Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#Sevim Sakallı

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - Sevim Sakallı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sevim Sakallı haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Osmangazi’de 40. yıl öncesi vefa ve dayanışma buluşması Haber

Osmangazi’de 40. yıl öncesi vefa ve dayanışma buluşması

Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Osmangazi Belediyesi’nin kuruluş sürecinde görev alarak ilçenin yerel yönetim yapılanmasına katkı sunan kurucu meclis üyeleriyle kahvaltı programında bir araya geldi. Osmangazi Kent Konseyi iş birliğiyle Dobruca Değirmen Park Sosyal Tesisleri’nde düzenlenen buluşma, geçmişten bugüne uzanan ortak hafızanın yeniden canlandığı anlamlı bir toplantıya sahne oldu. Samimi sohbetlerin, anıların ve fikir alışverişlerinin öne çıktığı programda, Osmangazi’nin geçmişi, bugünü ve geleceği üzerine değerlendirmelerde bulunuldu. Uzun Yıllara Dayanan Dostluklar Tazelendi Yoğun katılımla gerçekleştirilen buluşmada Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’ın yanı sıra Osmangazi Belediyesi’nin kurucu meclis üyeleri, Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı ve yürütme kurulu üyeleri, CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz ile belediye başkan yardımcıları yer aldı. Kahvaltı programı boyunca uzun yıllara dayanan dostluklar tazelenirken, Osmangazi Belediyesi’nin kuruluş yıllarında verilen emekler ve yaşanan süreçler de duygusal anlarla yad edildi. “Sizlerin Yaşadıkları Bizler İçin Değerli” Kurucu meclis üyeleriyle aynı masada buluşmaktan büyük mutluluk duyduğunu ifade eden Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Osmangazi Belediyesi’nin bugünlere gelmesinde kurucu meclis üyelerinin büyük emeği bulunduğuna işaret etti. Başkan Aydın, geçmiş dönemlerde görev alan kurucu meclis üyelerine yönelik yaptığı konuşmada şunları kaydetti: “Öncelikle rahmetli olanlara Allah’tan rahmet diliyoruz. İlkokuldan, liseden, üniversiteden beridir görüşemeyen arkadaşların bir anda birbirini görüp o yıllara gitmesi gibi bir duygu oluşuyor. Çünkü 5 yıl boyunca birlikte, bazen de karşı karşıya mücadele edildi, birçok olaylar yaşandı. Mutlaka herkesin birçok acı tatlı anısı var. Bunlar niye önemli? Tarih de okuyoruz, izliyoruz. Hepsi yaşanmış, bu iyi olarak ders alındığında bir daha tekrarlanmayan ama iyi ders almazsanız aynı hataları aynı eksiklikleri sıklıkla yaşadığınız bir süreç oluyor, hem memleket için, hem siyaset için, hem de yerel yönetimler için. Fark eden bir şey yok. Hayat böyle aslında. O yüzden sizlerin yaşadıkları bizler için değerli. Osmangazi Kent Konseyi’miz bu fikri oluşturdu, onlara da teşekkür ediyoruz. Biz de sizleri bir arada görmekten son derece mutlu olduk. İyi ki geldiniz, ayaklarınıza emeklerinize sağlık.” Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı da, 1987’de Osmangazi’nin ilk belediye meclis üyeleriyle bir arada olmaktan duyduğu mutluluğu paylaştı. Kurucu meclis üyeleri ise, Osmangazi Belediyesi’nin ilk yıllarında yaşanan zorlukları, ilçeye hizmet etmek adına ortaya konulan mücadeleyi ve dayanışma ruhunu anlatarak, bugünkü kurumsal yapının oluşmasında emeği geçen isimleri de saygıyla andı. Kurucu meclis üyeleri, bu düşüncelerinden ötürü Osmangazi Belediyesi’ne ve Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür ederek, memnuniyetlerini ifade etti. Konuşmaların ardından Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın ve kurucu meclis üyeleri, Osmangazi Belediyesi’nin yaklaşan 40. yılına özel olarak hazırlanan pastayı kesti. Buluşmanın ardından Başkan Erkan Aydın ve tüm katılımcılar hatıra fotoğrafı çektirdi.

