Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#Mücahit Yıldızhan

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - Mücahit Yıldızhan haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Mücahit Yıldızhan haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

OSMEK’te Üretilen El Emeği Ürünler Ekonomiye Kazandırılacak Haber

OSMEK’te Üretilen El Emeği Ürünler Ekonomiye Kazandırılacak

Kadınların toplumsal yaşam içerisinde daha güçlü, daha aktif ve daha üretken bireyler olarak yer alabilmesi amacıyla çalışmalarını aralıksız sürdüren Osmangazi Belediyesi, meslek edindirme, kişisel gelişim ve istihdama yönelik projeleriyle binlerce kadının hayatına dokunmaya devam ediyor. Sosyal belediyecilik anlayışı doğrultusunda faaliyetlerini gerçekleştiren Osmangazi Belediyesi, Osmangazi Belediyesi Meslek Edindirme Kursları (OSMEK) aracılığıyla kadınların üretim süreçlerine daha aktif katılım göstermesine önemli katkılar sunuyor. Bu kapsamda OSMEK kursiyerlerinin oluşturduğu yıl sonu sergilerinin bir yenisi Hüdavendigar Yetenek Evi’nde gerçekleştirildi. “Hem OSMEK Sayısını, Hem Çeşitliliği Artıracağız” Hüdavendigar Yetenek Evi’ndeki serginin açılışına Osmangazi Belediyesi Başkan Yardımcısı Mücahit Yıldızhan’ın yanı sıra kursiyerler, eğitmenler ve çok sayıda vatandaş katıldı. 21 branştan kursiyerlerin eserlerinin sergide yer aldığına işaret eden Osmangazi Belediyesi Başkan Yardımcısı Mücahit Yıldızhan, OSMEK’lere çok önem verdiklerini dile getirerek, şöyle konuştu: “OSMEK’ler bizim vazgeçilmezimiz. Her geçen gün sayıyı artırmayı planlıyoruz. Gittiğimiz her mahalle kahvaltılarında, mahalle toplantılarında belediye başkanımıza bu yönde talepler var. Biz de üst yönetim olarak bunu gerçekleştirmek için elimizden geleni yapıyoruz. Burada işbirliğini bizden esirgemeyen Halk Eğitim Müdürümüz Zeynep Hanım’a teşekkür etmek istiyorum. Biz bu sayıyı hem artıracağız, hem de bu sayı ile birlikte çeşitliliği de artıracağız. Demirtaş’taki kursiyerlerimizin ürettiklerimizi piyasa nasıl verebiliriz noktasında talebi oldu, biz de bunu masaya yatırdık. Biz burada ürettiklerinizi, belediyemizde kuracağımız gerek bir kooperatif, gerekse bir iştirak şirketi ile satışıyla ilgili plan içerisindeyiz. Bunu gerçekleştirebilirsek, burada ürettiğimiz ürünlerin kısa bir zamanda piyasaya girmesiyle burada bir sürdürülebilirlik kazandırılacak.” “Daha İyilerini Yapabilmeniz İçin Her Fırsatı Tanımaya Hazırız” Osmangazi Belediyesi Sosyal Hizmetler Müdürü Dr. Sevcan Yaman da, serginin çok değerli bir takım çalışması olduğuna işaret ederek “Büyük emekler sonucu meydana çıkmış sergimiz çok güzel görünüyor. Küçücük bir kesit bile bunu anlatıyor aslında. Daha iyilerini yapabilmeniz için biz de elimizden gelen her fırsatı tanımaya hazırız.” diye konuştu. Osmangazi Halk Eğitim Merkezi Müdürü Zeynep Terece ise, kendilerine bu fırsatları tanıyan Osmangazi Belediyesi’ne, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a ve başkan yardımcısı Mücahit Yıldızhan’a teşekkürlerini sundu. “Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın’a Şükranlarımı Sunuyorum” Sergide yalnızca el emeği, göz nuru ürünleri görmediklerini; aynı zamanda sabrı, azmi, öğrenme aşkını ve bir arada olmanın verdiği güzel sinerjiyi de gördüklerini kaydeden Hüdavendigar OSMEK Yöneticisi Aleyna Rabia Çalı da “OSMEK çatısı altında geçen koca bir eğitim yılını, fırça darbelerinde, iğne oyalarında, ilmek ilmek işlenen desenlerde taçlandırıyoruz. Bu yolculukta bizlerden desteğini hiçbir zaman esirgemeyen, eğitime ve sanata her daim öncelik veren Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın’a şükranlarımı sunuyorum.” açıklamalarında bulundu. Serginin açılış töreninin ardından Osmangazi Belediyesi Başkan Yardımcısı Mücahit Yıldızhan, Hüdavendigar Yetenek Evi’ndeki sergiyi gezdi. Buradaki eserleri tek tek inceleyen Yıldızhan, kursiyerlerden eserler hakkında bilgiler aldı. Ziyarette ayrıca protokol üyelerine, kursiyerler tarafından özenle hazırlanan hediyeler takdim edildi. Kursiyerler Vatandaşları Kurslara Davet Etti Hüdavendigar OSMEK kursiyerlerinden 58 yaşındaki Müberra Yiğit, çok gururlu olduklarını kaydederek “Özellikle ziyaretçilerin beğenilerini almak, bizim için çok güzel bir duygu. Herkese tavsiye ediyorum, böyle kursları kaçırmasınlar.” ifadelerini kullanırken, 58 yaşındaki kursiyer Aynur Yılmaz da eserlerin ziyaret edilmesinin onur verici olduğunun altını çizdi. Bir başka kursiyer 55 yaşındaki Hanife Gözlek ise “El sanatları ile uğraşmayı çok seviyorum, değişiklik ürünler çıkarmayı. Bence herkes çok güzel işler yapabilir, bir şeyler öğrenebilir, zamanımız çok güzel geçiyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Kadın üretimine Osmangazi'den büyük destek! Haber

