Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#Protokol

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - Protokol haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Protokol haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Sürdürülebilir kampüsler için ortak adım Haber

Sürdürülebilir kampüsler için ortak adım

Manisa Celal Bayar Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen imza töreninde; Bursa Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Rana Kibar ve Ege Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Murat Boyacı tarafından sürdürülebilirlik alanında iş birliği protokolüne imza atıldı. Üç üniversite arasında imzalanan protokol ile sürdürülebilirlik çalışmalarında bilgi ve deneyim paylaşımının artırılması, ortak proje ve etkinliklerin geliştirilmesi, sürdürülebilir kampüs uygulamalarının yaygınlaştırılması ve kurumsal kapasitenin güçlendirilmesi hedefleniyor. BM kalkınma amaçları doğrultusunda projeler Protokol kapsamında; Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda ortak araştırma ve projelerin yürütülmesi, sürdürülebilirlik verilerinin hazırlanması ve değerlendirilmesi süreçlerinde iş birliği yapılması, üniversite sürdürülebilirlik sıralamalarına yönelik deneyim paylaşımında bulunulması ve çevresel performansın geliştirilmesine yönelik çalışmalar gerçekleştirilmesi planlanıyor. Beş yıl boyunca enerji, atık, iklim çalışmaları Beş yıl geçerli olacak protokol kapsamında; su ve enerji verimliliği, atık yönetimi, sıfır atık uygulamaları, iklim değişikliğiyle mücadele, karbon azaltımı, biyolojik çeşitliliğin korunması ve yeşil kampüs uygulamaları gibi birçok alanda da ortak çalışmalar yürütülecek. Üç üniversite arasında sürdürülebilirlik konusunda ders içerikleri, eğitim materyalleri ve farkındalık programları da paylaşılacak. Protokol doğrultusunda seminerler, çalıştaylar, teknik ziyaretler ve eğitim programları düzenlenerek akademik ve idari personelin yanı sıra öğrencilerin de sürdürülebilirlik çalışmalarına daha etkin katılımı sağlanacak. "Sürdürülebilirliği kurumsal kültürün bir parçası olarak görüyoruz" BTÜ Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar, sürdürülebilirliğin yükseköğretim kurumlarının en önemli sorumluluk alanlarından biri olduğunu belirterek, "BTÜ olarak sürdürülebilirliği eğitim, araştırma, toplumsal katkı ve kampüs yönetimi süreçlerinin ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz. Üniversitemiz, bu alandaki çalışmalarıyla UI GreenMetric Dünya Üniversiteleri Sıralaması’nda dünya genelinde 438’inci, Türkiye’de ise 38’inci sırada yer alma başarısı gösterdi. Sürdürülebilir Üniversite Koordinatörlüğümüz ile bu alandaki çalışmalarımızı yürütmeye devam ediyoruz. Ege Üniversitesi ve Manisa Celal Bayar Üniversitesi ile gerçekleştirdiğimiz bu iş birliğinin, sürdürülebilirlik alanındaki kurumsal kapasitemizi güçlendireceğine ve ortak projelerle daha güçlü sonuçlar elde edilmesine katkı sağlayacağına inanıyorum" dedi.

Bursa'da Koşukavaklılar'dan güçlü dayanışma Haber

Bursa'da Koşukavaklılar'dan güçlü dayanışma

Bursa’da yaşayan Koşukavaklıları bir araya getiren geleneksel “Kurban Bayramlaşma merasimi”, yüksek katılım ve coşkulu bir atmosferde gerçekleşti. Derneğin çatısı altında birleşen üyeler, protokol temsilcileri, kıymetli misafirlerimiz ile hemşerilerimiz ve yöremizin iş insanları; bayramın manevi ikliminde dostluk bağlarını güçlendirdi. 21 YILLIK GELENEK, GELECEĞE TAŞINIYOR Kuruluşundan bu yana geçen 21 yıl boyunca Koşukavak kültürünü yaşatmayı, hemşerileri arasında kopmaz bağlar kurmayı kendine şiar edinen Koşukavak Yöresi Kültür ve Dayanışma Derneği, bu yılki programıyla bir kez daha birlik ve beraberliğin Bursa’daki güçlü adresi olduğunu kanıtladı. Etkinlikte konuşan Koşukavak Yöresi Kültür ve Dayanışma Derneği Başkanı Necdet Atasoy, derneğin misyonuna vurgu yaparak, "21 yıldır olduğu gibi bugün de Koşukavaklı olmanın gururunu ve sorumluluğunu taşıyoruz. Bizim en büyük zenginliğimiz, aynı topraklardan gelen ve Bursa’nın kalkınmasına katkı sunan hemşerilerimiz arasındaki sarsılmaz bağdır. Bayram sofralarımız, sadece yemekleri değil; kültürümüzü, anılarımızı ve geleceğe dair hayallerimizi paylaştığımız birer dayanışma merkezidir. Bu kıymetli mirası genç kuşaklara aktarmak, derneğimizin en kutsal görevidir." dedi. Derneğin hayata geçirdiği her projede büyük emeği ve katkısı olan yöre iş insanlarına ve özellikle inşaat sektöründeki başarılı çalışmalarıyla Bursa ekonomisine değer katan iş insanı Ali Bostancı ve Bostancı Ailesi olmak üzere bu anlamlı günde de Koşukavaklı hemşerilerini yine yalnız bırakmayan tüm iş insanlarına teşekkür eden Koşukavak Yöresi Kültür ve Dayanışma Derneği Başkanı Necdet Atasoy; derneğin her türlü etkinliğine sunduğu daimi maddi ve manevi katkıları, sarsılmaz desteği ve camiamıza kattığı değer için Ali Bostancı büyüğümüz başta olmak üzere tüm emek veren ve katkı sunan yöremizin iş insanlarına şükranlarını sundu. Programa katılarak Koşukavaklıları onurlandıran değerli protokol üyelerine, sivil toplum kuruluşlarının kıymetli temsilcilerine ve gönlü dernek ile atan tüm hemşerilerine teşekkür ettiğini ifade eden Koşukavak Yöresi Kültür ve Dayanışma Derneği Başkanı Necdet Atasoy protokol üyelerine de katılımları için ayrıca teşekkür etti.