Anadolu’nun ezgileri Osmangazi’de hayat buldu Haber

Anadolu’nun ezgileri Osmangazi’de hayat buldu

Osmangazi Belediyesi bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Osmangazi Kent Konseyi tarafından oluşturulan Anadolu İncisi Korosu, Osmangazi Gösteri Merkezi’nde verdiği konserle sanatseverlere unutulmaz bir gece yaşattı. Türk müziğinin sevilen eserlerinin seslendirildiği konsere Osmangazi Belediye Başkan Vekili Necati Gezer, Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı, CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, DSP İl Başkanı Mehmet Seskır, Osmangazi Belediyesi meclis üyeleri, vatandaşlar katıldı. Salonun tamamen dolduğu gecede, sanatseverler birbirinden özel eserlerle adeta duygu dolu bir yolculuğa çıktı. Kısa Sürede Başarılı Performanslarıyla Takdir Topladılar Koro tarafından seslendirilen ve yıllardır dillerden düşmeyen eserler, izleyiciler tarafından büyük ilgi gördü. Anadolu’nun farklı kültürlerini ve ezgilerini taşıyan parçalara, salonu dolduran vatandaşlar zaman zaman hep bir ağızdan eşlik etti. Dinleyiciler, başarılı performansları uzun süre alkışlayarak koronun heyecanına ortak oldu. Sahne performansı, uyumları ve repertuvar seçimleriyle dikkat çeken Anadolu İncisi Korosu, kısa sürede ortaya koyduğu başarıyla takdir topladı. Gecede hem duygusal hem de coşkulu anlar yaşanırken, müziğin insanları bir araya getiren güçlü etkisi bir kez daha hissedildi. “Güzel Bir Konserdi” Konserin ardından açıklamalarda bulunan Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı, kısa sürede büyük bir emek ortaya koyan koro üyelerini tebrik etti. Başkan Sevim Sakallı, “Osmangazi Kent Konseyi olarak, 2 ay önce kurduğumuz Osmangazi Kent Konseyi ile Anadolu İncisi Koro’muzun konserini izledik. Gayet güzel dakikalar geçirdik, mutlu olduk. Bir an dertlerimizden uzaklaşıp, kendimizi dinledik. Amatör bir çalışma olmasına rağmen güzel bir konserdi. 2 aylık bir çalışmada bu kadar başarılı olmaları gerçekten takdire değer. Kendilerini kutluyorum. Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın’a, koromuza ve tüm katılımcılarımıza teşekkür ediyoruz.” ifadelerini kullandı. Osmangazi Belediye Başkan Vekili Necati Gezer ve Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı, alkışlarla ödüllendirdikleri Anadolu İncisi Korosu’nu tebrik ederek çiçek takdim etti.

Nazım Hikmet Osmangazi’de Şiir ve Şarkılarla Anıldı Haber

Nazım Hikmet Osmangazi’de Şiir ve Şarkılarla Anıldı

Nazım Hikmet’in memleket sevgisini, özgürlük tutkusunu ve insanlığa dair umutlarını taşıyan eserlerinin seslendirildiği programa Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir’in yanı sıra Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı ve çok sayıda vatandaş ile sanatsever katıldı. Tarihi mekanda gerçekleşen dinleti, şiir ve müziğin uyum içinde buluştuğu anlamlı bir anma programı olarak izleyicilerden tam not aldı. “Nazım Hikmet Susturulamayan Bir Sestir” Programın açılış konuşmasını yapan Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı, sözlerinde şu ifadeleri kullandı: “Nazım Hikmet’in ‘Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, bir orman gibi kardeşçesine’ dizeleri, aradan geçen yıllara rağmen bugün de yolumuzu aydınlatıyor. Bizler Nazım Hikmet'i andıkça; insan kalmayı, sevmeyi, dayanışmayı ve haksızlıklar karşısında direnebilmeyi yeniden hatırlıyoruz. Çünkü o, yasaklansa da susturulamayan bir sestir. Düşünceleri, şiirleri ve insanlığa bıraktığı miras yaşamaya devam etmektedir. Aramızdan ayrılışının 63. yılında Nazım Hikmet'i saygıyla, özlemle ve minnetle anıyoruz.” “Nazım Hikmet Hepimizin Hayatına Dokunmuş Bir İsimdir” Nazım Hikmet’in dizelerinden örnekler vererek geceyi renklendiren Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, “Nazım Hikmet, hepimizin hayatına dokunmuş bir isimdir. Özellikle bizim kuşağımızın düşünsel ve kültürel olarak şekillenmesinde önemli bir yere sahiptir. O, yalnızca şiirin değil; mücadelenin, umudun ve insan onurunun da şairi olmuştur. Hayatı boyunca büyük zorluklarla karşılaşmış, yıllarını cezaevlerinde geçirmiş, ülkesinden uzakta yaşamak zorunda kalmıştır. Ancak bütün bu ağır koşullara rağmen umudunu hiç yitirmemiş; eserlerinde mücadeleyi, inancı ve geleceğe duyulan güveni her zaman ön planda tutmuştur” diye konuştu. Program kapsamında söz alan katılımcılar, Nazım Hikmet’e dair duygu ve düşüncelerini paylaşırken, usta şairin eserlerinden seçtikleri şiirleri seslendirerek anma gecesine katkıda bulundu. “Bursa’yı Böylesine Aydınlık Görmek Beni Son Derece Mutlu Etti” Sanatçı Haluk Çetin ise etkinliğin ardından yaptığı konuşmada, “Osmangazi Belediyesi’ne ve Osmangazi Kent Konseyi’ne yürekten teşekkür ediyorum. Başta Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın olmak üzere, Belediye Başkan Yardımcımız Mutlu Esendemir’e ve emeği geçen herkese şükranlarımı sunuyorum. Bu akşam burada çok güzel bir dinleyici topluluğuyla buluştuk. Katılımcıların ilgisi, duyarlılığı ve etkinliğe gösterdikleri değer gerçekten çok kıymetliydi. Ayrıca Şadırvanlı Han gibi tarihi bir yapının kültür ve sanat etkinliklerine kazandırılmış olmasını çok değerli buluyorum. Bu tür mekanların korunarak yaşayan kültür alanlarına dönüştürülmesi, bahçelerinin ve tarihi atmosferlerinin sanatla buluşturulması son derece doğru ve anlamlı bir yaklaşım. Bursa’yı böylesine aydınlık, kültür ve sanatla iç içe görmek beni son derece mutlu etti” açıklamalarında bulundu. “Nazım Hikmet Şarkıları ve Şiir Dinletisi”, sanatçı Haluk Çetin’e teşekkür hediyesi ve hatıra fotoğrafı çekimleriyle tamamlandı.

