldiği, o anki şartlara bağlı" Başarılı teknik adam, Dünya Kupası mücadelelerindeki su molalarına dair fikirlerine de bildirdi. Montella, "Su molalarının lehineydim maçlar başlamadan önce. Son maçlarda aslında baskı vardı, gol geliyordu. Dolayısıyla bir skor ihtimali ortaya çıktığında, bir su molası olduğunda o oyunu durdurdu. Bazı durumlarda işe yaradığı da olabiliyor, o zaman pozitif olduğunu da düşünebilirsiniz. Sizin durumunuza da bağlı tabii, yani o su molasının ne zaman geldiği, o anki şartlara bağlı. Dolayısıyla bunun için de biraz esnek olmanız gerekiyor. Yerine göre olumlu olabilir, çünkü oyuncularla da iletişim kurma fırsatı da veriyor size su molası tabii ki" değerlendirmesinde bulundu. "Maçı kaybettik diye her şeyi berbat etmeye gerek yok" Oyuncularının daha önce aldıkları skorlar ve başarılarla saygı kazandığını ve şu anda da desteğe ihtiyaçları olduğunu yineleyen Vincenzo Montella, "Gerçekten onları daha da çok seviyorum şimdi. Çünkü tabii ki yenilgiden sonra hayal kırıklığına uğradılar, tabii ki oyunu inceledik, hataları düzeltmek için konuştuk. Ama ben sonuçta adil bir insanım, ben oyuncuların tarafındayım. Çünkü bizi buraya getiren onlar, yani bu oyuncular, milli takımı buraya getiren bu oyuncular. Dolayısıyla Türkiye'nin bir ülke olarak dünyanın her yerinde saygı görmesine de katkı sağlıyorlar futbol dünyasında. Dolayısıyla oyuncular bunu yapıyor. Onun için bu olanlar bitenler biraz beni, oyuncuları da daha çok üzüyor. Ve umuyorum ki oyuncular bütün bunlarla başa çıkabilirler; benim başa çıktığım gibi tabii, ben 20-30 yaş daha büyüğüm onlardan, onun için benim için belki daha kolay ama sonuçta oyuncuların da desteğe ihtiyacı var, saygıya ihtiyacı var. Çünkü o saygıyı kazandılar zaten. Yani bir olumsuz sonuç, o sonuç nasıl ortaya çıkmış tabii bunun hakkında fikirleriniz olabilir ama sonuçta bir oyun değildir, bir maç değildir her şeye karar veren. Yani orada maçı kaybettik diye her şeyi berbat etmeye, bir çuval inciri berbat etmeye gerek yok. Ben bunu söylemeye çalışıyorum. Biz motiveyiz ve hazırız. Ben hazırım, oyuncular da hazır maça. Sonuçta biz daha önce sizin bizimle gurur duymanızı sağladık, yine onu yapmak için buradayız" ifadelerini kullandı. Montella, Paraguay müsabakasında sahaya yüzlerinde bir gülümseme ve pozitif bir kafa yapısıyla çıkmaları gerektiğinin atını çizerek, bu şekilde çok daha başarılı olma şanslarının bulunduğunu söyledi. "Oyuncuların ailelerini getirdik" Futbolcuların ailelerini de ABD’ye getirdiklerini açıklayan ay-yıldızlı takımın teknik direktörü, "Böylesine bir nesli sosyal medyadan koparamazsınız. Bu mümkün değil, ben bunun farkındayım. Onun için ben daha çok önümüzdeki işle ilgilendim. Yani yapmaları gereken şeylere odaklanmaları gerektiğini düşündüm ve o maçları analiz etmek ve antrenman planlarını yapmak konularına odaklandım. Yani çok da boş bir vaktim yok. Oyuncuların biraz daha fazla boş zamanı var. Zaten bu nedenle bugün aileleri de getirdik. Aileleriyle birkaç saat vakit geçirmelerini sağladık. 2-3 saat çok güzel bir vakit geçti. O 2 saat boyunca da yarın sahada yapacaklarımızı hiç düşünmedik. Bence bu iyi oldu" şeklinde konuştu. "Hem biz hem Paraguay birer yenilgiden çıktık" Vincenzo Montella, kritik grup maçlarının aynı anda başlama ihtimaline dair yapılan bir yoruma, şöyle yanıt verdi: "Çok bir şeyi değiştirmiyor diye düşünüyorum. Hem biz hem Paraguay birer yenilgiden çıktık. Her iki taraf da dolayısıyla bu maçı kazanmak istiyor. Ama şuna katılıyorum; üçüncü grup maçının aynı anda başlıyor olması önemli. İkinci çok fark etmez ama üçüncüde olması iyi. Beraberliğe razı geleceğimize de inanmıyorum çünkü üçüncü maçın