Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#Kooperatif

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - Kooperatif haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kooperatif haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Marmarabirlik’ten kahvaltı sofralarına yeni imza Haber

Marmarabirlik’ten kahvaltı sofralarına yeni imza

Türkiye’nin köklü üretici kuruluşlarından Marmarabirlik, 72 yıllık kurumsal hafızası, üretim kültürü ve tüketici güveninden aldığı güçle kahvaltı sofralarına yeni bir ürün kazandırdı. Marmarabirlik Zeytinyağlı Kakaolu Fındık Kreması; trans yağ, palm yağı ve koruyucu içermeyen temiz içeriği, yüzde 18 fındık oranı, zeytinyağıyla zenginleştirilen özel reçetesi ve tamamen Marmarabirlik’e ait formülasyonuyla kendi kategorisini oluşturmaya hazırlanıyor. Türkiye genelindeki yerel zincir marketlerde raflara çıkan, ilk ihracatı da gerçekleştirilen ürün; Marmarabirlik’in zeytincilikten gelen köklü birikimini yeni nesil tüketici beklentileriyle buluşturan vizyonunun en yeni temsilcisi olarak öne çıkıyor. 72 yıldır üretici ortaklarından aldığı güçle faaliyetlerini sürdüren Marmarabirlik, zeytincilikten gelen köklü birikimini katma değerli ürünlerle geleceğe taşımaya devam ediyor. Türkiye’nin en güçlü kooperatif markalarından biri olan Marmarabirlik, kurumsal hafızası, üretim disiplini ve kalite anlayışıyla geliştirdiği Zeytinyağlı Kakaolu Fındık Kreması’nı tüketicilerin beğenisine sundu. Uzun soluklu ve titiz Ar-Ge çalışmaları, sayısız deneme üretimi ve kapsamlı tüketici beklentisi analizlerinin ardından tamamen Marmarabirlik’e ait reçeteyle geliştirilen ürün; yüzde 9 zeytinyağı, yüzde 18 fındık oranı ve temiz içerik yaklaşımıyla yalnızca yeni bir ürün değil, kahvaltı kategorisinde yeni bir bakış açısının da temsilcisi olarak dikkat çekiyor. 72 yıllık tecrübenin yeni imzası Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Ali Yıldız, kurumun bugüne kadar oluşturduğu marka değerinin tesadüf olmadığını belirterek, yeni ürünün de aynı üretim disiplini ve kalite anlayışının sonucu olduğunu söyledi. Yıldız, "Marmarabirlik’in gücü yalnızca markasından ya da üretim kapasitesinden gelmiyor. Asıl gücünü üretici ortaklarından, 72 yıllık kurumsal hafızasından ve zeytincilik kültüründen alıyor. Bugün geliştirdiğimiz her yeni ürün, bu köklü geçmişin ve geleceğe dönük vizyonumuzun ortak eseridir. Amiral gemimiz olan siyah zeytini ayakta tutmak, değerini korumak ve marka gücümüzü yeni kategorilere taşımak amacıyla geliştirdiğimiz Zeytinyağlı Kakaolu Fındık Kreması da bu güvenin, köklü tecrübenin ve kalite anlayışının yeni temsilcisidir. Biz yalnızca üretim gerçekleştirmiyor; üreticiden tüketiciye uzanan, güvene dayalı güçlü bir değer zinciri inşa ediyoruz" dedi. Kökleri zeytincilikte, yüzü gelecekte Marmarabirlik’in köklerini zeytincilikten alan bir üretici kuruluş olduğunu vurgulayan Yıldız, değişen tüketici beklentilerine uygun yenilikçi ürünler geliştirmenin artık bir tercih değil zorunluluk olduğunu ifade ederek, "Marmarabirlik, ülkemizin en önemli üretici