Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#Kocaeli

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - Kocaeli haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kocaeli haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Bakan Kurum: "Depremden sonra 2 yılda 455 bin konutu bitirmek kolay iş değil" Haber

Bakan Kurum: "Depremden sonra 2 yılda 455 bin konutu bitirmek kolay iş değil"

Kayseri’de Erciyes Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen Erciyes Zirvesi-1’de konuşan Bakan Kurum, iklim değişikliğinin etkilerine değindi. Kurum, "İklim değişirken ilk etkilenen başlıklardan biri sudur. Çünkü kuraklık küresel bir mesele haline gelmiştir. Üstelik bu meselede artık çiftçinin veriminin azalması, şehirlerin içme suyu güvenliğinin zorlanması, sanayinin üretim kapasitesinin etkilenmesi gibi sonuçlar karşımıza çıkıyor. Su zayıfladığında ikinci büyük baskı gıda üzerinde oluşuyor. Çünkü iklim değişikliği toprağın verimini, ekimin zamanını, ürünün desenini ve gıda arzını doğrudan etkiliyor. Haziran ayı içerisindeyiz, hala tarlaların sararmadığını görüyoruz. Üstelik gıda meselesi sadece ekip biçme meselesi değildir, aile bütçesidir. Su ve gıda baskısı arttığında asıl büyük acı başlar; güvenlik. Güvenlik krizi karşımıza çıkar. Çünkü su zayıflarsa üretim zayıflar, üretim zayıflarsa gıda baskısı artar, gıda baskısı artarsa sosyal huzur ve emniyet kökünden etkilenir. Biz bugün burada iklimi konuşurken sadece havayı değil suyu, toprağı, üretimi, şehirleri ve insanlığın ortak güvenliğini burada konuşuyoruz" dedi. "Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kudretidir" 6 Şubat Kahramanmaraş depreminin ardından 2 yılda 455 bin konutun tamamlandığını kaydeden Bakan Kurum, bunun kolay bir iş olmadığını dile getirerek, "Küresel iklim meselesine dair finansmana erişemeyen ülkelerden dönüşüm beklemek mümkün değil, çünkü ihtiyaçları var. Teknolojiye ulaşamayan toplumlara aynı yükü yüklemek hakkaniyetli değil. Eğer biz paranın yönünü doğaya çevirmezsek dünyanın yönü asla değişmez. Biz de inşallah tüm gücümüzle cumhurbaşkanımızın liderliğinde 25 yıl yaptığımız gibi afette, depremde, selde, yangında, milletimizin zor gününde nasıl yanında olduysak, olmaya devam edeceğiz. Biz uygulama, aksiyon adamlarıyız. Bu mesele yalnızca küresel masalarda konuşulan mesele değil. Şehirlerimize de bizzat uyguluyoruz. 6 Şubat’ta çok büyük bir felaket yaşadık, sabah 04.17’de büyük bir acıyla tüm Türkiye uyandı. 11 ilimizi etkileyen, 50 bini aşkın canımızı kaybettiğimiz bir deprem. Çok üzüldük ama 86 milyon tek yürek olduk. Hep birlikte 11 ilimizin yardımına koştuk. Kayseri kendi acısını unuttu Hatay’a, Kahramanmaraş’a, Adıyaman’a, Malatya’ya, Gaziantep’e yardıma koştu. Depremden sonra nasıl sahada hızlı ve sonuç odaklı bir inşa seferberliği yürütüp, dile kolay 2 yılda 455 bin konutu bitireceksiniz. Kolay iş değil. Bu milletimizin başarısıdır, Türkiye Cumhuriyet Devleti’nin kudretidir" ifadelerini kullandı. "İzmit Körfezi’nde dünyanın en büyük projelerinden birini yapıyoruz" İzmit Körfezi’nden 2.4 milyon metreküp çamur çıkardıklarını kaydeden Kurum, "İzmit Körfezi’nde dünyanın en büyük çevre projelerinden birini yapıyoruz. Toplamda 2.4 milyon metreküp dip çamurunu çıkardık. 240 bin kamyon hafriyatı aldık ve bertaraf ediyoruz. Hiçbir zaman sözde vaatlerle milletimizin karşısına çıkmadık. Eser ürettik, iş yaptık, hizmet götürdük. O yüzden milletimiz de bize 25 yıldır destek oluyor. Kocaeli’nde de bu bakışla çok önemli bir iş yaptık" diye konuştu.

