Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#San Francisco

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - San Francisco haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, San Francisco haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Kerem Aktürkoğlu: "İstenileni veremediğimiz için hayal kırıklığı yaşıyoruz" Haber

Kerem Aktürkoğlu: "İstenileni veremediğimiz için hayal kırıklığı yaşıyoruz"

A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu ikinci maçında San Francisco Bay Area’da mücadele ettiği Paraguay’a 1-0 mağlup oldu. Maçın ardından milli futbolcu Merih Demiral, basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Çok üzgün olduklarını söyleyen Aktürkoğlu, "Hem milletimizin hem de bizim çok daha farklı, çok daha büyük hayalleri, hedefleri vardı. O hedefler doğrultusunda buralara geldik. Emek verdik, buraya gelirken de çok emek verdik. Burada da turnuva öncesi hazırlık kampında çok fazla emek verdik ama istediğimiz sonuçları alamadık. Denedik, fazlasıyla denedik. İki maçta çektiğimiz şutlar çok fazla. Birini kaleye atamadık. Sorumluluk bizde. Bizim gibi kaliteli bir takımın iyi futboluyla sonucu alan bir şekilde oynaması lazımdı. Bunu başaramadık. Diyecek bir şey yok, üzgünüz" şeklinde konuştu. "Bu beklentiyi karşılayamadığımız için yapılan eleştiriler haklıdır" Maçın ardından soyunma odasında teknik ekipten herhangi bir veda konuşması olmadığını ifade eden 27 yaşındaki futbolcu, "24 senenin ardından Dünya Kupası'na getiren kişiler de bizleriz, hocamız da bunun mimarlarından. Beklentiler fazla olunca duygular da yoğun oluyor, hem bizler açısından hem de ülkemiz açısından. Çok büyük bir beklenti olduğunun farkındaydık ve bu beklentiyi karşılayamadığımız için yapılan eleştiriler haklıdır. Yapacak bir şey yok, biz de böyle olsun istemezdik. Bizim gibi kaliteli futbolculardan oluşan bir takımın grup lideri olarak çıkması gerekirdi ama hayatta bazen istediğiniz şeyler olmuyor. Sonuçtan bağımsız, yaptığımız mücadeleden dolayı arkadaşlarımla gurur duyuyorum. Pes etmedik, sonuna kadar mücadele ettik. Bazen hayatta istediğiniz şeyler olmaz. 24 senenin ardından buradaki ekibin ilk Dünya Kupası'ydı. Onun da tecrübesizliği vardı. İnşallah bundan sonraki süreçlerde hem Dünya Kupası'nda hem de Avrupa Şampiyonası'nda daha güzel başarıları ülkemize armağan ederiz" açıklamasında bulundu. Paraguaylı futbolcunun ağzını kapatmasından dolayı gördüğü kırmızı kartla ilgili soruya ise milli futbolcu, "Turnuva öncesi hakemler bize yeni kuralları anlattı. Ağzını kapattığın zaman bunu hakemler ırkçılık olarak veya kötü söz olarak düşünüyor. Genellikle ağzını kapattığın zaman kötü söz söyleyeceğini düşünerek veya ırkçılık yaparsın. Rakip Mert'e küfür etti galiba. Ben uzaktaydım ama Mert 'Ağzını kapatarak bana kötü şeyler söyledi' dedi. Biz de orada hakeme itirazda bulunduk, VAR'dan da karar doğru karar çıktı" diye cevap verdi. "Bizim gibi kaliteli takıma bu sonuç yakışmıyor" Kendi seviyelerini abartmadıklarını belirten Kerem Aktürkoğlu, "Çünkü kalitemiz belli. Çünkü bu sürece gelene kadar başardıklarımız da önemli. Avrupa Şampiyonası'nda çeyrek final yaşadık. Şimdi bunları yaşandıktan sonra böyle bir sonuç olunca ister istemez hayal kırıklığı oluyor. Seviyeyi abarttığımıza katılmıyorum. Herkesin fikri farklıdır ama bizim gibi kaliteli takıma bu sonuç yakışmıyor. Daha iyisini yapabilirdik. Gruptan çıkıp daha farklı bir senaryo da konuşabilirdik. Ama işler iyi gitmediği için söylenecek bir şey yok" değerlendirmesinde bulundu. "Herkes büyük beklenti içindeydi" Hayal kırıklığı olduğunu söyleyen Aktürkoğlu, "Böyle sonuç istemezdik. Bundan önceki süreçlerde başarılı bir grafiğimiz vardı, bu turnuva anlamında büyük bir hayal kırıklığı var. Umuyorum bundan sonra hep yükseliş olur. Şimdi Uluslar A Ligi var. Bizi yoğun bir fikstür bekliyor. Bu hayal kırıklığını hem bizler hem de milletimiz atlatmalıyız. Kafamızı kaldırmamız gerekiyor. Bundan sonra da başarı kazanacak yine millet olarak bizleriz. Bunu tek başımıza yapamayız. Herkes büyük beklenti içindeydi. Bundan sonrasında gerekeni yapacağımızı düşünüyorum" ifadelerini kullandı. "İstenileni veremediğimiz için hep birlikte hayal kırıklığı yaşıyoruz" Dünya Kupası’nın çok farklı olduğunu aktaran milli futbolcu, "Sürprizlere açık bir turnuva. Katar'da da böyle olmuştu. Favoriler elenebiliyor. Biz de bu grubun favorilerindendik. Sonuç olarak istenileni veremediğimiz için hep birlikte hayal kırıklığı yaşıyoruz. Sorumluluğu üzerimize aldığımız gibi bu takımı ayağa kaldıracak olanlar da bizleriz. İnşallah başarırız" diyerek sözlerini tamamladı.