TOBFED’den BTSO Eğitim ve Teknoloji Kampüsü’ne ziyaret Haber

TOBFED’den BTSO Eğitim ve Teknoloji Kampüsü’ne ziyaret

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ile Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler Federasyonu (TOBFED) arasında eğitim, teknolojik dönüşüm ve nitelikli insan kaynağının geliştirilmesine yönelik imzalanan iş birliği protokolünün ardından, TOBFED heyeti BTSO Eğitim ve Teknoloji Kampüsü’nü ziyaret etti. TOBFED Başkan Yardımcısı Hakan Doğu, BTSO’nun yeni nesil araç teknolojisine yönelik eğitim yatırımının Türkiye için stratejik öneme sahip olduğunu söyledi. BTSO, elektrikli ve hibrit araç teknolojilerinde nitelikli insan kaynağı için iş birliği çalışmalarını sürüyor. BTSO ve TOBFED arasında yapılan protokolün ardından ilk ziyaret gerçekleşti. TOBFED Genel Başkan Yardımcısı ve Sürdürülebilir Mobilite İnisiyatifi Kurucu Başkanı Hakan Doğu, BTSO Eğitim ve Teknoloji Kampüsü bünyesinde faaliyet gösteren Yeni Nesil Araç Teknolojileri Sektörel Mesleki Eğitim Yetkinlik Geliştirme ve Mükemmeliyet Merkezi’nde incelemelerde bulundu. Program kapsamında Hakan Doğu’ya BTSO Genel Sekreteri Ömer Şendoğan ile BTSO Eğitim ve Teknoloji Kampüsü Yöneticisi Murat Kurtlar eşlik etti. Ziyarette TOBFED heyetine, merkezde yürütülen eğitim faaliyetleri, uygulamalı teknik altyapı ve elektrikli-hibrit araç teknolojilerine yönelik geliştirilen eğitim programları hakkında bilgiler verildi. Elektrikli ve hibrit araç dönüşümünün otomotiv sektöründe önemli bir değişimi beraberinde getirdiğini belirten Hakan Doğu, bu dönüşüm sürecinde eğitimli teknik personelin kritik öneme sahip olduğunu ifade etti. BTSO’nun ‘Yeni Nesil Araç Teknolojileri Sektörel Mesleki Eğitim Yetkinlik Geliştirme ve Mükemmeliyet Merkezi’ yatırımının Türkiye açısından stratejik bir adım olarak değerlendiren Doğu, BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay’a teşekkür etti. Hakan Doğu, "Türkiye’de bu merkezlerin sayısı çok az. İlk ışığı yakan BTSO’ya destek vermek ve elektrikli-hibrit araçların nasıl tamir edileceği konusunda eğitimli personel yetiştirmek amacıyla bugün burada çalışmalarımıza başlıyoruz" dedi. "Bursa’da yakılan bu ateş tüm Türkiye’ye yayılacak" Elektrikli ve hibrit araç teknolojilerinin hızla geliştiğini belirten Hakan Doğu, sektörün en önemli ihtiyaçlarından birinin eğitimli teknik personel olduğunu vurguladı. Doğu, "Önümüzdeki dönemde bu işin güvenli, ekonomik ve herkesin ulaşabileceği standartlara kavuşabilmesi için bu tip merkezler çok önemli. Özellikle otomotivin kalbi, hatta doğduğu şehir olan Bursa’da bu ateşi yakarak tüm Türkiye’nin elektrikli ve hibrit araçlardaki eğitimli personel ihtiyacını karşılamak için yola çıktık" ifadelerini kullandı. Elektrikli ve hibrit araç teknolojilerinde güvenlik konusunun kritik önem taşıdığına dikkat çeken Doğu, eğitim süreçlerinin yaygınlaştırılması gerektiğini vurguladı. Doğu, konuşmasına şöyle devam etti; Teknolojinin gelişim hızıyla birlikte teknik bilgi ve uygulama yetkinliğinin de aynı ölçüde gelişmesi gerekiyor. Bu alanda verilecek eğitimler hem çalışan güvenliği hem de sektörün sürdürülebilir gelişimi açısından büyük önem taşıyor." Ziyarette, TOBFED Genel Başkan Yardımcısı Hakan Doğu’nın yanı sıra TOBFED Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Sekreteri Hale Kuyucu, Avrasya E-Mobilite Derneği Başkanı ve E-Mobilite Europe Association Yönetim Kurulu Üyesi Haluk Sayar ve Danışma Kurulu Üyesi Çınar Noyan da yer aldı. Türkiye genelinde 300 bin KOBİ ve 1,5 milyon çalışanı temsil eden Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler Federasyonu’nun (TOBFED) Genel Başkanı Serkan Bakırtaş ve TOBFED Genel Başkan Yardımcısı Hakan Doğu, kısa süre önce BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay’ı ziyaret etmişti. BTSO Başkan Yardımcısı Cüneyt Şener ve komite üyesi Yasin Tomurcuk’un da katıldığı programda Başkan İbrahim Burkay ve Serkan Bakırtaş arasında BTSO ve TOBFED arasında otomotiv satış sonrası hizmetler sektöründe mesleki eğitim ve belgelendirme, nitelikli insan kaynağı, standardizasyon ve kurumsallaşma, Ar-Ge, inovasyon ve sürdürülebilirlik ile ulusal ve uluslararası projelerde iş birliği çalışmalarını kapsayan bir protokol imzalanmıştı.

