Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#Süt

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - Süt haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Süt haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Montella "Olmayınca olmuyor" Haber

Montella "Olmayınca olmuyor"

2026 Dünya Kupası D Grubu ikinci maçında Türkiye, Paraguay’a 1-0 mağlup olarak turnuvaya veda etti. A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella, müsabakanın ardından düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulundu. Rakibin kırmızı kart görmesine rağmen bir forveti oyuna almakta gecikildiği yönündeki bir soruya cevap veren İtalyan teknik adam, "Barış’ı ikinci devrede oyuna soktuk sonrasında 2. forveti de aldık. Maçın gidişatına göre bir karar aldım. Çok üzgünüm. Milletimizin adına büyük beklentilerimiz vardı. Federasyon ve futbolcularımızın ne kadar çalıştığını biliyorum. Profesyonel futbol hayatımda 50 maçta bir denk gelecek maçlar iki kere üst üste denk geldi. Kader bizden yana değildi" ifadelerini kullandı. "Forvet konusunu açmanıza şaşırarak bakıyorum. İki maçta 65 şut var" Son iki maçta takımın kaleye toplam 65 şut çektiğini belirten Montella, "Forvet konusunu açmanıza şaşırarak bakıyorum. İki maçta 65 şut var. Bir şekilde gol olmuyor. Bazı anlar futbolda neden yaşanıyor öğrenmek isterim. Biz gidiyoruz olmuyor ama onlar bir kere geliyorlar ve atıyorlar. Eğer biz pozisyon üretmesek bizim için bir problem olurdu ama böyle iki maçı üst üste yaşadığınızda kader bizden yana demekten başka bir söz bulamıyoruz. İki maçta düzeltmemiz gereken tek şey varsa Avustralya’nın defansının arkasına biraz daha fazla koşu yapabilirdik. Bugün bu maçta bunu yaptığımızı görünce daha ne yapılabilirdi onu düşünüyorum. Olmayınca olmuyor" dedi. "Yapmamız gereken tek şey büyük turnuvalarda oynama alışkanlığını kazanmak" A Milli Takım’ın Dünya Kupası'nı normalleştirebilmesi gerektiğini aktaran Vincenzo Montella, "Bizim bundan sonra yapmamız gereken tek şey büyük turnuvalarda oynama alışkanlığını kazanmak. Bu alışkanlığı kazanmamış olmak futbolcularımızın performasına da etki etti" ifadelerini kullandı. Paraguaylı futbolcu Miguel Almiron'un kırmızı kart gördüğü pozisyonla ilgili Montella, "Bu kuraldan haberdardım bununla ilgili toplantılar da düzenledik. Her şeyi futbolculara izah ettik. Bu yeni kuralsa saygı duymak uyum sağlamanız gerekir" diye konuştu. "Biz Dünya Kupası’na çok büyük beklentilerle geldik ve bunu da sahada gösterdik" Vincenzo Montella, turnuvaya büyük beklentilerle geldiklerinin altını çizerek şunları söyledi: "Bugün bir kişiyi hedef gösterip onu suçlamak ve sonucu ona bağlamak en kolayı. Ben en iyisine inandım ve ona göre futbolcularımı seçtim. Benim beklentim grubu geçebilmekti. Bu sonucu öyle yada böyle kabul etmek zorundayım. Her şeyi ortaya koyduğunuz zaman futbolda pek çok heyecan ve mutluluk bulabilirsiniz ama üzüntü de olabiliyor. Aynı hayat gibi. Her zaman her şey istediğiniz gibi olmayabiliyor. Biz Dünya Kupası’na çok büyük beklentilerle geldik çok büyük isteklerimiz vardı ve bunu da sahada gösterdik. Maçı kaybettiğiniz zaman en iyi oyuncular yedek kulübesindeki oyunculardır çünkü oynamamışlardır. Ben Ozan Kabak’a çok saygı duyuyorum. Kendisi benim çağıralabileceğim oyunculardan biriydi ama sakatlandı. Çok iyi ve kuvvetli bir oyuncu." "Gücümüzü ve ruhumuzu en iyi şekilde devam ettirmemiz lazım" Dünya Kupası'nda alınan bu sonuçtan ders almaları gerektiğini belirten 52 yaşındaki teknik adam, "Türkiye’nin mücadeleci ruhunun var olduğunu göstermeye devam etmemiz lazım. Gurur dolu performanslar oluşturmalıyız. Çünkü Türkiye’nin renklerini temsil ettiğinizde ülkeyi, insanlarını ve kültürünü temsil ediyorsunuz. Oyuncularıma da bunu söylüyorum. Maçtan sonra soyunma odasından çıkarken kafamız yukarda çıkmamız lazım. Gücümüzü ve ruhumuzu en iyi şekilde devam ettirmemiz lazım. Bu ders bizim kendimizi daha da geliştirmemize fırsat sağlayacak. Gururla başımızı yüksek tutabilmek için görevimizi yerine getireceğiz" diyerek sözlerini noktaladı.