Merih Demiral: "Bütün halkımızdan içtenlikle özür diliyoruz" Haber

Merih Demiral: "Bütün halkımızdan içtenlikle özür diliyoruz"

A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu ikinci maçında San Francisco Bay Area’da karşılaştığı Paraguay’a 1-0 mağlup oldu. Maçın ardından milli futbolcu Merih Demiral, basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Bütün sorumluluk kendilerine olduğunu belirten Demiral, "Bütün halkımızdan içtenlikle özür diliyoruz, çok üzüldük. Onları üzdüğümüz için hepimiz tekrar bütün halkımızdan, bütün Türk halkından özür diliyorum. Başka diyecek bir şey yok yani. Ne söylenir bilmiyorum. Böyle anlar olabiliyor. Tekrardan herkesten özür diliyoruz. Herkes çok üzgün. Yıllardır milli takıma geliyorum, en üzüldüğüm maç. Herkes çok duygusal zaten. Çok üzgünüz. O yüzden bütün halkımızdan özür diliyoruz. Başka bir kelime diyecek bir şey bulamıyorum" diye konuştu. "Olmayınca olmuyor" İki maçta 70-75 tane şut çektiklerini fakat buna rağmen olmadığını ifade eden 28 yaşındaki futbolcu, "Olmayınca olmuyor. Onun üzüntüsünü yaşıyoruz gerçekten. Mücadele ettiğimize inanıyorum, iki maçta da elimizden geleni yaptık. Hiç beklemediğimiz sonuçlar aldık. Hiç böyle olmamalıydı. Hepimiz sorumluyuz. Çok içtenlikle kırdığımız, üzdüğümüz bütün halkımızdan özür diliyoruz. Amerika maçı var şimdi önümüzde. İnşallah en iyi şekilde bitiririz. Şimdi herkes çok üzgün ama bir tane daha maç var. Milli takımı inşallah en iyi şekilde temsil edip, turnuvayı öyle noktalarız" şeklinde konuştu. "Bahaneye sığınmamak lazım" Baskının futbolun doğasında olduğunu vurgulayan milli futbolcu, "Tabii ki baskı olur üzerimizde, bu bahane değil. Bahaneye sığınmamak lazım. Dediğim gibi bunun hani hiçbir bahane olmadan bütün sorumluluk bizde. Çok daha iyisini yapabilirdik, yapamadık. Futbol bu, olabiliyor yani böyle günlerde. O yüzden dediğim gibi çok üzgünüz. Gerçekten çok üzgünüz, şimdi soyunma odasından geldim, herkes çok üzgün. İnşallah bunu telafi etmek için, ben de milli takımda inşallah ilerleyen süreçlerde elimden gelenin en iyisini yapacağım bunu halkımıza unutturmak için. Bütün takım arkadaşlarım da öyle" ifadelerini kullandı. "İnanın herkes elimden geleni yaptı" A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella'nın maçtan sonra takımla toplantı yaptığı anlatan Merih Demiral, "Verdiğimiz mücadeleden dolayı tebrik etti, o da çok üzgün. Herkesin mücadelesinden memnun. Çünkü elimizden geleni yaptık. Dışarıdan herkes yorum yapabilir ama inanın herkes elinden geleni yaptı. Ben görüyorum takımı. Herkes elimden geleni yaptı, olmayınca olmuyor. Bu futbolda böyle şeyler var; iyi günler de var, kötü günler de. Bütün sorumluluk bizde. Çok daha iyisini yapabilirdik. Çok daha iyisinden ziyade gruptan çıkabilirdik. O yüzden bütün sorumluluk bizde. Tekrardan bütün halkımızdan çok özür diliyorum" açıklamasında bulundu.