Kadın üretimine Osmangazi'den büyük destek!

Kadınların sosyal yaşamda daha aktif rol alabilmesi, meslek edinmesi ve üretime katılarak ekonomik anlamda güçlenmesi adına önemli projeler hayata geçiren Osmangazi Belediyesi, vizyonu doğrultusunda Osmangazi Belediyesi Meslek Edindirme Kursları (OSMEK) aracılığıyla binlerce kadına katkı sunmaya devam ediyor. Bu kapsamda Osmangazi Belediyesi’nin kadınların üretim gücünü desteklemek ve el emeğini ekonomik değere dönüştürmek amacıyla faaliyetlerini sürdürdüğü Demirtaş Kültür Merkezi’ndeki OSMEK kurslarında hazırlanan eserler, yıl sonu sergisinde vatandaşların beğenisine sunuldu. “OSMEK Sayılarımızı Artırmayı Planlıyoruz” Demirtaş Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen serginin açılışına Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mücahit Yıldızhan’ın yanı sıra kursiyerler, eğitmenler ve çok sayıda vatandaş katıldı. Açılışta sergilenen eserleri tek tek inceleyen Mücahit Yıldızhan, kursiyer kadınlarla sohbet ederek yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldı. Yıldızhan burada yaptığı açıklamada “Osmangazi Belediyesi bünyesinde var olan OSMEK sayılarımızı daha da artırmayı planlıyoruz. Bu yöndeki çalışmalarımız devam ediyor. Bu kursların açılmasında emeği geçen Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın’a, personelimize ve halk eğitim çalışanlarımıza teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı. Sergide tekstil ürünlerinden geleneksel el sanatlarına, dekoratif ev aksesuarlarından dikiş-nakış çalışmalarına, örgü çalışmalarından çeyizlik el işlemelerine kadar çok sayıda eser yer aldı. El emeği göz nuru ürünler, ziyaretçiler tarafından büyük ilgi görürken kursiyerlerin üretim becerileri ve ortaya koyduğu estetik çalışmalar takdir topladı.