Bakan Kurum dip çamuru temizliği yapılan körfeze daldı Haber

Bakan Kurum dip çamuru temizliği yapılan körfeze daldı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile Kocaeli Büyükşehir Belediyesi iş birliğinde yürütülen “İzmit Körfezi Doğu Baseni Dip Çamurunun Temizlenmesi, Susuzlaştırılması ve Bertarafı Projesi”nde ikinci etap tamamlandı. Proje kapsamında bugüne kadar toplam 2,4 milyon metreküp dip çamuru temizlenirken, çalışmaların yüzde 70’i tamamlandı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın ile birlikte temizlenen bölgede dalış yaparak çalışmaları yerinde inceledi. Dalış sonrası açıklamalarda bulunan Bakan Kurum, İzmit Körfezi’nde yürütülen çalışmanın dünyanın en büyük çevre ve doğa koruma projelerinden biri olduğunu söyledi. Körfezdeki ekosistemin yeniden canlandığını belirten Kurum, “Denizin dibinde deniz çayırları, denizyıldızları ve deniz patlıcanları yeniden görülmeye başlandı. Daha önce rastlamadığımız canlı türleri geri dönüyor. Deniz artık nefes almaya başladı” ifadelerini kullandı. HEDEF 3,8 MİLYON METREKÜP Marmara Denizi Koruma Eylem Planı kapsamında yürütülen projede toplam hedefin 3,8 milyon metreküp dip çamurunun temizlenmesi olduğunu açıklayan Kurum, “Şu ana kadar 2,4 milyon metreküp dip çamurunu bertaraf ettik. Hedefimizin yaklaşık yüzde 70’ine ulaştık. Temizlik çalışmaları tamamlandığında vatandaşlarımız Marmara’nın temiz ve sağlıklı kıyılarından daha fazla faydalanabilecek” dedi. Bakanlığın resmi internet sitesinde yer alan habere göre Bakan Kurum, İzmit Körfezi’nde elde edilen başarının Türkiye’nin ev sahipliğinde kasım ayında Antalya’da düzenlenecek COP31 İklim Zirvesi’nde dünyaya örnek bir çevre projesi olarak sunulacağını belirtti. Kurum, Türkiye’nin çevre koruma alanındaki uygulamalarını uluslararası platformda paylaşacağını ifade etti. FETHİYE KÖRFEZİ İÇİN DE TEMİZLİK BAŞLIYOR İzmit Körfezi’ndeki çalışmanın benzerinin Muğla’daki Fethiye Körfezi’nde de hayata geçirileceğini açıklayan Kurum, yeni dip tarama gemilerinin hizmete alındığını belirterek, “Fethiye Körfezi’nde de dip tarama çalışmalarına başlıyoruz. Kocaeli’de elde ettiğimiz başarıyı Fethiye’de de tekrarlayacağız” diye konuştu. Denizlerin korunmasına yönelik çalışmaların Sıfır Atık Mavi Projesi kapsamında sürdüğünü vurgulayan Kurum, Göcek koylarında hayata geçirilen Mapa Şamandıra Projesi ile teknelerin kontrolsüz şekilde demirlemesinin önüne geçildiğini söyledi. Kurum, 17 koyda kurulan sistemin aktif olarak hizmet verdiğini kaydetti. BELEDİYELERE MARMARA ÇAĞRISI Marmara Denizi’nin korunması için bölgedeki tüm belediyelere çağrıda bulunan Kurum, atık su arıtma tesislerinin ileri biyolojik arıtma seviyesine çıkarılması ve Marmara Denizi Koruma Eylem Planı kapsamında verilen taahhütlerin yerine getirilmesi gerektiğini vurguladı. “Bu mücadeleyi sözle değil, icraatla yürütmek zorundayız” diyen Kurum, Marmara’ya kıyısı bulunan tüm belediyeleri çevre yatırımlarını hızlandırmaya davet etti.