"Bu kaosa hizmet eden çok kişiden daha fazla Türk gibi hissediyorum" Haber

"Bu kaosa hizmet eden çok kişiden daha fazla Türk gibi hissediyorum"

A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu ikinci maçında 20 Haziran Cumartesi günü TSİ 06.00’da Paraguay ile karşılaşacak. San Francisco’daki Bay Area Stadyumu’nda oynanacak bu maç öncesinde A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella, düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulundu. "Paraguay gol atma konusunda çok iyi" İtalyan teknik adam, Paraguay’ın saygıyı hak eden bir takım olduğunu söyleyerek sözlerine başladı. Vincenzo Montella, "Brezilya ile aynı puanları elde etti elemelerde, sadece 1 puan gerideydi Ekvador, arkadan geldi Arjantin de. Fakat Paraguay hakikaten gol atma konusunda çok iyi, çok karakterli oyuncuları var. Forvetleri, golcüleri çok iyi. Çok ciddi saygı duyuyoruz. Tabii ki her zaman birkaç değişiklik yapmışızdır, yapabiliriz. Burada mesele taktik sebeplerle ve başka bakış açılarıyla futbolcuları oyun dışı bırakmak değil. Yarın tabii ki de bazı değişiklikler olabilir ama bu değişiklikler sadece taktiksel anlamda olur. Yani maçın stratejisine göre. Yani oynamayınca bir futbolcu 'Birinci maçta böyle yaptı' diye değil, sadece maçın stratejisine göre" diye konuştu. "Biraz daha saygıyı hak ettiğimizi düşünüyoruz" Her şeyi yoluna koymak için yarınki maçı sabırsızlıkla beklediklerini dile getiren Montella, "Avustralya maçında ikinci devrede İsmail'i hakikaten devreye soktuk çünkü Avustralya'nın kontrataklarını biliyorduk, adeta neşter atar gibi oynadılar. Dünya Kupası'nda aslında Avustralya'ya karşı 30 şut pozisyonu elde ettik. Portekiz, Demokratik Kongo Cumhuriyeti'ne karşı oynadığında sadece 1 kez bunu yakalayabilmişti. Dolayısıyla rakip takım son 25-30 metrede 10 kişi bir araya geldiği zaman bunu aşmak çok zor oluyor. Dolayısıyla mesafeden şut atabilmek lazım ve bunu yapmakta da haklıydık ama belki yeteri kadar iyi gidemedik. Ama her bir maç birbirinden farklıdır. Ne şekilde hazırlandığınız, ne şekilde oynadığınız farklıdır. Biz analizini yaptık bu maçın. Bazı açılardan, bazı aşamalarda çok daha iyi olabilirdik. Top hakimiyeti konusunda bilhassa daha iyi olabilirdik. Bu tehditleri ortadan kaldırabilirdik ama zaman zaman da bu top hakimiyetiyle ilgili değişiklikleri kabul etmek lazım. Bütün bunları açıklığa kavuşturduk ve epey bir kaos olmasına rağmen şunu söyleyebilirim; bunun yansımaları oldu ve ben bir hayal kırıklığı yaşadım. Çünkü çok iyi sonuçlar elde etti son 3 yıl içerisinde bu takım ve biraz daha saygıyı hak ettiğimizi düşünüyoruz. Her ne kadar biz de daha iyi oynayabilmiş olsaydık dahi. Ben aslında kendimi Türk gibi hissediyorum. Yani bu kaosa hizmet eden, bunu besleyen pek çok kişiden çok daha fazla Türk gibi hissediyorum kendimi. Hakikaten Türkiye'de de yurt dışında da takip edildi. Ben sadece basın odalarında söylenen sözleri söylemiyorum ama bazı bireyler karışıklık oluşturuyorlar. Bu beni etkilemiyor, ben yaşım daha ileri ama futbolcuların üzerinde bunun etkisi oluyor. Çünkü 20'li yaşlarında olan futbolcular, gençler ve bu tür durumlar onları üzebiliyor, onlara acı verebiliyor. Çok muhteşem futbolcular olarak onlara güveniyorum. Elimizden gelenin en iyisini yapmamız gerekiyor bu Dünya Kupası'nda oynamaya devam edebilmek için" ifadelerini kullandı. "Sevginin, ihtiyaç duyulduğunda oyunculara verilmesi gerektiğini düşünüyorum" Tecrübeli teknik adam, Avustralya yenilgisinin ardından futbolcularıyla görüşmeler yaptığına da değinerek, "Son birkaç gün içerisinde futbolcuların morali