İnegöl protokolü bayramlaşma töreninde buluştu Haber

İnegöl protokolü bayramlaşma töreninde buluştu

İnegöl’de protokol bayramlaşma töreni bayram tatili süreci öncesi son mesai gününde gerçekleştirildi. Bu sabah 10.00’da İnegöl Belediye binası önündeki sergi salonunda yapılan törende ilçe protokolüyle birlikte siyasi parti temsilcileri, kamu kurumlarının idarecileri ve temsilcileri, muhtarlar ve STK temsilcileri katıldı. Bayramlaşmayla başlayan törende konuşan Belediye Başkanı Alper Taban, bu yıl bayramlaşma programının erkene çekildiğini hatırlattı. Program vesilesiyle tüm vatandaşların bayramını tebrik eden Başkan Taban, "Hem kurban ibadetlerimizin hem de kutsal topraklarda hac ibadetlerini yapanların ibadetlerini rabbim kabul etsin. Hepimizin bir ödevi, hepimizin bir görevi var. Herkes azami gayreti ortaya koyacak ve günün sonunda biz İnegöl’den sorumluyuz, burada halkımızın mutlu olmasından mesulüz. Bunun gerçekleşmesi çok kıymetli. O zaman biz de kendimizi mutlu ve başarılı hissediyoruz. Buradan sonra da bayramlaşma programları ziyaretler devam edecek. Ben bir kez daha şehrimizde, ülkemizde ve tüm İslam coğrafyasında huzurlu bir bayram olmasını temenni ediyorum" dedi. AK Parti Bursa Milletvekili Ayhan Salman ise maalesef dünyada haksızlık ve hukuksuzluğun hüküm sürdüğü bir dönemin yaşandığına dikkat çekerek; "Cumhurbaşkanımızın hep söylediği, dünya beşten büyüktür kavramını belki diğer dünya ülkeleri de yeni yeni anlıyor. Daha adil bir dünyanın ne kadar gerekli olduğunu hep beraber görüyoruz. Haklı olmanızın hiçbir faydası yok. Bugün dünyada haklı olanın değil, güçlü olanın sözü geçiyor. Dolayısıyla başta Türk milleti olarak bizler Türkiye Yüzyılı hedefi doğrultusunda daha güçlü bir Türkiye ve sonrasında daha güçlü bir İslam coğrafyasını tesis edersek bayramlarımız da diğer günlerimiz de o zaman daha güzel geçecek, dünya da daha adil bir hale gelecek. Ben bu vesileyle her birinizin bayramını tebrik ediyorum. Nice güzel bayramlar diliyorum" diye konuştu. Son olarak konuşan Kaymakam Eren Arslan da "İçerisinde idari iznin de olduğu uzunca bir bayram tatiline giriyoruz. Belki memleketlerine gidecek kamu görevlilerimiz olacak, başka şehirlerde akraba ziyaretleri yapacak olanlar olur düşüncesiyle ve aynı zamanda kurbanın fiziki uğraş gerektiren bir ibadet olması nedeniyle bayramlaşmayı son mesai gününde yapalım istedik. İnşallah hayırlı bir bayram olur. Ben de hem inanç hem gönül coğrafyamız için kanın ve gözyaşının dindiği, savaşları konuşmadığımız bir dünya ve bayram günleri diliyorum. İnegöl’ümüz için tüm kurumlarımız bayrama ilişkin halkımızın huzur ve güvenliği noktasında görevlendirmelerini yapıp tedbirlerini aldı. Ben bu vesileyle hepinize iyi bayramlar diliyorum" dedi. Konuşmaların ardından bayramlaşma töreni protokol üyelerinin ziyaretleriyle devam etti. İnegöl Belediyesi Çözüm Merkezini ziyaret eden protokol üyeleri akabinde; İlçe Emniyet Müdürlüğü, Devlet Hastanesi, İtfaiye Müdürlüğü, Huzurevi ve Bursa Yenice Engelsiz Yaşam Bakım ve Rehabilitasyon ve Aile Danışma Merkezi’ni ziyaret ederek bayramlarını kutladı.

Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile STARWOOD Arasında Mesleki Eğitim İş Birliği Protokolü Haber

Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile STARWOOD Arasında Mesleki Eğitim İş Birliği Protokolü

Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile STARWOOD Orman Ürünleri A.Ş. arasında, mobilya ve iç mekân tasarımı alanında görev yapan öğretmenlerin sürekli mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla hazırlanan mesleki eğitim iş birliği protokolü imza töreni ve kampüs ziyareti programı gerçekleştirildi. İnegöl Sektörel Mükemmeliyet Merkezinde (SMM) düzenlenen program, Hacı Sevim Yıldız-4 Turizm Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde gastronomi yarışmalarında derece elde etmiş başarılı öğrencilerin hazırlayıp sunduğu özel menünün protokole ikram edildiği öğle yemeği ve Uygulama Oteli inşaatının incelenmesiyle başladı. Protokol üyeleri daha sonra Hacı Sevim Yıldız Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Teknolojisi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesini ziyaret ederek okul ve atölye binalarını, eğitim-öğretim faaliyetlerini ve döner sermaye çalışmalarını yerinde inceledi. Okul ziyaretlerinin ardından program, açılış protokol konuşmaları ve STARWOOD A.Ş. tanıtım videosunun izlenmesiyle devam etti. Buluşmada söz alan Bursa İl Millî Eğitim Müdürü Gürhan Çokgezer, eğitim-sektör iş birliklerinin güçlendirilmesinin yetişmiş insan gücü için büyük önem arz ettiğini belirtti. Çokgezer, doğrudan öğretmen gelişimini merkeze alan bu protokolün önemine dikkat çekerek, "Sektörel Mükemmeliyet Merkezimiz; öğretmenlerimizin en güncel sanayi teknolojilerini yerinde görmeleri, üretim süreçlerine dahil olmaları ve mesleki becerilerini tazelemeleri için bir köprü vazifesi görmektedir. STARWOOD gibi vizyoner kurumların desteğiyle, bu merkezlerimiz sadece birer atölye değil, Ar-Ge ve inovasyonun konuşulduğu birer teknoloji üssüne dönüşecektir. Güçlü destekleri için Starwood’un kıymetli yöneticilerine şükranlarımı arz ediyor, protokolümüzün hayırlı-uğurlu olmasını diliyorum." dedi. Konuşmaların ardından Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile STARWOOD A.Ş. arasındaki resmi protokol imzalandı. Protokol kapsamında; mobilya ve iç mekân tasarımı alanındaki öğretmenlere hizmet içi ve iş başı eğitimler düzenlenmesi, öğretim programları ile ders materyallerinin güncellenmesi ve SMM faaliyet alanlarına yönelik ulusal ve uluslararası projelerin yürütülmesi hedeflenmektedir. İmza merasiminin ardından mesleki ve teknik eğitim alanındaki iş birlikleri ile protokolün getireceği hususlar üzerine fikir alışverişinde bulunuldu. Program, protokol üyeleriyle birlikte çekilen fotoğraf ile sona erdi.

Trump'tan saldırı yorumu: "Bu, beni İran'daki savaşı kazanmaktan alıkoymayacak" Haber

Trump'tan saldırı yorumu: "Bu, beni İran'daki savaşı kazanmaktan alıkoymayacak"