ne olacağı belli değil." "Ben oyuncuları çok iyi tanıyorum" Futbolcularıyla iletişimi birebir şeklinde kurduğunu ve hepsiyle arasının iyi olduğunu hatırlatan Montella, "Teknik direktörün görevlerinden bir tanesi de neye ne zaman müdahale edeceğine karar vermek. Ben oyuncuları çok iyi tanıyorum, her biriyle çok iyi bir ilişkim var. Bu da zaten teknik direktör olmanın en önemli özelliklerinden bir tanesi" dedi. "Yarın kazanırsak insanlar yine 'Evet, dünya şampiyonu olmalıyız’ diyecekler" İtalyan teknik direktör, dengeli bir karaktere sahip olduğunu ve işler iyi giderken de kötü giderken de denge kurmaya gayret ettiğini dile getirdi. Vincenzo Montella, "Çok tarihi sonuçlardan sonra da 'çok büyük bir başarı elde ettik' diye kendimi belli bir yerde görmem. Her zaman takımla beraber elimden geleni yapalım. Yani bunun örnekleri var. İnsanlar bazen değerlendirmelerinde biraz abartıya kaçabiliyorlar. Benim görevim ise her şeyi bir dengede tutmaya devam etmek. Bunu hem işler iyi giderken hem işler zor giderken yapabilmem gerekiyor. Eğer yarın kazanırsak o zaman insanlar yine 'Evet, dünya şampiyonu olmalıyız, bütün müsabakaları kazanmalıyız' diyecekler, buna eminim. Bütün bunlar sonuçta Türk halkının karakteri. Biz her halükarda dengeli olmaya ve dengede gitmeye devam etmek zorundayız" diye konuştu. "Benim yerimde olmak isteyenler olacaktır" A Milli Takım ile hem Avrupa Şampiyonası hem de Dünya Kupası’nda mücadele etmenin kendisine neler hissettirdiğine dair de Montella, "Çok mutlu ve şanslı hissediyorum, ayrıcalıklı hissediyorum. Benim yerimde olmak isteyenler olacaktır, vardır diye düşünüyorum ve gerçekten de çok heyecan duyuyorum. Avrupa şampiyonasında çok beklenti vardı. Ayrıca çok da güzel bir atmosfer vardı ama tabii Dünya Kupası çok daha büyük, bütün dünyayı kapsıyor. Onun için bütün bu hisler daha da büyüyor. Unutulmaz şeyler bunlar. İçinde yaşamak unutulmaz bir his. Ben milli takımı hem Avrupa şampiyonasında hem de şimdi Dünya Kupası'na getirebilmiş olmaktan dolayı da gurur duyuyorum. Sürekli olarak bir heyecan kaynağı bence bu konu, bu tip turnuvada turnuvalar" açıklamasını yaptı. "Türkiye'deki herkesi mutlu etmek için elimizden geleni yapacağız" Milli takım teknik direktörü, Türk taraftarlara da seslenerek, şunları dile getirdi: "Mücadelemizi devam ettiriyoruz. Herkesin hayalini gerçekleştirmek, herkesi gururlu hissettirebilmek için bu mücadeleyi devam ettiriyoruz. Onun için de elimizden gelen her şeyi yapacağız maçta. Elimizdeki bütün kaynakları, enerjiyi kullanarak ülkedeki herkesi, Türkiye'deki herkesi mutlu, takımla gurur duyar hale getirebilmek ve başarılarını devam ettirebilmek için elimizden geleni yapacağız. Onların desteğini hissetmek de tabii bunu yapabilmek için çok önemli." "Bu kadar sert eleştiriler olacağını beklememiştim" Avustralya karşılaşmasından sonra bu kadar sert eleştiriler beklemediğini de sözlerine ekleyen Montella, "Bütün oyuncularımı farklı bir boyutta getirerek hazırlamaya çalışıyorum. Onların mental olarak özellikle hazır olmasına dikkat ediyorum. Çünkü burada her şeyi zaten oldukça büyük boyutlarda yaşanıyor. Onun için mental olarak onların kendilerini güçlü hissetmelerini sağlamaya çalışıyorum. Çok sert eleştiriler olabiliyor. Ama ben bu sert eleştirileri hemen bir önceki maçtan sonra beklememiştim. Belki biraz eleştiri olur diye düşünmüştüm ama bu kadar sert olacağını beklememiştim. Fakat benim tecrübem bana fayda sağlıyor. Giovanni Trapattoni ile olan destek ya da ilişkilerim de bana burada önemli bir destek sağlıyor. Onlarla olan, yani oyuncularla olan iş birliği ve bu dostluğumuz ve yakın ilişkimiz önemli olmaya devam edecek" dedi.