üzerinde olumlu bir etki oluşturduğumu düşünüyorum. Hep onlara akıllarının, zihinlerinin berrak olması, rahat olmaları gerektiğini söyleyerek telkinde bulunuyorum. Bu kolay değil tabii ki mağlubiyet aldıktan sonra. Bir yenilgiden sonra yeniden bir sıçrayış yaşamak çok kolay bir şey değil. Dolayısıyla haklı olarak böylesine ciddi eleştirilerden sonra ki adil eleştiriler de vardı. Onların etkilenmesi son derece normal. Aynı zamanda onları övmek de gerekiyor, işimin bir parçası da bu. Ama kamuoyuna baktığım zaman mutlaka insanların birtakım kusurlar, hatalar bulduğunu görüyorum, bunun farkındayım. Milli takımın başındaki teknik direktörüm. Ama tabii ki rahatlamalılar, yüzde 100 potansiyellerini ortaya koyabilmeliler ve ruh hallerini de yönetebilmeliler. Çok nitelikli oyuncular. Bütün bu koşulları sahada bir araya getirebildiğiniz zaman büyük bir hayalimiz var; taraftarlara karşı, Türk halkına karşı bir sorumluluk var ve futbolcular bütün bunların farkında, son 3 yıl bunu gösterdi. Ben aslında yenilgiden sonra çok daha fazla seviyorum futbolcuların tutumlarını. Kişisel olarak bu sevginin, ihtiyaç duyulduğunda da oyunculara verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Sadece maç kazanıldığında değil" şeklinde konuştu. "Makine değil, robot değil futbolcular" Milli oyuncuların aşırı tepkilerden dolayı incindiklerinin altını çizen Montella, şöyle devam etti: "Futbolcuların yeniden sahaya çıkmak için çok istekli olduklarını görüyorum. Çünkü incindiler, sonuçta makine değil, robot değil futbolcular. Bazı tepkilerin aşırı olması onları etkiledi ama ben güveniyorum kendime ve onlara. İlk düdük çalındıktan sonra mümkün olduğunca kafaları rahat bir biçimde en iyi sonucu verebilmek için oynayabilmelerini diliyorum." "Ben kendi takımıma odaklanmayı tercih ediyorum" 52 yaşındaki teknik adam, rakipten çok kendi takımına odaklanmayı tercih ettiğini de belirtti. Vincenzo Montella, "Paraguay çok fiziksel olarak güçlü, duyguları, karakterleri hep öne çıkıyor. Her bir maç farklı, dolayısıyla mutlaka rakip takıma odaklanmamız gerekiyor ama ben kendi takımıma odaklanmayı tercih ediyorum. Mümkün olduğunca en iyi koşullarda olsunlar ve performanslarını daha iyi sergilesinler" dedi. "Zafer almayı ümit ediyorum hediye olarak" Dün doğum günü olan Montella, hediye olarak Paraguay karşısında galibiyet almayı ümit ettiğini aktardı. İtalyan çalıştırıcı, "Hep evde kutlamıştım, kendi ülkemde kutlamıştım doğum günümü. İkinci kez takımımla birlikte, futbolcularla birlikte doğum günümü kutlayacağım. Avrupa şampiyonası ve Dünya Kupası bunun bir parçası ve ümit ediyorum ki futbol ailemle kutlayabilmeyi diliyorum bundan sonraki, iki yıl sonraki doğum günümü de. 50. yaş günüyle ilgili çok güzel hatıralarım var. Avrupa şampiyonasında açılış hediyem ve futbolcuların zaferiydi tabii ki. Yarından sonraki gün bu zaferi almayı ümit ediyorum hediye olarak" cümlelerine yer verdi. "Arizona’da pişiyorduk sıcaktan" ‘Paraguay’ın çalışmalarını maçın oynanacağı şehir olan San Francisco’da yapması avantaj sağlar mı?’ sorusunu A Milli Takım Teknik Direktörü Montella, şöyle cevaplandırdı: "Arizona'da çok iyi antrenman alanları vardı ama pişiyorduk sıcaktan. Çöl sıcağında. Akşam 8'de dahi antrenman yapsak çok zor oluyordu. Fakat biraz daha serin iklimlere geldiğimizde o zaman biraz daha tazeleniyoruz. Tabii bunları değiştiremezsiniz ve buna adapte olmanız lazım." "Su molasının ne zaman geldiği, o anki şartlara bağlı" Başarılı teknik adam, Dünya Kupası mücadelelerindeki su molalarına dair fikirlerine de bildirdi. Montella, "Su molalarının