ABD Başkanı Donald Trump, kendisi ve kabinesindeki isimlerin katılımıyla Washington D.C'de düzenlenen Beyaz Saray Muhabirleri Derneği yemeğinde düzenlenen silahlı saldırının ardından Beyaz Saray'da basın toplantısı yaptı. Saldırıyı "beklenmedik" olarak niteleyen Trump, Gizli Servis ve kolluk kuvvetlerinin olaya müdahalesinin inanılmaz derecede iyi olduğunu ifade etti. Saldırının ifade özgürlüğünü korumayı amaçlayan bir etkinliği hedef aldığının altını çizen ABD Başkanı, "Bir adam, birden fazla silahla donanmış bir şekilde güvenlik kontrol noktasına saldırdı ve Gizli Servis'in cesur üyeleri tarafından etkisiz hale getirildi. Bir memur çok yakın bir mesafeden çok güçlü bir silahla vuruldu, ama kurtuldu. Giydiği çelik yelek işe yaradı. Az önce o memurla konuştum ve çok iyi durumda. Yaptığı görevden oldukça gururlu" ifadelerini kullandı. Trump'tan birlik çağrısı Olayla ilgili tüm detayların araştırılacağını ifade eden Donald Trump, "Olayın yaşandığı bina özel güvenlikli bir bina değildi. Bunu söylemek istemiyordum ama Beyaz Saray'da planladığımız tüm değişikliklerin nedeni bu. Gizli Servis kurşungeçirmez cam, insansız hava aracı (İHA) saldırılarına dayanıklılık gibi önlemleri bu yüzden talep ediyor" dedi. Hiç olmadığı kadar yüksek güvenlik tedbirlerine ihtiyaç duyduklarını vurgulayan ABD Başkanı Trump, "Ancak bu akşam yaşanan olayın ışığında, tüm ABD'lilerden farklılıklarımızı barışçıl bir şekilde çözme konusunda kararlı olmalarını rica ediyorum. Farklılıklarımızın üstesinden gelmek zorundayız. Şunu söylemeliyim ki; orada Cumhuriyetçiler, Demokratlar, bağımsızlar, muhafazakarlar, liberaller ve farklı görüşten insanlar vardı. Muazzam bir sevgi ve birliktelik vardı. İzledim ve bundan çok ama çok etkilendim. Ancak, First Lady ve ben çok iyi korunduk, çok hızlı bir şekilde oradan çıkarıldık. Başkan Yardımcısı James David Vance ve Dışişleri Bakanı Marco Rubio da aynı şeyi yaşadı. Savunma Bakanı Pete Hegseth de oradaydı. Pete başta kimsenin ona yardım etmesini istemedi, ancak sonra biraz yardım aldı" şeklinde konuştu. "Saldırgan hasta biri" İlk belirlemelere göre saldırganın California eyaletinde yaşadığının tespit edildiğini aktaran Trump, "Güvenlik birimleri şu an onun yaşadığı daireye gidiyorlar. Bu saldırgan hasta biri. Biz böyle şeylerin yaşanmasını istemiyoruz. Yine de çok güzel bir akşamdı. Etkinlik gerçekten ifade özgürlüğünü genişletmeyi ve anayasamızın öngördüğü hakları yaşatmayı amaçlıyordu. Bu etkinliği önümüzdeki 30 gün içinde tekrar yapacağız. Bu yüzden emeği geçen herkese teşekkür etmek istiyorum. Basına da bu olayı yansıtma biçimleri nedeniyle teşekkür etmek istiyorum. Haberlerinizde oldukça sorumlu davrandınız" ifadelerini kullandı. "Apar topar, çok hızlı bir şekilde uzaklaştırıldık" ABD Başkanı Donald Trump, daha sonra gazetecilerin sorularını yanıtladı. Silah seslerini duyunca ne hissettiği yönündeki soruya yanıt veren Donald Trump, "Böyle bir şey yaşandığında her zaman şoke edici oluyor. Benim başıma birkaç kez geldi ve bu his hiç değişmiyor" dedi. Bunun bir saldırı olduğunu başta anlamadığını belirten Trump, "Bir gürültü duyduğumda bunu yere düşen bir tepsi sandım. Oldukça yüksek bir sesti. Ayrıca epey uzaktan geliyordu. Saldırgan etkinliğin yapıldığı salona sızamamıştı; çünkü onu kıskıvrak yakaladılar. Epey uzaktaydı ama bu bir silahtı ve bazı insanlar bunu oldukça çabuk fark etti, bazıları ise fark etmedi. Ben ne olduğunu anlamak için etrafa bakıyordum. Muhtemelen daha da hızlı yere eğilmeliydim. Sanırım Melania ne olduğunun farkındaydı ve anında anladı. 