Osmangazi'de'su' zirvesi... Erdem Saker uyardı! Haber

Osmangazi'de'su' zirvesi... Erdem Saker uyardı!

Çevre bilincini artırmaya yönelik çalışmalarıyla dikkat çeken Osmangazi Belediyesi, su kaynaklarının korunması ve sürdürülebilir kullanımına yönelik önemli bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. Osmangazi Kent Konseyi iş birliğiyle Şadırvanlı Han Eğitim Akademisi’nde gerçekleştirilen “Sular Şehri Bursa ve Su Politikaları” başlıklı söyleşide, geçmiş dönem Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Erdem Saker düşüncelerini paylaştı. Uzun yıllar Devlet Su İşleri’nde görev yapan ve belediye başkanlığı döneminde de su çalışmalarıyla saygı uyandıran Saker, suyun geçmişten günümüze Bursa için taşıdığı hayati önemi ele aldı. Bursa’nın tarih boyunca sular şehri kimliğiyle anıldığına işaret eden Saker, bu zenginliğin korunmasının her zamankinden daha kritik hale geldiğini, deneyimleriyle birlikte katılımcılara aktardı. “SU KAYNAKLARININ KORUNMASI VE DOĞRU KULLANILMASI ÇOK ÖNEMLİ” Sürdürülebilir politikaların önemini vurgulayan geçmiş dönem Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Erdem Saker, “Bugün dünyada bir yandan nüfus patlıyor, diğer yandan iklim değişikliği gibi doğal bir felaket ile karşı karşıyayız. Dolayısıyla su kaynaklarının korunması ve doğru kullanılması çok önemli. Onun için bunu toplum olarak en bilinçli bir şekilde ele almalıyız. Hatta ilkokulda çocuklara aktararak, suyun tasarruflu kullanılmasını, kirletilmemesini ve bütün toplumun her kesiminde bu adımları atarak ilerlemek lazım. Eğer bu yerküre üzerinde yaşayacaksak, yaşam pınarımız olan suyu da çok iyi muhafaza etmemiz lazım. Suyu, dönüştürerek yeniden kullanmalıyız. Her santimetreküpünü çok dikkatli kullanmak zorundayız. Eğer bu konuda vurdumduymaz olursak tabiatıyla kriz yaratır ama toplumlar artık bunu gündeminde tutuyor. Mesela Birleşmiş Milletler dahi artık suyu bir gündem maddesi olarak önüne alıyor ve bütün ülkelere yayıyor.” diye konuştu. Söyleşide plansız tüketimin, su kaynakları üzerinde her geçen gün artırdığı baskıya da değinen Erdem Saker, konuşmasının ardından katılımcılardan gelen soruları da cevaplandırdı. Söyleşinin ardından Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı ve Osmangazi Kent Konseyi Genel Sekreteri Mutlu Çınar, geçmiş dönem Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Erdem Saker’e teşekkür plaketi takdim etti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.