Osmangazi'de engelleri kaldıran atölye Haber

Osmangazi'de engelleri kaldıran atölye

Bursa Osmangazi Belediyesi tarafından kurulan atölyede yer alan bireyler, farklı engel gruplarından seçilerek belirli kriterler doğrultusunda değerlendirme sürecinden geçirildi. Atölye çalışmalarına uygun bulunan katılımcılar, belirli günlerde programa dahil edilerek hem teorik hem de pratik eğitimlerle iş süreçlerine hazırlandı. Eğitim sürecinde OBAM eğitmenlerinin yanı sıra işveren firmaların yetkilileri de yer alarak, yapılacak üretim aşamalarını uygulamalı şekilde bireylere aktardı. Engelli istihdamını artırmayı amaçlayan “Engelsiz Yaşam Atölyesi”, Dünya Otizm Farkındalık Günü kapsamında düzenlenen törenle hizmete açıldı. Açılışa Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mücahit Yıldızhan ile OBAM üyesi engelli bireyler katıldı. Açılan atölyenin temel hedefi, engelli bireylerin yalnızca meslek edinmelerini değil, aynı zamanda ekonomik olarak bağımsız bireyler haline gelmelerini sağlamayı amaçlıyor. Üretime katılan bireyler, yaptıkları işler karşılığında gelir elde ederek aile bütçelerine katkıda bulunacak. “İŞ HAYATINA KATILIMI DESTEKLEMEK AMACIYLA BU MERKEZİ HAYATA GEÇİRDİK” Dünya Otizm Farkındalık Günü kapsamında çok özel bir atölyenin açılışını yaptıklarını ifade eden Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mücahit Yıldızhan, “Osmangazi Belediyesi olarak otizmli ve engelli gruplarımızın iş hayatına katılımı ile istihdamını desteklemek amacıyla bu merkezi hayata geçirdik. Engelli bireylerin iş hayatında yer alması ve topluma bir nebze olsun katkı sağlaması için Engelsiz Yaşam Atölyesi’ni hizmete sunduk. Bu atölyede emeği geçen herkese teşekkür ederim” şeklinde konuştu. Açılışı yapılan Engelsiz Yaşam Atölyesi’nde engelli bireylerin önündeki engellerin kaldırılmasını simgelemek amacıyla kurdele kesilmedi. Bunun yerine atölye kapısına yerleştirilen karton kapı yırtılarak açılış gerçekleştirildi.

Osmangazi'de Başkan Aydın BAREM üyelerinin mutluluğunu paylaştı Haber

Osmangazi'de Başkan Aydın BAREM üyelerinin mutluluğunu paylaştı

Osmangazi Belediyesi, 18-24 Mart Yaşlılara Saygı Haftası kapsamında anlamlı bir etkinliğe imza atarak, büyüklerin gönlünü bir kez daha kazandı. Osmangazi Belediyesi Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi (BAREM) bünyesinde düzenlenen özel programda, merkez üyeleri keyifli ve duygu dolu anlar yaşadı. Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın da, başkan yardımcısı Mücahit Yıldızhan da ile birlikte programa katılarak, BAREM üyelerinin mutluluğuna ortak oldu. Samimi bir atmosferde gerçekleşen etkinlikte, yaş almış bireyler için hazırlanan birbirinden renkli aktiviteler büyük beğeni topladı. Program kapsamında, Bursa’nın tarihi durakları, kültürel mirası ve kentle özdeşleşmiş önemli isimlerin yer aldığı içerikler üzerinden çeşitli etkinlikler düzenlenirken, katılımcılar hem geçmişe yolculuk yaptı, hem de eğlenceli aktivitelerle keyifli vakit geçirdi. BAŞKAN AYDIN YAKINDAN İLGİLENDİ Etkinlik boyunca BAREM üyeleriyle yakından ilgilenen Başkan Erkan Aydın, her bir katılımcıyla tek tek sohbet ederek onların hal ve hatırını sordu. Büyüklerin ellerini öperek saygısını gösteren Başkan Aydın, onlarla birlikte hatıra fotoğrafları çektirdi. Programın ardından BAREM’de yer alan diğer salonları da ziyaret eden Başkan Aydın, burada devam eden etkinliklere katılan BAREM üyelerine de çiçek takdim ederek Yaşlılara Saygı Haftası’nı kutladı. Yaş almış bireylere duyulması gereken saygının önemine işaret eden Başkan Aydın, “Burada etkinlik yapan büyüklerimizi ziyaret ettik. Hem onlarla vakit geçirdik, hem de Dünya Yaşlılar Günü’nü kutladık. Kendilerinin de görüşlerini aldık. Biliyorsunuz, büyüklere verdiğimiz değer kadar toplumumuzun gelişmişliği ölçülür, biz de elimizden gelen değeri verip, iyi koşullarda vakit geçirmeleri için personelimizle birlikte çalışmaya devam ediyoruz.” dedi. BAREM üyeleri de Başkan Aydın’ın ziyaretinden dolayı duydukları memnuniyeti dile getirerek, bunun yanında gerçekleştirdikleri aktiviteler ile birlikte keyif aldıklarını, eğlenceli bir vakit geçirdiklerini ifade etti.