Bakan Kurum'dan müjde! Haber

Bakan Kurum'dan müjde!

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum; Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ile bakanlık iş birliğinde hayata geçirilen Cedit Kentsel Dönüşüm Projesi kapsamında düzenlenen kura çekimine katılmak üzere Kocaeli’ye geldi. İzmit ilçesinde yürütülen proje kapsamında inşa edilen bin 97 konut ile 8 ticari bağımsız bölümün hak sahipleri, bugün gerçekleştirilen kura çekimiyle belirlenmeye başlandı. Kura çekimi, Kocaeli Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. 2015 yılında riskli alan ilan edilen Cedit Mahallesi’nde yürütülen dönüşüm çalışmaları kapsamında 12,6 hektarlık alanda modern yaşam alanları oluşturuldu. TOKİ ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle yürütülen projede toplam 47 blok inşa edildi. Projede bin 97 daire ve 8 ticari bağımsız bölüm için 29 kura grubu oluşturuldu. Hak sahiplerinin yeni konutları, gerçekleştirilen kura çekimiyle belirlendi. "2.4 milyon dip çamuru çıkarıp kuruttuk, bertaraf ettik" Kura çekimi öncesinde konuşan Bakan Kurum, "Kocaeli Marmara’nın direğidir, Türkiye’nin çalışan kalbidir. Bu nedenle güzel şehrimize hizmet etmek sadece yol, köprü, hastane yapmakla olmaz. Körfezin kıyısında oturan çocuğumuza temiz su, temiz hava, temiz gelecek bırakmak da bizim görevimizdir. Bu kapsamda yıllarca kirlilikle boğuşan İzmit Körfezi’nde, Marmara Denizini Koruma Eylem Planımızla deniz dibinden yüz binlerce kamyon dolusu çamuru çıkararak sudaki yaşamı yeniden canlandırdık. Eskiden kokudan geçilmeyen Körfezimiz bugün yeniden hayat taşıyor. 2.4 milyon dip çamuru çıkarıp kuruttuk, bertaraf ettik. Denizde hayat yeniden canlandı. Dün kirlilikle anılan bu sular yine umut veriyor. 10 milyara yakın bir projeden bahsediyoruz" diye konuştu. "2023’te 53 bin vatan evladını toprağa verdik" Kocaeli’ye nefes aldıracak adımlar attıklarını söyleyen Bakan Murat Kurum, "Bu şehrin en derin yarası, deprem yarasıdır. O yara hala tazedir. O acının izi hala bu topraklardadır. 2020’de Elazığ’da deprem oldu hemen oraya gittik. Sokak sokak nerede ne yapılması gerekiyorsa hızlıca karar verdik ve yaptık. Konutları bitirdik. Bazı konutlar için eskisinden küçük denilerek şikayetler vardı. Sonra 2023’te 11 ilde deprem yaşadık. 53 bin canımız gitti. 53 bin vatan evladını toprağa verdik. Elazığ’da o depremi yaşayan şehirdi. Büyük deprem yalamasına rağmen en az hasar yaşayan ilimiz oldu. O zaman ’Küçük müydü, kapı böyle mi olsaydı’ diyenler teşekkür etti. Sizin sayenizde çocuklarımızı toprağa vermedik dedi" ifadelerini kullandı. "Şimdiye kadar Türkiye’de 2 milyon 500 bine yakın konutu dönüştürdük" Kocaeli’nin çetin deprem sınavını 1999’da verdiğini hatırlatan Bakan Kurum, "11 ilimiz ise 6 Şubat 2023’te Asrın Felaketini yaşadı. 1999 bize hazırlığın, güçlü kurumların ve hızlı müdahalenin ne kadar hayati olduğunu gösterdi. 6 Şubat ise millet devlet dayanışmasının, güçlü koordinasyonun 3 bin 500 şantiyeden bahsediyorum ve kararlı şehircilik iradesinin önemini ortaya koydu. 