organizasyonlarından biridir. Köklerimiz zeytincilikte, gücümüz üretici ortaklarımızda, vizyonumuz ise geleceğin ticaretindedir. Bugün dünyada tüketici alışkanlıkları değişiyor, raf dinamikleri yeniden şekilleniyor. Biz de kurumsal hafızamızdan aldığımız güçle bu değişime yön veren, katma değerli ürünler geliştiren bir anlayışla hareket ediyoruz. Zeytinyağlı Kakaolu Fındık Kreması, Marmarabirlik’in gelenekten kopmadan yenilenebildiğinin somut göstergelerinden biridir" açıklamalarında bulundu. Kahvaltı sofralarında güçlü bir ekosistem Marmarabirlik’in kahvaltı kategorisinde yıllardır güçlü bir varlığa sahip olduğunu belirten Yıldız, yeni ürünün bu stratejik bütünlüğün önemli bir parçası olduğunu söyledi. Zeytin, zeytinyağı, zeytin ezmesi ve soslu zeytin ürünleriyle kahvaltı sofralarının güçlü markalarından biri olduklarını vurgulayan Yıldız, "Şimdi bu ürün ailesine Zeytinyağlı Kakaolu Fındık Kreması’nı ekliyoruz. Hedefimiz tüketicinin kahvaltı sofrasında ihtiyaç duyduğu her kategoride Marmarabirlik kalitesini sunabilmek. Bu ürün, kahvaltı kategorisindeki büyüme vizyonumuzun önemli adımlarından biridir" diye konuştu. Temiz içerik, güçlü reçete Ürünün geliştirilme sürecinde tüketici beklentilerinin detaylı şekilde analiz edildiğini belirten Yıldız, özellikle ailelerin hassasiyetlerinin dikkate alındığını söyledi. Yıldız şu bilgileri paylaştı: "Bugünün tüketicisi ne tükettiğini bilmek istiyor. Özellikle ebeveynler, çocuklarının sofralarına koydukları ürünlerin içeriğini dikkatle inceliyor. Biz de bu beklentilere cevap verecek bir ürün geliştirdik. Trans yağ, palm yağı ve koruyucu içermeyen formülümüz; yüksek fındık oranı ve zeytinyağıyla desteklenen özel reçetemizle ortaya çıkan bu ürünün en önemli özelliği, temiz içeriği güçlü lezzetle buluşturmasıdır. Ebeveynlerin çocuklarına gönül rahatlığıyla sunabileceği bir ürün ortaya koymayı hedefledik." Bayilerden tam not aldı Geçtiğimiz ay Türkiye genelindeki bayilere tanıtılan ürün, lansman sürecinde büyük ilgi gördü. Marmarabirlik bayilerinden tam not alan Zeytinyağlı Kakaolu Fındık Kreması, kısa süre içerisinde Türkiye genelindeki yerel zincir marketlerde raflardaki yerini aldı. Ürünün önümüzdeki dönemde ulusal market zincirlerinde de tüketiciyle buluşması hedeflenirken, Marmarabirlik’in yeni kategorilerde büyüme stratejisinin önemli yapı taşlarından biri olması bekleniyor. İlk ihracat gerçekleşti, hedef Avrupa Yeni ürünün yurt dışı yolculuğunun da başladığını açıklayan Yıldız, ilk ihracatın dört farklı ülkeye gerçekleştirildiğini belirterek şunları söyledi: "İlk ihracatımızı Almanya, Avusturya, İsviçre ve İngiltere’ye gerçekleştirdik. Öncelikli hedefimiz yurt dışındaki etnik pazarlarda güçlü bir yer edinmek. Ardından Avrupa başta olmak üzere uluslararası pazarlarda büyümeyi hedefliyoruz. Nasıl ki zeytinde ve zeytinyağında Marmarabirlik adı güvenle anılıyorsa, yeni ürün kategorilerinde de aynı güveni oluşturmak istiyoruz. Marmarabirlik, güçlü üretici yapısını, kurumsal hafızasını ve marka değerini yenilikçi projelerle büyütmeye devam edecektir."