Vincenzo Montella: "Durumu düzeltmek için vakit olduğunu biliyoruz" Haber

Vincenzo Montella: "Durumu düzeltmek için vakit olduğunu biliyoruz"

2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu ilk maçında A Milli Futbol Takımı, Kanada’nın Vancouver şehrindeki BC Place Stadyumu’nda mücadele ettiği Avustralya’ya 2-0 mağlup etti. A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella da karşılaşmanın ardından düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulundu. "Başlangıçta takımımız biraz yavaştı" Çok üzgün olduklarını dile getirerek sözlerine başlayan Montella, "Tekrar durumu düzeltmek için vakit olduğunu biliyoruz. Grup aşamasında bu durumu düzeltebiliriz, vaktimiz var. Başlangıçta takımımız biraz yavaştı, birkaç kez aslında rakip takımın bildiğimiz taktikleri işledi ve bunları biliyorduk, rakibimizin becerilerini biliyoruz. Bir şekilde topun kontrolü bizdeydi ama golü atacak aşamayı bulamadık. Gol atmak çok önemli, gol atmaya çok yaklaştık ama savunmayı aşmak çok zor oldu. Rakip takımın savunması çok uzundu, uzun oldukları zaman da bu tip rakiple mücadele etmek her zaman kolay değil. Onları tebrik ediyorum çok iyi oynadılar. Tekrar durumu değerlendireceğiz oyunun hala içindeyiz. Yüzde 78 topa sahip olduk, müsabaka boyunca rakip kaleye 30 şutumuz var. Şanslı olmadığınızda bazen atamıyorsunuz. Atamadığınızda da maçı bu şekilde bitiriyorsunuz" ifadelerini kullandı. "Kaybedince bütün eleştirileri kabul etmek gerek" "Kaybedince bütün eleştirileri kabul etmek gerek, adil olmadığını düşündüğümüz eleştirileri de kabul etmelisiniz" diyen İtalyan teknik adam, şöyle devam etti: "Ben bütün görüşlere saygı duyuyorum, Bazı oyuncuların önüne iyi fırsatlar geldi. Çoğu zaman beni eleştiriyorlar, sahaya en fizikli oyuncuyu koymuyorum diye. Ben eleştirileri her zaman kabul ettim. Başka oyuncularımız da var, iyi ve gelişme kaydeden. Arda’yı sahada tutmak istedim. Zor bir pozisyonu vardı. Kenan da ikinci yarı oyuna girdi. Biliyorsunuz ki Kenan sol kanatta iyi oynuyor." "Kerem bugün sahada ruhunu bıraktı" Vincenzo Montella, Avustralya’nın fizik gücü yüksek savunmasına karşı Kerem Aktürkoğlu’nu forvet hattında kullanmaya devam etmesine yönelik eleştiriler hakkında da görüşlerini bildirdi. Montella, "Kaybettiğimiz zaman eleştiriler olacağını biliyorduk. Kazandığımızda da eleştiriler aldığımız oldu. Kerem bugün sahada ruhunu bıraktı. Sonuna kadar mücadelesini verdi. Gol atamayınca bunu dememek gerekiyor. Arda’yı merkeze çektiğimde Can’ı forvet arkasında daha iyi gördüğüm için Arda’yı tutmak istedim. Kenan da soluna geçince gelişen bir futbolcu olduğunu gördü. Ona göre değerlendirmeler yapılacak" şeklinde konuştu. "Kenan’ın dar alandaki özeliklerini kullanmak istedik" İkinci yarının başında yapılan