'Bu kötü bir ses' diyordu. Diğer insanlarla birlikte apar topar, çok hızlı bir şekilde uzaklaştırıldık ve tekrar söylüyorum, Gizli Servis'in ve polisin, tüm kolluk kuvvetlerinin performansının gerçekten çok iyi olduğunu düşündüm" değerlendirmesinde bulundu. Her şeyin çok hızlı geliştiğini yineleyen ABD Başkanı, "Düşünecek pek fazla zaman yoktu, çünkü kapıdan çıkarılıp güvenli bir alana götürülmemiz sadece saniyeler sürdü. Etkinliğe devam etmeyi çok istedik çünkü bu hasta insanların, bu haydutların, bu korkunç kişilerin hayatımızın dokusunu, yaptıklarımızın seyrini değiştirmesine izin vermeyi sevmiyorum. Bu yüzden son ana kadar direttik ama yetkililer riske girmek istemediler. Bunun bir protokol olduğunu anlıyorum. Umarım önümüzdeki 30 gün içinde bu etkinliği tekrar yaparız" diye konuştu. "Hedef alınan kişiler her daim etkili insanlar" Trump, neden birden çok saldırıya hedef olduğu yönündeki soru üzerine, "En çok iş yapanlar, en büyük etkiye yol açanlar, her daim peşine düşülenler oluyor. Fazla bir şey yapmayanların peşine düşmezler. Çünkü böylesi onların işine gelir. İster bir suikast girişimi olsun isterse başarılı bir suikast olsun, hedef alınan insanlara baktığınızda onların çok etkili kişiler olduğunu görürsünüz. Sadece isimlere bir bakın. Hedef alınanlar büyük isimler. Ve bundan onur duyduğumu söylemek hoşuma gitmiyor ama ben çok şey başardım. Biz çok şey başardık. Yıllarca alay konusu olan bu ülkeyi devraldık ve şu an dünyanın en gözde ülkesi konumundayız. Biz bu ülkeyi değiştirdik ve bundan hiç memnun olmayan pek çok insan var" değerlendirmesinde bulundu. "Saldırı öncesinde istihbarat almadık" Saldırı nedeniyle bundan sonraki etkinlik programlarında bir değişiklik yapmayacaklarını söyleyen Trump, "O zaman hiç etkinlik yapmamanız gerekir, bu imkansız" ifadelerini kullandı. Kolluk kuvvetlerinin müdahalesinden övgüyle söz eden Trump, "Bence çok etkileyiciydiler. Çok etkileyici olduklarını düşündüm. Biliyorsunuz ki böyle düşünmesem açıkça söylerdim" şeklinde konuştu. Donald Trump, "Ekibiniz herhangi bir tehdidin farkında mıydı? Ve bu geceki olayın hedefi siz miydiniz" sorusuna da, "Sanırım öyle. Yani, bu insanlar deli. Ne olacağını asla bilemezsiniz. Benden çok uzaktaydı. Aşması gereken çok engel vardı. Her tarafta görevlilerimiz vardı. Masalarda sivil kılıkta görevlilerimiz vardı, belki sizin masanızda bile oturuyorlardı. Yani katetmesi gereken uzun bir yol vardı. Onu gerçekten ilk savunma hattında yakaladılar. Öncesinde herhangi bir bildirim veya istihbarat ise almadık. Hiçbir fikrimiz yoktu" dedi. "Saldırgan 'yalnız kurt' olabilir" Saldırganın politik bir motivasyonunun olup olmadığı konusunda kesin bir yorum yapmayan Trump, "Bunu şu an bilemezsiniz. Cevabını belki yarın ya da ertesi gün verebiliriz. Biliyorsunuz, şu an gözaltında ve ona pek çok soru soruyorlar. Şimdiden dairesine girildi. California'da yaşıyor. İlerleyen süreçte detaylı bilgi verilecek" diye konuştu. Saldırganın tek başına hareket eden bir "yalnız kurt" olduğunun değerlendirildiğini aktaran Trump, "Ben de öyle hissediyorum" diye konuştu. "İran savaşı ile bağlantılı olduğunu sanmıyorum" Trump, "Bu silahlı saldırının İran'daki savaşla bağlantılı olabileceğine dair herhangi bir belirti var mı" sorusu üzerine, "Sanmıyorum ama bunu asla bilemezsiniz. Dünyanın alanında en iyi kişileri bunun üzerinde çalışıyor. Pek çok şeyi öğreneceğiz" yorumunu yaptı. Daha önce farklı saldırı ve saldırı girişimlerine hedef olduğu hatırlatılan Donald Trump, tehlikelerin başkanlık görevinin bir parçası olduğunu belirterek, "Bundan daha tehlikeli başka bir meslek olduğunu