OSMEK’te Üretilen El Emeği Ürünler Ekonomiye Kazandırılacak Haber

OSMEK’te Üretilen El Emeği Ürünler Ekonomiye Kazandırılacak

Kadınların toplumsal yaşam içerisinde daha güçlü, daha aktif ve daha üretken bireyler olarak yer alabilmesi amacıyla çalışmalarını aralıksız sürdüren Osmangazi Belediyesi, meslek edindirme, kişisel gelişim ve istihdama yönelik projeleriyle binlerce kadının hayatına dokunmaya devam ediyor. Sosyal belediyecilik anlayışı doğrultusunda faaliyetlerini gerçekleştiren Osmangazi Belediyesi, Osmangazi Belediyesi Meslek Edindirme Kursları (OSMEK) aracılığıyla kadınların üretim süreçlerine daha aktif katılım göstermesine önemli katkılar sunuyor. Bu kapsamda OSMEK kursiyerlerinin oluşturduğu yıl sonu sergilerinin bir yenisi Hüdavendigar Yetenek Evi’nde gerçekleştirildi. “Hem OSMEK Sayısını, Hem Çeşitliliği Artıracağız” Hüdavendigar Yetenek Evi’ndeki serginin açılışına Osmangazi Belediyesi Başkan Yardımcısı Mücahit Yıldızhan’ın yanı sıra kursiyerler, eğitmenler ve çok sayıda vatandaş katıldı. 21 branştan kursiyerlerin eserlerinin sergide yer aldığına işaret eden Osmangazi Belediyesi Başkan Yardımcısı Mücahit Yıldızhan, OSMEK’lere çok önem verdiklerini dile getirerek, şöyle konuştu: “OSMEK’ler bizim vazgeçilmezimiz. Her geçen gün sayıyı artırmayı planlıyoruz. Gittiğimiz her mahalle kahvaltılarında, mahalle toplantılarında belediye başkanımıza bu yönde talepler var. Biz de üst yönetim olarak bunu gerçekleştirmek için elimizden geleni yapıyoruz. Burada işbirliğini bizden esirgemeyen Halk Eğitim Müdürümüz Zeynep Hanım’a teşekkür etmek istiyorum. Biz bu sayıyı hem artıracağız, hem de bu sayı ile birlikte çeşitliliği de artıracağız. Demirtaş’taki kursiyerlerimizin ürettiklerimizi piyasa nasıl verebiliriz noktasında talebi oldu, biz de bunu masaya yatırdık. Biz burada ürettiklerinizi, belediyemizde kuracağımız gerek bir kooperatif, gerekse bir iştirak şirketi ile satışıyla ilgili plan içerisindeyiz. Bunu gerçekleştirebilirsek, burada ürettiğimiz ürünlerin kısa bir zamanda piyasaya girmesiyle burada bir sürdürülebilirlik kazandırılacak.” “Daha İyilerini Yapabilmeniz İçin Her Fırsatı Tanımaya Hazırız” Osmangazi Belediyesi Sosyal Hizmetler Müdürü Dr. Sevcan Yaman da, serginin çok değerli bir takım çalışması olduğuna işaret ederek “Büyük emekler sonucu meydana çıkmış sergimiz çok güzel görünüyor. Küçücük bir kesit bile bunu anlatıyor aslında. Daha iyilerini yapabilmeniz için biz de elimizden gelen her fırsatı tanımaya hazırız.” diye konuştu. Osmangazi Halk Eğitim Merkezi Müdürü Zeynep Terece ise, kendilerine bu fırsatları tanıyan Osmangazi Belediyesi’ne, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a ve başkan yardımcısı Mücahit Yıldızhan’a teşekkürlerini sundu. “Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın’a Şükranlarımı Sunuyorum” Sergide yalnızca el emeği, göz nuru ürünleri görmediklerini; aynı zamanda sabrı, azmi, öğrenme aşkını ve bir arada olmanın verdiği güzel sinerjiyi de gördüklerini kaydeden Hüdavendigar OSMEK Yöneticisi Aleyna Rabia Çalı da “OSMEK çatısı altında geçen koca bir eğitim yılını, fırça darbelerinde, iğne oyalarında, ilmek ilmek işlenen desenlerde taçlandırıyoruz. Bu yolculukta bizlerden desteğini hiçbir zaman esirgemeyen, eğitime ve sanata her daim öncelik veren Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın’a şükranlarımı sunuyorum.” açıklamalarında bulundu. Serginin açılış töreninin ardından Osmangazi Belediyesi Başkan Yardımcısı Mücahit Yıldızhan, Hüdavendigar Yetenek Evi’ndeki sergiyi gezdi. Buradaki eserleri tek tek inceleyen Yıldızhan, kursiyerlerden eserler hakkında bilgiler aldı. Ziyarette ayrıca protokol üyelerine, kursiyerler tarafından özenle hazırlanan hediyeler takdim edildi. Kursiyerler Vatandaşları Kurslara Davet Etti Hüdavendigar OSMEK kursiyerlerinden 58 yaşındaki Müberra Yiğit, çok gururlu olduklarını kaydederek “Özellikle ziyaretçilerin beğenilerini almak, bizim için çok güzel bir duygu. Herkese tavsiye ediyorum, böyle kursları kaçırmasınlar.” ifadelerini kullanırken, 58 yaşındaki kursiyer Aynur Yılmaz da eserlerin ziyaret edilmesinin onur verici olduğunun altını çizdi. Bir başka kursiyer 55 yaşındaki Hanife Gözlek ise “El sanatları ile uğraşmayı çok seviyorum, değişiklik ürünler çıkarmayı. Bence herkes çok güzel işler yapabilir, bir şeyler öğrenebilir, zamanımız çok güzel geçiyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Bursa sanayisinde yeşil dönüşüm için güç birliği Haber