lehineydim maçlar başlamadan önce. Son maçlarda aslında baskı vardı, gol geliyordu. Dolayısıyla bir skor ihtimali ortaya çıktığında, bir su molası olduğunda o oyunu durdurdu. Bazı durumlarda işe yaradığı da olabiliyor, o zaman pozitif olduğunu da düşünebilirsiniz. Sizin durumunuza da bağlı tabii, yani o su molasının ne zaman geldiği, o anki şartlara bağlı. Dolayısıyla bunun için de biraz esnek olmanız gerekiyor. Yerine göre olumlu olabilir, çünkü oyuncularla da iletişim kurma fırsatı da veriyor size su molası tabii ki" değerlendirmesinde bulundu. "Maçı kaybettik diye her şeyi berbat etmeye gerek yok" Oyuncularının daha önce aldıkları skorlar ve başarılarla saygı kazandığını ve şu anda da desteğe ihtiyaçları olduğunu yineleyen Vincenzo Montella, "Gerçekten onları daha da çok seviyorum şimdi. Çünkü tabii ki yenilgiden sonra hayal kırıklığına uğradılar, tabii ki oyunu inceledik, hataları düzeltmek için konuştuk. Ama ben sonuçta adil bir insanım, ben oyuncuların tarafındayım. Çünkü bizi buraya getiren onlar, yani bu oyuncular, milli takımı buraya getiren bu oyuncular. Dolayısıyla Türkiye'nin bir ülke olarak dünyanın her yerinde saygı görmesine de katkı sağlıyorlar futbol dünyasında. Dolayısıyla oyuncular bunu yapıyor. Onun için bu olanlar bitenler biraz beni, oyuncuları da daha çok üzüyor. Ve umuyorum ki oyuncular bütün bunlarla başa çıkabilirler; benim başa çıktığım gibi tabii, ben 20-30 yaş daha büyüğüm onlardan, onun için benim için belki daha kolay ama sonuçta oyuncuların da desteğe ihtiyacı var, saygıya ihtiyacı var. Çünkü o saygıyı kazandılar zaten. Yani bir olumsuz sonuç, o sonuç nasıl ortaya çıkmış tabii bunun hakkında fikirleriniz olabilir ama sonuçta bir oyun değildir, bir maç değildir her şeye karar veren. Yani orada maçı kaybettik diye her şeyi berbat etmeye, bir çuval inciri berbat etmeye gerek yok. Ben bunu söylemeye çalışıyorum. Biz motiveyiz ve hazırız. Ben hazırım, oyuncular da hazır maça. Sonuçta biz daha önce sizin bizimle gurur duymanızı sağladık, yine onu yapmak için buradayız" ifadelerini kullandı. Montella, Paraguay müsabakasında sahaya yüzlerinde bir gülümseme ve pozitif bir kafa yapısıyla çıkmaları gerektiğinin atını çizerek, bu şekilde çok daha başarılı olma şanslarının bulunduğunu söyledi. "Oyuncuların ailelerini getirdik" Futbolcuların ailelerini de ABD’ye getirdiklerini açıklayan ay-yıldızlı takımın teknik direktörü, "Böylesine bir nesli sosyal medyadan koparamazsınız. Bu mümkün değil, ben bunun farkındayım. Onun için ben daha çok önümüzdeki işle ilgilendim. Yani yapmaları gereken şeylere odaklanmaları gerektiğini düşündüm ve o maçları analiz etmek ve antrenman planlarını yapmak konularına odaklandım. Yani çok da boş bir vaktim yok. Oyuncuların biraz daha fazla boş zamanı var. Zaten bu nedenle bugün aileleri de getirdik. Aileleriyle birkaç saat vakit geçirmelerini sağladık. 2-3 saat çok güzel bir vakit geçti. O 2 saat boyunca da yarın sahada yapacaklarımızı hiç düşünmedik. Bence bu iyi oldu" şeklinde konuştu. "Hem biz hem Paraguay birer yenilgiden çıktık" Vincenzo Montella, kritik grup maçlarının aynı anda başlama ihtimaline dair yapılan bir yoruma, şöyle yanıt verdi: "Çok bir şeyi değiştirmiyor diye düşünüyorum. Hem biz hem Paraguay birer yenilgiden çıktık. Her iki taraf da dolayısıyla bu maçı kazanmak istiyor. Ama şuna katılıyorum; üçüncü grup maçının aynı anda başlıyor olması önemli. İkinci çok fark etmez ama üçüncüde olması iyi. Beraberliğe razı geleceğimize de inanmıyorum çünkü üçüncü maçın ne olacağı belli değil." "Ben oyuncuları çok iyi tanıyorum" Futbolcularıyla