2 yıl gibi kısa sürede öyle bir diriliş hikayesi yazdık ki dünyada eşi benzeri yok. 11 ilde 3 bin 500 ayrı alanda 455 bin konutu birlikte tamamladık. Kentsel dönüşüm bir tercih değil, mecburiyettir, bunu deprem bize gösterdi. Şimdiye kadar tüm Türkiye’de bu anlayışla, 2 milyon 500 bine yakın konutu dönüştürdük. Her iki kentsel dönüşümden birini İstanbul’da yapıyoruz" şeklinde konuştu. "Kocaeli’de 46 bin konut inşa ettik" Kocaeli’de 46 bin konut inşa ettiklerinin altını çizen Bakan Kurum, "İzmit Cedit Mahallemizde bin 97 konut ve 8 ticari birim olmak üzere toplam bin 105 bağımsız bölümü tamamladık. Ticari birimi, ticari kaygısıyla yapmadık. Oradan hiçbir gelir elde etmedik. İzmit’in merkezinde parkları, yeşil alanları, tüm sosyal donatılarıyla modern ve güvenli bir yaşam alanını hayata geçirdik. Bugün de bin 97 konutumuzun kurasını çekiyor; hak sahibi vatandaşlarımızın sağlam, güvenli ve huzurlu yuvalarına kavuşma sürecinde çok önemli bir adımı daha atıyoruz" dedi. "Gecikme kaynaklı hiçbir mali yükü sizlere yansıtmayacağız" Çok kısa bir süre içinde sözleşmelerin imzalanacağını 2 hafta sonra pazartesi günü anahtar teslimi olacağı müjdesini veren Bakan Murat Kurum, "Temmuz sonuna kadar, okullar açılmadan tüm konutlar teslim edilecek. Tabii biliyorum ödeme kısmını merak ediyorsunuz. Endişelerinizin, beklentilerinizin hepsinin farkındayız. Her zaman kentsel dönüşümü teşvik eden bir anlayışla hareket ettik, burada da sizleri zor sokmayacağız. Gecikme kaynaklı hiçbir mali yükü sizlere yansıtmayacağız. Projedeki tüm borçlanmaları, ilk ihalede öngörülen resmi bitiş tarihi olan Haziran 2023 kriterlerine göre sabitledik. Bu tarihten sonra borçlarınızda hiçbir güncelleme, hiçbir fiyat artışı yapılmayacak. Sözleşme imzalarken ve anahtarlarınızı teslim alırken, sizlerden sadece en başta söz verdiğimiz gibi o ilk tutarlar talep edilecek. Tek arzumuz sizin duanızı almak. Devletimizin güvencesiyle kavuşacağınız yeni yuvalarınız şimdiden tüm hak sahiplerine, Kocaeli’mize hayırlı, uğurlu olsun" ifadelerini kullandı. "500 Bin Sosyal Konut Projesi’ni de hayata geçirdik; kura çekimlerini tamamladık" Sizler bizim yanımızda olduğunuz sürece biz kentsel dönüşüme devam edeceğiz. Deprem bölgesi bitti, 500 bin yeni sosyal konuta başladık. Kuralarını çektik, Mart 2027’de teslimlere başlayacağız. Yani 2 milyon vatandaşımızı, ailemizi güvene, huzura kavuşturacağız. Yaptık, bitti demedik. Köşeye çekilmedik ve her geçen gün milletin derdini dinleyip yeni çözümler üretiyoruz. İstiyoruz ki ev sahibi olmayan kimse kalmasın. Bu kapsamda 64 ilimizde TOKİ Başkanlığımızla 20 bin konutu orta gelirli bilhassa vatandaşlarımızın erişimine sunuyoruz. Kocaeli’de de 423 konut var. Pazartesi satışları gerçekleşiyor. İnanıyorum ki bu evlerde Kocaeli’nin deprem riskine karşı bir tedbir olacak. Bu fırsatı kaçırmayın diyorum" dedi. "Artık şehircilik dediğimiz mesele; yalnızca bina yapmak, yol açmak, meydan düzenlemek değildir" "Bu topraklar bizim için yalnızca üzerinde yaşadığımız bir coğrafya değildir" diyen Kurum, "Bu vatan; şehitleriyle ve onların