Gebelikte akşam nasıl beslenilir? Haber

Gebelikte akşam nasıl beslenilir?

Gebelik döneminde beslenme düzeninin; anne adayının yaşam şekline, çalışma saatlerine ve günlük rutinine göre planlanması gerektiğini ifade eden Özel Ümit Hastanesi Diyetisyeni Şükriye Eral, özellikle gece çalışan, vardiyalı çalışan ya da gün düzeni farklı olan gebelerde katı saat kısıtlamalarının doğru sonuçlar vermeyebileceğini aktardı. Eral, gebelikte gece beslenmesinin kişiye özel değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çekerek, hastalarına akşam belirli bir saatten sonra yemek yememeleri yönünde genel bir kural dayatmadığını söyledi. Her anne adayının ihtiyaçlarının farklı olduğunu vurgulayan Eral, beslenme programının da bu doğrultuda hazırlanması gerektiğini belirtti. Meyve doğru tercih mi Geç saatlerde tüketilecek besinler konusunda da önerilerde bulunan Eral, özellikle meyve tüketimine dikkat edilmesi gerektiğini kaydetti. Gece saatlerinde meyve tüketiminin açlık hissini tetikleyebileceğini ifade eden Eral, bu nedenle geç saatlerde meyve yerine daha uzun süre tok tutabilecek besinlerin tercih edilmesini önerdi. Diyetisyen Şükriye Eral, gece açlık hissi yaşayan gebeler için süt, yoğurt, ayran gibi süt grubu ürünlerin uygun seçenekler arasında yer aldığını belirtti. Diyetisyen Eral, yaklaşık bir su bardağı kadar süt grubu ürünün gece boyunca tokluk sağlamaya destek olabileceğini söyledi. Faydalı yağlar tüketilebilir Bunun yanında fındık, badem, ceviz ve fıstık gibi yağlı tohumların da akşam açlığında tercih edilebileceğini ifade eden Eral, bu besinlerin hem tokluk hissini desteklediğini hem de gebelik döneminde faydalı yağ asitleri açısından önemli olduğunu dile getirdi. Diyetisyen Eral, gece beslenmesinde süt grubu ürünler ile bir avuç kadar yağlı tohumun birlikte tüketilmesinin, gece boyunca tokluğun sürdürülmesine ve açlık krizlerinin önlenmesine yardımcı olabileceğini belirtti.

Türkiye’nin yeni manda ırkı Murana süt verimi ile dikkat çekiyor Haber

Türkiye’nin yeni manda ırkı Murana süt verimi ile dikkat çekiyor

Tarım ve Orman Bakanlığı Tarım Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü (TAGEM) Bandırma Koyunculuk Araştırma Enstitüsü Müdürü Kerim Kılınç, 1935 yılında faaliyetlerine başlayan enstitünün TAGEM’e bağlı olarak Ar-Ge çalışmalarına devam ettiğini söyledi. Koyunculuk enstitüsü olmalarına rağmen manda konusunda da yaklaşık 30 yıldır önemli çalışmalar yürütüldüğüne dikkat çeken Kılınç, "Yıllardır süren önemli bir proje üzerinde çalışıyoruz. Anadolu mandası ile Hindistan’ın süt verimi yüksek Murrah ırkı sütçü mandaları melezlenme yoluyla yeni bir ırk elde edilmesi amaçlanıyor. Anadolu mandalarında yağ oranı korunarak süt veriminin artırılmasına yönelik bir proje" dedi. Anadolu mandalarında sütlerin yağ oranının iyi olduğunu belirten Kılınç, laktasyon dönemi süt veriminin 800-900 litre civarında olduğunu, en iyi ihtimalle bin litreye ulaşabildiğini anlattı. Enstitüde yürütülen projede melezleme ile elde edilen mandalarda 2 bin litre ortalamalarını yakaladıklarını dile getiren Kılınç, "Bu artışı sağlarken süt yağı oranını koruduk. Hem yağlı hem yüksek verimde süt veren mandaları üretmeyi başardık" ifadesini kullandı. Mandaların ülke ve özellikle yerelde hayvancılıkla uğraşanlar için önemli bir ırk olduğunu vurgulayan Kılınç, şunları söyledi: "Değerli sütü hem besleyici hem de bizim damak tadımıza uygun. Tarım ve Orman Bakanlığının destekleriyle azalma eğiliminde olan manda sayısı öncelikle korundu ve sonra artırıldı. Bu zamana kadar yaptığımız çalışmalarda, makalelerde ve konferanslarda Anadolu mandası ile Murrah ırkı melezlemesini Murana olarak nitelendirdik. Irk çalışmaları uzun yıllar alıyor. Çalışmalar sonuca ulaştığında yeni ırk mandanın adı Murana olacak."

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.