iletişimi birebir şeklinde kurduğunu ve hepsiyle arasının iyi olduğunu hatırlatan Montella, "Teknik direktörün görevlerinden bir tanesi de neye ne zaman müdahale edeceğine karar vermek. Ben oyuncuları çok iyi tanıyorum, her biriyle çok iyi bir ilişkim var. Bu da zaten teknik direktör olmanın en önemli özelliklerinden bir tanesi" dedi. "Yarın kazanırsak insanlar yine 'Evet, dünya şampiyonu olmalıyız’ diyecekler" İtalyan teknik direktör, dengeli bir karaktere sahip olduğunu ve işler iyi giderken de kötü giderken de denge kurmaya gayret ettiğini dile getirdi. Vincenzo Montella, "Çok tarihi sonuçlardan sonra da 'çok büyük bir başarı elde ettik' diye kendimi belli bir yerde görmem. Her zaman takımla beraber elimden geleni yapalım. Yani bunun örnekleri var. İnsanlar bazen değerlendirmelerinde biraz abartıya kaçabiliyorlar. Benim görevim ise her şeyi bir dengede tutmaya devam etmek. Bunu hem işler iyi giderken hem işler zor giderken yapabilmem gerekiyor. Eğer yarın kazanırsak o zaman insanlar yine 'Evet, dünya şampiyonu olmalıyız, bütün müsabakaları kazanmalıyız' diyecekler, buna eminim. Bütün bunlar sonuçta Türk halkının karakteri. Biz her halükarda dengeli olmaya ve dengede gitmeye devam etmek zorundayız" diye konuştu. "Benim yerimde olmak isteyenler olacaktır" A Milli Takım ile hem Avrupa Şampiyonası hem de Dünya Kupası’nda mücadele etmenin kendisine neler hissettirdiğine dair de Montella, "Çok mutlu ve şanslı hissediyorum, ayrıcalıklı hissediyorum. Benim yerimde olmak isteyenler olacaktır, vardır diye düşünüyorum ve gerçekten de çok heyecan duyuyorum. Avrupa şampiyonasında çok beklenti vardı. Ayrıca çok da güzel bir atmosfer vardı ama tabii Dünya Kupası çok daha büyük, bütün dünyayı kapsıyor. Onun için bütün bu hisler daha da büyüyor. Unutulmaz şeyler bunlar. İçinde yaşamak unutulmaz bir his. Ben milli takımı hem Avrupa şampiyonasında hem de şimdi Dünya Kupası'na getirebilmiş olmaktan dolayı da gurur duyuyorum. Sürekli olarak bir heyecan kaynağı bence bu konu, bu tip turnuvada turnuvalar" açıklamasını yaptı. "Türkiye'deki herkesi mutlu etmek için elimizden geleni yapacağız" Milli takım teknik direktörü, Türk taraftarlara da seslenerek, şunları dile getirdi: "Mücadelemizi devam ettiriyoruz. Herkesin hayalini gerçekleştirmek, herkesi gururlu hissettirebilmek için bu mücadeleyi devam ettiriyoruz. Onun için de elimizden gelen her şeyi yapacağız maçta. Elimizdeki bütün kaynakları, enerjiyi kullanarak ülkedeki herkesi, Türkiye'deki herkesi mutlu, takımla gurur duyar hale getirebilmek ve başarılarını devam ettirebilmek için elimizden geleni yapacağız. Onların desteğini hissetmek de tabii bunu yapabilmek için çok önemli." "Bu kadar sert eleştiriler olacağını beklememiştim" Avustralya karşılaşmasından sonra bu kadar sert eleştiriler beklemediğini de sözlerine ekleyen Montella, "Bütün oyuncularımı farklı bir boyutta getirerek hazırlamaya çalışıyorum. Onların mental olarak özellikle hazır olmasına dikkat ediyorum. Çünkü burada her şeyi zaten oldukça büyük boyutlarda yaşanıyor. Onun için mental olarak onların kendilerini güçlü hissetmelerini sağlamaya çalışıyorum. Çok sert eleştiriler olabiliyor. Ama ben bu sert eleştirileri hemen bir önceki maçtan sonra beklememiştim. Belki biraz eleştiri olur diye düşünmüştüm ama bu kadar sert olacağını beklememiştim. Fakat benim tecrübem bana fayda sağlıyor. Giovanni Trapattoni ile olan destek ya da ilişkilerim de bana burada önemli bir destek sağlıyor. Onlarla olan, yani oyuncularla olan iş birliği ve bu dostluğumuz ve yakın ilişkimiz önemli olmaya devam edecek" dedi.