emaneti olan torunlarıyla; mübarek bir emanettir. Biz o emanete sahip çıkmak için buradayız; hizmet etmek için buradayız. Bugün bu kürsülerde yalnızca yapılan işleri anlatmak için bulunmuyoruz. Biz bugün, Türkiye’nin önünde açılan yeni bir dönemin ruhunu konuşmak için huzurlarınızdayız. Çünkü artık şehircilik dediğimiz mesele; yalnızca bina yapmak, yol açmak, meydan düzenlemek değildir. Şehircilik; insanın can güvenliğidir, çocuğun geleceğidir, ailenin huzurudur, milletin ortak hafızasıdır. Bizim meselemiz ve bu milletin okutup büyüttüğü bir evladı olarak benim meselem, taşla toprağı değil; insanla vatan arasındaki bağı güçlendirmektir" diye konuştu. "Biz yarının Türkiye’sini inşa etmekle mükellefiz" Türkiye son yıllarda çok ağır imtihanlardan geçtiğini belirten Bakan Kurum, "Depremi yaşadık, selleri yaşadık, yangınları yaşadık. Şehirlerimizin acısını da, milletimizin sabrını da gördük. Ben bu süreçlerde şunu çok yakından öğrendim. Devlet adamlığı, kolay günde kürsüye çıkmak değil; zor günde milletin yanında olmaktır. Siyaset adamlığı, sabahın ilk ışığında şantiyede olmaktır. Milletin adamlığı, evinin anahtarını bekleyen bir annenin gözlerinde başlar. Evladına, güvenli bir gelecek arayan babanın duasında başlar. Bu milletin karşısına iddiayla çıkanlar; bu vazifenin ne kadar büyük olduğunu her an yeniden anlamalıdır. Çünkü bugün bizim önümüzdeki görev, yalnızca bugünün sorunlarını çözmek değildir. Biz aynı zamanda yarının Türkiye’sini inşa etmekle mükellefiz. Türkiye’nin her bir köşesinde, ’devlet burada, milletinin yanında’ dedirten eserler bırakmaya mecburuz. Çünkü siyasette söz, ancak millete hizmete dönüştüğü zaman kıymetlidir" şeklinde konuştu. "Türkiye; lafın değil icraatın, ayrışmanın değil ortak aklın, beklemenin değil harekete geçmenin adresi olacaktır" Yeni dönemde, Türkiye’nin sesini şehirlerden dünyaya doğru yükselteceklerini hatırlatan Bakan Kurum, "Antalya’da bu yıl ev sahipliği yapacağımız dünyanın en büyük iklim zirvesi COP31’de de bunu tüm dünyaya duyuracağız. Türkiye’nin insanı, çevreyi, üretimi ve adaleti birlikte düşünen medeniyet bakışını göstereceğiz. Dünyanın yeni bir denge, yeni bir vicdan, yeni bir uygulama gücü aradığı bu dönemde Türkiye; lafın değil icraatın, ayrışmanın değil ortak aklın, beklemenin değil harekete geçmenin adresi olacaktır. Biz Cumhurbaşkanımızın liderliğinde daha güçlü şehirler için, daha büyük bir Türkiye için gece gündüz demeden yolumuza devam edeceğiz. Milletin omzuna basarak değil, milletin duasını alarak yürüyeceğiz. Kendimizi milletimize vakfetmeye devam edeceğiz. Sadece siyasette değil, sizin kalbinizde iz bırakmak için; iyi gününüzde de zor gününüzde de yanınızda olmaya devam edeceğiz" ifadelerini kullandı. Konuşmanın sonunda kura çekimleri başladı e temsili anahtar teslimi yapıldı. Programa katılım yoğun oldu Programa Bakan Kurum’un yanı sıra TOKİ Başkanı Mustafa Levent Sungur, Kocaeli Valisi İlhami Aktaş, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, il ve ilçe başkanları, partililer ve çok sayıda vatandaş katıldı.