Bursa sanayisinde yeşil dönüşüm için güç birliği

Yeşil Çevre Hizmet ve İşletme Kooperatifi’nin “Uygulama ve Yeşil Dönüşüm Yılı” ilan ettiği 2026 vizyonu doğrultusunda; Uludağ, Kestel ve Barakfakih Organize Sanayi Bölgeleri ile “Atıksu Geri Kazanım Projesi İş Birliği Protokolü” imzalandı. BURKAY: “BU BAŞARI HİKÂYESİNİN GERÇEK KAHRAMANI BURSA SANAYİCİSİDİR” İmza töreninde konuşan BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, küresel ekonominin tarihinin en zorlu ve belirsiz dönemlerinden birinden geçtiğine dikkat çekti. Jeopolitik gerilimler, savaşlar ve hızla değişen üretim modellerinin tüm ezberleri bozduğunu belirten Burkay, “Tedarik zincirlerindeki kırılmalar, enerji maliyetlerindeki dalgalanmalar ve ticaret kurallarındaki değişimler, iş dünyasını daha dirençli stratejiler geliştirmeye zorluyor. Sadece günü kurtaran reflekslerle hareket etmek yeterli değil; uzun vadeli vizyon ve ortak akılla hareket etmek büyük önem taşıyor” dedi. Yeşil Çevre projesinin bu ortak akıl anlayışıyla hayata geçirildiğini vurgulayan Burkay, “Avrupa’da Yeşil Mutabakat ve sürdürülebilirlik kavramları henüz bugünkü kadar gündemde değilken, Bursa’da çevre yatırımları hayata geçirilmişti. Yeşil Çevre modeli, Bursa sanayisinin çevreye duyarlı üretim vizyonunun en önemli göstergesidir. Bu başarı hikâyesinin gerçek kahramanı Bursa sanayicisidir. Bu vesileyle projede büyük emekleri bulunan merhum Şükrü Şankaya’yı ve kıymetli sanayicilerimizi rahmetle anıyorum. Örnek ve tarihi bir adım olan, arıtılmış suyu yeniden sanayiye kazandıracak bu büyük yatırım ise gelecek nesillere daha yeşil bir Bursa, sanayimize ise daha sürdürülebilir bir gelecek bırakma kararlılığımızın önemli bir nişanesidir. Şehrimizin çevre altyapısını güçlendirirken sanayimizin rekabet gücüne de katkı sunacak bu anlamlı projeye omuz veren OSB başkanlarımıza ve kooperatif yönetimimize yürekten teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı. AYDIN: “PROJEYİ EN FAZLA 2 YILDA TAMAMLAYACAĞIZ” Yeşil Çevre Genel Müdürü Mehmet Aydın ise yaptığı değerlendirmede, Yeşil Çevre’nin çeyrek asrı aşan tecrübesiyle Türkiye’de tek ve rol model bir kooperatif yapılanması olduğunu vurguladı. Şehrin doğu bölgesindeki üç organize sanayi bölgesi ile iki ilçe yerleşim alanına atık su arıtımı konusunda hizmet verdiklerini belirten Aydın, imzalanan yeni projeye ilişkin “Önümüzdeki günlerde çok önemli bir projenin temellerini atmış olacağız. İmzalanan protokolle birlikte, ortaklarımız tarafından üretim sonucu kirletilen atık suları tesislerimizde geri kazanacak ve bu suların tekrar sanayicilerimiz tarafından kullanılmasını sağlayacağız. Son derece çevreci olan bu hizmeti, bölgemizdeki üç OSB’nin yöneticileriyle birlikte ortak bir proje olarak yürütüyoruz. En kısa zamanda, 2 yılı aşmayacak bir sürede bu projeyi tamamlayarak su varlığımızı zenginleştirme yönünde çok önemli bir adımı hayata geçirmiş olacağız.” diye konuştu. Atık suyun yanı sıra hava kirliliğine karşı da yeni bir projeyi devreye alacaklarını belirten Aydın, “Bölgemizdeki sanayi kuruluşlarımızın bacalarından çıkan atık gazları filtrelemek suretiyle, hava kirliliğini önleyici yeni model uygulamamızı bayramdan sonra devreye almayı planlıyoruz. Böylece şehrimizin doğu bölgesindeki kirli havanın temizlenmesine yönelik son derece kritik bir adımı daha atmış olacağız” dedi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.