Kaan Ayhan: "Karakterimizle, cesur bir şekilde oynamamız lazım" Haber

Kaan Ayhan: "Karakterimizle, cesur bir şekilde oynamamız lazım"

A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu ikinci maçında 20 Haziran Cumartesi günü TSİ 06.00’da Paraguay ile karşılaşacak. San Francisco’daki Bay Area Stadyumu’nda oynanacak bu maç öncesinde milli futbolcu Kaan Ayhan basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. "Yarınki maçı sabırsızlıkla bekliyoruz" Takımın son durumuna dair görüşlerini aktararak sözlerine başlayan ay-yıldızlı oyuncu, "Son 2-3 antrenmanı gördükten sonra tabii ki Paraguay maçına konsantre olan bir takım gördüm açıkçası. Son maçta yapamadığımız şeyleri daha iyi yapmak ve sahada daha güçlü bir Türkiye sergilemekle meşgul olan bir takım gördüm. O yüzden yarınki maçı sabırsızlıkla bekliyoruz. İnşallah bizim istediğimi skorla biter. Bizi destekleyen milletimize o galibiyeti armağan ederiz" ifadelerini kullandı. "Karakterimizle, cesur bir şekilde oynamamız lazım" Kaan Ayhan, yarın Paraguay karşısında sahaya karakter koymaları gerektiğine vurgu yaparak, "Dünya Kupası’na hazırlık süreci diye bir şey var. En azından kendi adıma konuşayım, her tür senaryoyu aslında aklınızdan geçiriyorsunuz. Ben de isterdim, takım arkadaşlarım en başta, ilk maçı daha başarılı bir şekilde oynamayı. Ama bu senaryolardan bir tanesiydi. Bir dahaki maç belki başka bir senaryoyla karşılaşabiliriz. Bu, profesyonel açıdan baktığımızda futbolcuların bir kalitesi de aslında. Bu kaliteyi de yarın sahada göstermemiz lazım. Karakterimizle, cesur bir şekilde oynamamız lazım. En önemli konulardan bir tanesi de bu. Bunun için çalışıyoruz. İnşallah bunu sahada gösteririz" şeklinde konuştu. "Yarın mesele Paraguay değil, biziz" Paraguay’ın, oyun felsefesi olarak Avustralya’ya yakın bir takım olduğuna da dikkat çeken Ayhan, "Ama bence fiziki anlamda bu kadar zorlayacak bir defansa sahip olmayabilirler. En azından boy farkından kaynaklanan zorlukları diyeyim. Ama Paraguay’ın da Avustralya’ya göre bireysel, teknik yeteneği, ön tarafta daha tehlikeli oyuncuları mevcut. Biz, biz olduktan sonra, özellikle son 12-13 maçta gösterdiğimiz oyunla birlikte Paraguay’ı da yenebilecek bir takıma sahibiz. O yüzden yarın mesele Paraguay değil, biziz. Bizim hangi motivasyonla, hangi duruşla maça başlayacağımız önemli. Skoru her zaman elde edemeyebilirsiniz ama bunları gösterirseniz skor da bizden yana olacak" cümlelerine yer verdi.

Mert Günok: "İnşallah biz galip geleceğiz" Haber

Mert Günok: "İnşallah biz galip geleceğiz"