hayal edemiyorum ama ülkeyi seviyorum ve bu görevi yapmaktan çok gurur duyuyorum" şeklinde konuştu. Dünyanın dört bir yanında siyasi figürlere yönelik sayısız suikast yaşandığını hatırlatan Trump, "Güney Amerika'ya bakıyorsunuz; bazı rakamlar tek kelimeyle korkunç. Bu tehlikeli. Bunlar tehlikeli şeyler. İster burada olsun ister başka bir yerde, hiçbir ülke bundan muaf değil" değerlendirmesini yaptı. Trump'tan saldırı ile ilgili İran iması Göreve geldiğinden bu yana İran kaynaklı nükleer tehdidi ortadan kaldırmak dahil sayısız başarıya imza attığını söyleyen Trump, "Ve dedim ki, 'İran'a bir yolculuk yapmak zorunda kalacağız. Eğer bunu yapmazsak nükleer bir silaha sahip olacaklar.' Onları B-2 bombardıman uçaklarıyla etkisiz hale getirdik. İlk dönemimde, tam bir felaket olan Obama anlaşmasını, yani İran nükleer anlaşmasını feshettim. Bu, İran için nükleer silaha giden bir yoldu. Eğer sahip olsalardı, nükleer silahları yüzde yüz kullanırlardı. Yani, bilirsiniz, böyle şeyler yaptığınızda hedef haline gelirsiniz. Eğer bunları yapmıyor olsaydım, sanırım çok daha az hedef olurdum, ama bundan onur duyuyorum" ifadelerini kullandı. "Saldırganı yakalama şekilleri çok etkileyiciydi" ABD'nin alanında en iyi insanlara sahip olduğunu vurgulayan ABD Başkanı Trump, "Biz en iyi insanlara sahibiz. Bu, bu gece kanıtlandı. Saldırgan koşmaya başladı ve çok hızlıydı. Adeta rüzgar gibiydi. Hızla geliyordu. Döndüler. Onu yakalama şekilleri çok etkileyiciydi çünkü pek çok insan sadece bakakalır ve 'bu tuhaf bir his' diyerek geçmesine izin verebilirdi. Ama onlar geçmesine izin vermediler. O silahları o kadar hızlı çektiler ki" diye konuştu. "Bunlar hiçbir iş yapmayan insanların başına gelmez" Son saldırının İran'la bağlantılı olup olmadığını henüz kesin olarak bilmediğini kaydeden Trump, "En büyük başkanlarımızdan bazılarının başına gelenlere bir bakın. Bunlar hiçbir iş yapmayan insanların başına gelmez. Ve bu, beni İran'daki savaşı kazanmaktan alıkoymayacak. Bunun İran'la bir ilgisi var mı bilmiyorum. Bildiklerimize dayanarak öyle olmadığını düşünüyorum. Ama biz harika işler yapmaya devam edeceğiz" dedi. "Şüpheli, silahlı saldırı ve ateşli silah bulundurma gibi farklı suçlamalarla yargılanacak" ABD Adalet Bakanı Vekili Todd Blanche ise şüphelinin silahlı saldırı ve ateşli silah bulundurma gibi farklı suçlamalarla yargılanacağını belirterek, "Soruşturma yeni başladı ve devam ediyor. Arama izinleri üzerinde halihazırda çalışan ve işlerini yapan federal kolluk kuvvetleri var. Erken konuşarak onların önüne geçmek istemiyorum. Federal Soruşturma Bürosu (FBI) Direktörü Kash Patel ve ben kısa bir süre önce olay yerindeydik. Herkesin içi rahat olsun çünkü Büyükşehir Polis Departmanı, FBI, Gizli Servis, kısacası herkes olay yerinde görevini yapıyor" diye konuştu. FBI Direktörü Patel'den "olayla ilgili herhangi bir bilginiz varsa FBI hattını arayın" çağrısı FBI Direktörü Kash Patel de herkesin yaşanan olay nedeniyle ABD kolluk kuvvetlerinin kararlılığını gördüğünü söyledi. FBI'ın diğer güvenlik birimleri ile işbirliği içinde hızla olaya müdahale ettiğini aktaran Patel, "Uzun namlulu silah ile boş kovanlar da dahil olmak üzere olay yerinde bulunan tüm balistik deliller inceleniyor. Tanıklarla görüşmeler yapıyoruz. Bu olayla ilgili herhangi bir bilginiz varsa FBI hattını arayın. Hiçbir bilgi kırıntısı önemsiz değildir. Hepsini değerlendireceğiz. Bu şahsın geçmişini derinlemesine inceleyeceğiz. Onun tek başına hareket eden bir 'yalnız kurt' mu olduğunu yoksa başkalarının adına mı hareket ettiğini kesinleştireceğiz" şeklinde konuştu.