Barış Alper Yılmaz - Kenan Yıldız değişikliğine de açıklık getiren 51 yaşındaki çalıştırıcı, "Farklı bir şey yapmak istedik. Barış’ın alan açıldığında güçlü olacağını biliyoruz. Bu strateji belli durumlarda iyi işliyor. Kenan’ı sokmak istedik çünkü Kenan da çok iyi bir oyuncu. Çok da iyi oynadı. Alanı çok daralttıkları için Kenan’ın dar alandaki özeliklerini kullanmak istedik. Dar alanda efektif olacağını düşündük, rakibimizin yerleşik oynadığını düşününce o şekilde tercih ettik" diye konuştu. "İstediğimizi elde etmek için elimizden gelenin en iyisini yapacağız" Avustralya 2-0 öne geçtikten sonra hücuma yönelik değişiklik yapmak yerine neden Salih Özcan ve Mert Müldür’ü oyuna soktuğuna dair bir soruya da Montella, şöyle cevap verdi: "Değerlendirmelerimize göre kontratağı engellememiz gerekiyordu. Rakip çok hızlı şekilde hücuma çıkıyordu. O hamleyi yaptık. Arda ve Hakan uzun zamandır 90 dakika oynamıyordu. Yanlarına enerjik futbolcularımız koymalıydık. Kombinasyonlar denedik. Kaleye şutlarımız oldu. Maalesef futbol böyle, girmeyince olmuyor. 30 şutumuz var. Daha zamanımız var. İstediğimizi elde etmek için elimizden gelenin en iyisini yapacağız." "Önemli olan inancımızı kaybetmememiz" A Mili Takım Teknik Direktörü Montella, Avustralya’ya büyük saygı duyduğunu yineleyerek, "Onların bu maçta bu şekilde oynayacağını, elindeki bütün yetenekleri en iyi şekilde kullanacaklarını bekliyordum. Gol atılan noktalarda başarılı da oldular. Avustralya’nın başarısız bir takım olduğunu düşünmüyor kimse. Sonuçta bu futbol, kimse Avustralya’nın kolay bir maç olacağını düşünmedi. Onların maçlarının sonuçlarını takip ediyorduk, teoride kolay olacak noktalar gözüküyordu ama pratikte öyle olmuyor. Önemli olan inancımızı kaybetmememiz" dedi. "Sonucun böyle olması üzücü" Avustralya’nın beklediği stratejiyle saha çıktığını dile getiren Vincenzo Montella, "Savunmaya odaklı, derin savunma yapan bir takım, kontra atağa çıkacaklarını biliyorduk, düşündüklerimizi yaptılar, iyi de oynadılar. Dengeyi iyi kurmak gerek, sonucun böyle olması üzücü ama bu, bundan sonra yapacağımız değerlendirmeleri olumlu etkilemeli. Zihinsel dengeyi hiçbir şekilde kaybetmememiz gerekiyor" değerlendirmesinde bulundu. İtalyan teknik direktör, Arda Güler’in sağ kanattan daha çok maçın büyük bölümünde orta sahada oynadığını da belirterek, "Arda’nın özellikleri belli, nerede başlarsa başlasın orta sahada daha iyi oynayan bir oyuncu, oradan şut atabiliyor, paslar atıyor. Her zaman bir strateji oluştururken, oyuncunun oynayabileceğin en iyi pozisyonda oynayabilmesini ön plana alıyorum. En azından böyle yapmayı deniyorum. Arda Güler sağ önde iç gibi düşünün; orada daha iyi oynayabileceğini düşünüyoruz, dönüyor, çalım atıyor, şut atabilir" açıklamasını yaptı.