Osmangazi'de iftar sofrası dolup taştı Haber

Osmangazi'de iftar sofrası dolup taştı

Ramazan ayı boyunca her akşam binlerce Osmangazili vatandaşı iftar sofralarında ağırlayan Osmangazi Belediyesi’nin Altınova Mahallesi’nde gerçekleştirdiği programa mahalle sakinleri yoğun ilgi gösterdi. Bin kişilik kurulan iftar sofrasında oturacak yer kalmazken, Altınova sakinleri mahallelerinde ilk kez böyle bir organizasyon düzenlenmesinden dolayı büyük mutluluk duyduklarını ifade etti. Uzun kuyrukların oluştuğu programda vatandaşlar yemeklerini alarak huzur, mutluluk, birlik ve beraberlik içinde aynı sofrada oruçlarını açmanın sevincini yaşadı. Düzenlenen iftar programına Osmangazi Belediye Başkan Yardımcıları Mücahit Yıldızhan ve Fatih Vardar ile birlikte çok sayıda Altınova Mahallesi sakini katıldı. “BİRLİK BERABERLİK İÇİNDE İFTAR AÇMANIN MUTLULUĞUNU YAŞIYORUZ” İlk kez mahallelerinde bir iftar sofrası kurulduğunu ifade eden Altınova Mahallesi sakinleri, “Bu mahalle kurulalı 50 yıl oluyor, ilk kez mahallemizde böyle bir iftar programı düzenleniyor. Çok mutluyuz. Burada komşularımızla birlik beraberlik içinde iftar açmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Mahalleli olarak özlediğimiz organizasyonlardı. Bu buluşma bize eski Ramazanları hatırlattı. Birlik beraberlik içinde olmak çok güzel. Osmangazi Belediyesi’ne iftar programı düzenlediği için çok teşekkür ederiz” diye konuştu. Altınova Mahallesi sakinlerinin Osmangazi Belediyesi’nin düzenlediği iftar programına yoğun katılım gösterdiğini ifade eden Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mücahit Yıldızhan ise, “Altınova Mahallesi’nde bin kişiyle beraber aynı sofrada buluştuk. Mahalle muhtarımızla konuştuk, bu mahallede ilk kez böyle bir iftar programı düzenleniyor. Vatandaşlarımız böyle bir atmosferi çok büyük özlem duymuş. Yoğun katılım gösterdiler. Bizler, bu tür organizasyonları artırarak devam ettireceğiz” dedi.

Osmangazi'de Ramazan sofrası Sırameşeler’de kuruldu Haber

Osmangazi'de Ramazan sofrası Sırameşeler’de kuruldu

Osmangazi Belediyesi’nin Ramazan ayı boyunca ilçenin farklı mahallelerinde düzenlediği iftar programları, birlik ve beraberlik duygusunu güçlendirmeye devam ediyor. Paylaşma ve dayanışma ayı olan Ramazan’ın bereketini mahallelere taşıyan Osmangazi Belediyesi, bu kez Sırameşeler Mahallesi’nde kurduğu gönül sofrasında vatandaşları bir araya getirdi. Mahalle sakinlerinin yoğun ilgi gösterdiği iftar programında yüzlerce vatandaş aynı sofrada buluşarak Ramazan’ın manevi atmosferini birlikte yaşadı. Kurulan iftar sofralarında vatandaşlar ezanın okunmasıyla birlikte dualar eşliğinde oruçlarını açarken, paylaşılan lokmalar Ramazan’ın bereketini ve kardeşlik ruhunu bir kez daha ortaya koydu. Samimi bir atmosferde gerçekleşen iftar programına Osmangazi Belediye Başkan Yardımcıları Fatih Vardar ve Mücahit Yıldızhan ile birlikte belediye meclis üyeleri katıldı. Vatandaşlarla aynı sofrada buluşan protokol üyeleri, mahalle sakinleriyle sohbet ederek Ramazan’ın manevi iklimini paylaştı. “SIRAMEŞELER MAHALLESİ’NDEKİ DOSTLARIMIZLA BİR ARAYA GELDİK” Ramazan dolayısıyla her akşam farklı bir mahallede vatandaşlarla bir araya geldiklerini dile getiren Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Fatih Vardar, “Sırameşeler Mahallesi dostlarımızla bir araya geldik. Ramazan’ın kutsallığından, bereketinden yararlanarak birlikte iftarımızı açtık. Şimdiden herkesin Ramazan Bayramı kutlu olsun. Nice Ramazan’lara sağlık ve sıhhat içerisinde buluşmak dileğiyle” ifadelerini kullandı. Sırameşeler Mahalle Muhtarı Hatice Gündüz ise mahalle halkının yoğun ilgi gösterdiğini belirterek, desteklerinden ötürü Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür etti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.