Bakan Göktaş: "Sağlıklı hayat merkezlerimizde aile bakanlığımızın da irtibat birimi oluşacak Haber

Bakan Göktaş: "Sağlıklı hayat merkezlerimizde aile bakanlığımızın da irtibat birimi oluşacak

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı arasında Koruyucu Sağlık Hizmetleri ile Sosyal Hizmet Sunumu İş Birliği Protokolü imzalandı. Sağlık Bakanlığı’nda gerçekleştirilen imza töreninde Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş konuşma yaptı. Bakan Göktaş, imzalanan protokol ile ortak çalışma zeminini güçlendirmeyi amaçladıklarını aktararak, "Sosyal hizmet merkezi veya irtibat birimi bulunmayan ilçelerimizde, ilçe sağlık müdürlükleri, toplum sağlığı merkezleri, veya sağlıklı hayat merkezleri bünyesinde, sosyal hizmet merkezi irtibat birimleri kurmayı amaçlıyoruz. Sosyal hizmetleri amacımız sosyal hizmetlere erişimimizi kolaylaştırmak. İhtiyaçları elbette daha erken tespit etmek" ifadelerini kullandı. Sağlıklı hayat merkezlerinin Türkiye’nin dört bir yanında sunulan çok kıymetli merkezler olduğunu belirten Bakan Göktaş, "Buraya gelen vatandaşlarımız aynı zamanda bakanlığımızın bünyesindeki hizmet verdiğimiz her bir destekten veya bilgiden de istifade edebilecek. İhtiyaçların daha erken tespit edilmesinin yanı sıra aynı zamanda daha hızlı yönlendirme yapılacak. Kamu hizmetlerinde bir eş güdüm sağlanmış olacak" açıklamasında bulundu. "Sosyal hizmet anlayışıyla her haneye kesintisiz hizmet sunmayı sürdüreceğiz" Desteğe ihtiyaç duyan herkesin yanında olmaya sürdüreceklerini vurgulayan Göktaş, sözlerine şöyle devam etti: "Merkezlerimizle aile bütünlüğünü güçlendiren çocuklarımızın ve gençlerimizin sağlıklı gelişimini destekleyen çalışmalar yürütüyoruz. Kadınların, engellerin, yaşlıların toplumsal hayata daha güçlü katılımını sağlamaya yönelik pek çok çalışmayı hayata geçiriyoruz. Bu vesileyle sağlıklı hayat merkezlerimizle irtibat birimlerimizle hem kadınlara, ailelere çocuklara, engellilere ama aynı zamanda şehit yakını ve gazilerimizin de artık bütün Türkiye’de bir irtibat birimi oluşacak. Desteğe ihtiyaç duyan her vatandaşımızın yanında olmayı sürdüreceğiz. Ülke genelinde hali hazırda 438 sosyal hizmet merkezi ve 311 sosyal hizmet merkezi irtibat birimleriyle hizmet veriyoruz. İşte bu sebeple tam da yerinde sosyal hizmet anlayışıyla her haneye kesintisiz hizmet sunmayı sürdüreceğiz." "Türkiye’nin dört bir yanında sağlıklı hayat merkezlerimizde aile bakanlığımızın da bir irtibat birimi oluşacak" Protokol ile yürütülen çalışmaların daha da güçlendirileceğini vurgulayan Göktaş, "Türkiye’nin dört bir yanında sağlıklı hayat merkezlerimizde ilçe sağlık müdürlükleri ve toplum sağlık merkezlerinde de aile bakanlığımızın da bir irtibat birimi oluşacak. Dolayısıyla hem sağlık hem sosyal hizmet anlayışımızı güçlendireceğiz. Ayrıca da vatandaşımızın artık çok uzaklara gitmeden doğrudan hizmeti yaşadıkları ilçelerde alma imkanı bulacaklar" diye konuştu. "Vatandaşımıza sunduğumuz sağlık hizmetlerimizi sosyal hizmetler ile aynı çatı altında buluşturuyoruz" Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu ise, insanı merkeze koyan hizmet anlayışlarını bir adım öteye taşımanın mutluluğunu yaşadıklarını söyleyerek, "Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile imzalayacağımız bu protokol; sağlığı sadece hastalıktan kurtulmak değil, tam bir iyilik hali ve güçlü bir sosyal yaşam olarak gördüğümüz en somut adımlardan biri olacaktır. Bu protokolle de, vatandaşımıza sunduğumuz sağlık hizmetlerimizi sosyal hizmetler ile aynı çatı altında buluşturuyoruz. Bakanlığımız bünyesinde ücretsiz hizmet veren Sağlıklı Hayat Merkezlerimizde vatandaşlarımız artık sosyal hizmetlere de doğrudan ulaşabilecek" şeklinde konuştu. "Bu yüzyıl; şefkatin, iyiliğin ve güçlü toplum yapısının yüzyılı olacak" Protokol kapsamında yapılacak faaliyetlere ilişkin bilgi veren Memişoğlu, şunları kaydetti: "Sağlık ve sosyal hizmetleri aynı çatı altında, ‘aynı koridorda’ buluşturuyoruz. Vatandaşımız merkezimize geldiğinde; sadece fiziksel sağlığı için değil, sosyal haklarından yaşlı bakımına, aile desteğinden istihdam yönlendirmesine kadar her alanda bütüncül bir destek alacak. İlk etapta 72 ilçemizdeki merkezlerimizde sosyal hizmet uzmanlarımızla hekimlerimizi bir araya getirerek, özellikle hassas gruplarımıza yerinde ve anında çözüm üreteceğiz. Esasında sağlığı sadece tıbbi bir konu olarak değerlendirmiyoruz. Sağlık, hayatın kendisidir. Bu yüzden sağlığı sosyal hayattan ayırmıyor, vatandaşımızı her alanda destekleyerek tam bir iyilik hali için çalışıyoruz. Bu yüzyıl; şefkatin, iyiliğin ve güçlü toplum yapısının yüzyılı olacak. Bizler, ‘millete hizmet’ aşkıyla, kurumlar arası iş birliğini en üst seviyeye çıkarmaya kararlıyız."

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.