Hakan Çalhanoğlu: "Zor bir maç olacak, bunun farkındayız" Haber

Hakan Çalhanoğlu: "Zor bir maç olacak, bunun farkındayız"

A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu ilk maçında yarın TSİ 07.00'de Kanada'nın Vancouver şehrinde bulunan BC Place Stadyumu'nda Avustralya ile karşı karşıya gelecek. Bu müsabaka öncesinde Killarney Park’ta düzenlenen medya etkinliğinde Kaptan Hakan Çalhanoğlu açıklamalarda bulundu. Herkesin beklediği anın geldiğini söyleyen Çalhanoğlu, "Çok bekledik, yarın başlıyoruz. Hazırlık süreci iyi geçti. Biz de dört gözle bekliyoruz. Sıcaklığa alıştık. Bahane bulmadan oyunumuzu oynamak istiyoruz. Sonuçta her ülke bu sıcakta oynayacak. Adapte olmamız gerekiyor. Biz en iyi şekilde bu maça hazırlandık. Bahane bulmadan, kendi oyunumuzu oynayıp, inşallah kazanacağız" diye konuştu. Rakiplere saygı duyduklarını ve hiçbirini küçümsemediklerini vurgulayan 32 yaşındaki futbolcu, "Rakiplere saygımız sonsuz. Hiçbir rakibi küçümsemiyoruz. Onların fiziksel bir takım olduğunu biliyoruz. Duran toplarda özellikle çok dikkatli olmamız gerekiyor. Bizim takım daha yetenekli. Biz de kendi gücümüzü ortaya koyacağız" şeklinde konuştu. "Hiçbir rakibi küçümsemiyoruz" Avustralyalı futbolcuların, A Milli Futbol Takımı hakkında yaptığı açıklamaların hatırlatılması üzerine Kaptan Hakan Çalhanoğlu, "O açıklamaları gördüm. Bizim takımın hem yetenekli hem de tecrübeli oyuncuları var. Bizim takım üst seviyede oynayan oyuncular. Hiçbir rakibi küçümsemiyoruz. Onlar bizi tanıyor, biz onları tanımıyoruz. Biz maça yüzde 100 hazır çıkacağız. O röportajlar kulağımıza geldi. Bizim için daha iyi öyle olması. Zaten takım hırslı" ifadelerini kullandı. Kaptan olduğu için gururlu olduğunu aktaran Çalhanoğlu, "Takım arkadaşlarıma bu konuda teşekkür ediyorum. Bana her konuda yardımcı oluyorlar. Hepimiz için ilk Dünya Kupası. Avrupa Şampiyonası’nda o tecrübeyi yaptık. İnşallah bu turnuvada iki yıl önceki turnuvadan daha iyi ülkemizi temsil ederiz" değerlendirmesinde bulundu. "Turnuvanın tadını çıkarmak istiyoruz" Teknik Direktör Vincenzo Montella'nın, Dünya Kupası için takıma neler söylediğinin sorulması üzerine milli futbolcu, "O futbolculuk döneminde yaşadı. Çok büyük turnuva olduğunu söyledi. Organizasyon biraz Avrupa Şampiyonası gibi değil ama ayak uydurmamız gerekiyor. Her şey biraz daha farklı. Hem hava şartları hem organizasyon biraz daha değişik. Biz turnuvanın tadını çıkarmak istiyoruz. Sonuçta 24 yıl sonra katıldık. Bir yandan da ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz" diye cevap verdi. Yabancı taraftarların da ilgisinin olmasının kendilerini mutlu ettiğini belirten Hakan Çalhanoğlu, "Sonuçta herkes bizim iyi bir takım olduğumuzu biliyor, oyuncuları tanıyorlar. Bu bizim için önemli. Demek ki iyi yoldayız. Bizi orada karşılayan Türk taraftarlarımıza teşekkür ediyorum. Bizi yalnız bırakmadılar. Bu turnuvada da öyle olacaktır. Bizim amacımız ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek, bize yakışanı yapmak. Türkiye’yi de daha da ön plana sokmak" şeklinde konuştu. "Zor bir maç olacak, bunun farkındayız" 32 yaşındaki futbolcu, Inter'den takım arkadaşı Manuel Akanji ile Avustralya hakkında konuştuğunu sözlerine ekledi. Avustralya'nın fiziksel bir takım olduğuna dikkat çeken Çalhanoğlu, "Zor bir maç olacak, bunun farkındayız. Kendi yeteneğimizi, kendi gücümüzü ortaya koymamız gerekiyor. Bu ben olayım, Arda olur, hiç fark etmez. Tüm takım arkadaşlarım iyi ve hazır. Çünkü biz buralara kadar takım olarak geldik. O yüzden ön planda olan takımdır" diyerek sözlerini tamamladı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.