A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu ikinci maçında 20 Haziran Cumartesi günü TSİ 06.00’da Paraguay ile karşılaşacak. San Francisco’daki Bay Area Stadyumu’nda oynanacak bu maç öncesinde ay-yıldızlı kaleci Mert Günok da basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. "Ülkemizin bizden beklentisi büyük" Takımdaki moral ve motivasyonun iyi olduğunu dile getirerek konuşmasına başlayan Günok, "Çünkü tabii ki ilk maçta istemediğimiz bir mağlubiyet aldık. Daha sonra çok fazla eleştiriye de maruz kaldık haklı olarak. Ülkemizin bizden beklentisi büyük. Buraya da büyük umutlarla geldik. Ama turnuva boyunca favori gösterilen takımların da puan kayıpları yaşadığını gördük. Bizim de aslında ilk maçı çok kötü oynadığımız söylenemez. Sonuçta vurduğumuz şutlardan biri gol olsaydı veya girdiğimiz pozisyonlardan birini değerlendirebilseydik daha farklı şeyler konuşuyor olabilirdik. Ki bunu Avrupa şampiyonasının ilk maçında da yaşadık. Gürcistan maçında Arda çok uzaklardan vurdu, gol oldu. Mert Müldür çok zor bir topu vurdu, gol oldu ve o maçta da aslında yediğimiz pozisyonlar vardı ama savuşturmayı başarmıştık ve turnuvaya galibiyetle başlamıştık. Burada bunu yapamadık ama tabii ki hiçbir şey bitmiş değil. Yarın çok önemli bir maçımız var. Artık bizim için final maçı. İyi bir şekilde hazırlandık. Bugün de son antrenmanımızı yapacağız. Ülkemizin bize olan desteğini de biliyoruz. Milyonlar her zaman arkamızda. İyi gitmediğimiz zamanlarda, iyi oynamadığımız zamanlarda, sonuç alamadığımız zamanlarda eleştireceklerdir. Bu normaldir. Bu eleştiriler bu seviyede gayet normal. Ama hem onları sevindirmek istiyoruz hem de üstümüze düşeni yapmak istiyoruz" ifadelerini kullandı. "Oyunu daha çabuk oynamalıyız" Mert Günok, Avustralya karşısında oyunu hızlı oynayamadıklarına dikkat çekerek, "Onlar da ilk maçlarında Amerika'dan 4 gol yemiş oldukları için farklı bir anlayış benimseyebilirler. Avustralya'yı izleyip, Avustralya gibi bir oyun oynayabilirler. Yarın öncesi her şekilde son çalışmamızda hepsine hazırlanacağız. Önemli olan bizim nasıl oynadığımız; pozisyonlara girince değerlendirmemiz, oyunu daha çabuk oynamamız. Aslında Avustralya maçında eksik olan şey de biraz da buydu. Biraz daha hızlı oynamamız gerekiyordu. Eksiklerimizi analiz ettik. Yarın inşallah iyi bir sonuçla hem de iyi bir oyunla maçı bitireceğiz" şeklinde konuştu. "Herkes bizim iyi olmamızı istiyor" "Eleştiriler hem iyi yönde hem kötü yönde bizde hep coşkulu bir şekilde oluyor" diyen 37 yaşındaki file bekçisi, şöyle devam etti: "Bu seviyede, bu eleştirilere alışık olmalıyız ki çoğumuz da alışkın. Hepimiz büyük takımlarda oynuyoruz. Avrupa'da oynayan bir sürü değerli oyuncumuz var. Herkes bizim aslında iyi olmamızı istiyor. Bu eleştirilerin belki biraz da yoğunluğu bundan. İnşallah biz galip geleceğiz. Yine eleştiriler olacaktır. Belki oyunla ilgili, belki kaçırılan pozisyonlarla ilgili olsun.. Ama önemli olan galip gelmek. Önemli olan bu turnuvada gidebildiğimiz kadar ileriye gitmek. Bu takım buraya gelene kadar birçok aşamadan geçti. Avrupa şampiyonası olsun, Uluslar Ligi'nde A Ligi'nde yükselmemiz olsun. Oynayan oyuncuların çoğu hemen hemen aynıydı. Buraya nasıl geldiysek buradan da inşallah başarılı bir şekilde dönmeyi planlıyoruz." "Uğurcan Çakır ne yapacağını bilen bir kaleci" Milli kaleci, hem kaleciler özelinde hem de takım olarak iyi bir arkadaşlıkları bulunduğunu aktardı. Uğurcan Çakır'ın performansıyla formayı giymeyi hak ettiğini de sözlerine ekleyen Mert, "Hepimiz aramızda konuşuyoruz. Kaleciler özelinde de iyi bir arkadaşlığımız var. Uğurcan da zaten çok tecrübeli ve bu sene özellikle çok başarılı bir sezon geçirdi. Hem takımını Avrupa'da iyi temsil etti hem ligde iyi temsil etti ve milli takımda da çok iyi maçlar çıkardı. O yüzden hani benim ona bir şey söylememe gerek yok. O ne yapacağını bilen bir kaleci. O yüzden ilk maçta o da bazı eleştirilere maruz kaldı ama hem bu sezon özelinde hem de genel olarak performansıyla bence beklentileri karşılamış ve burada şu anda oynamayı hak eden bir kaleci olarak gördüğümüz biri. O yüzden o da gereğini yapacaktır. Burada kim oynasa zaten gereğini yapıyor. Ama hem kaleciler özelinde hem takım özelinde iyi bir arkadaşlığımız var. Birbirimize her zaman destek oluyoruz" dedi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.