54 yıllık aşkının ardından "Mecnun" oldu Haber

54 yıllık aşkının ardından "Mecnun" oldu

Kocaeli’nin Başiskele ilçesinde yaşayan 86 yaşındaki Servet Tuncay, 54 yıl süren evliliğini ve eşine duyduğu derin özlemi, yıllara yayılan hatıralarıyla anlattı. Seka’dan emekli kaptan olan Tuncay, emeklilik sonrası ticaretle de uğraştığını, ancak hayatının büyük bölümünü eşiyle birlikte geçirdiği yolculuklar, deniz gezileri ve birlikte kurdukları hayatla hatırladığını söyledi. Eşini kaybettikten sonra derin bir boşluğa düştüğünü ifade eden Tuncay, yaşadığı özlem nedeniyle günlük hayatında büyük bir yalnızlık hissettiğini dile getirdi. "Türkiye ve Avrupa’yı beraber gezdik" Tuncay, Türkiye’nin neredeyse tüm illerini eşiyle birlikte gezdiklerini, bunun yanında Avrupa’nın birçok ülkesini de dolaştıklarını belirtti. Fransa, Almanya, Hollanda ve Belçika gibi ülkelerde birlikte unutulmaz hatıralar biriktirdiklerini ifade eden Tuncay, bu yolculukların hayatlarının en özel dönemleri olduğunu dile getirdi. 1995 yılından bu yana kullandıkları tekneyle Kocaeli Körfezi’nde sık sık gezintiye çıktıklarını anlatan Tuncay, denizin ve teknenin eşiyle olan bağlarını daha da güçlendirdiğini söyledi. Eşiyle kurduğu hayatın kendisi için büyük bir değer taşıdığını vurgulayan Tuncay, o yılları bugün hala ilk günkü gibi hatırladığını ifade etti. "Elimi hiç bırakmazdı" 8 sene önce eşini kaybettiğini söyleyen Servet Tuncay, "Eşim 75 yaşında vefat etti. Eşimin evi Gölcük’te yol üstündeydi. Benim de motorum vardı. O da anasının bir kızıydı. O zaman telefon yoktu, el sallama, işaretleşme derken tanıştık. Evlendiğimizde o 19, ben 23 yaşındaydım. Fatma’m ile beraber Fransa, Almanya, Hollanda, Belçika’yı gezdik. Medine, Mekke’ye gittik. Hac yaptık, umre yaptık, Arafat’a çıktık. Elimi hiç bırakmazdı. Hep elimi tutardı, ‘Düşeceksin, bırakmam’ derdi. Allah rahmet eylesin" diye konuştu. "54 sene beraberlik yaşadık" 25-30 sene beraber gezdiklerini söyleyen Tuncay, "54 sene beraberlik yaşadık. Bir evin içinde, hep beraberdik. 6 çocuğum 19 torunum var. Fatma’m çok iyi insandı. Bana çok bağlıydı, ben de onu çok severdim. Saygılıydı, misafirperverdi. O öldü, kapımdan misafirlerim bitti. Gelen giden kalmadı. Tatlı dilli, güler yüzlü, sempatik, cesur, tuttuğunu koparan, annesinin tek çocuğuydu" şeklinde konuştu. "Geçen yaz eşimin yokluğuyla aklımı yitirdim. Her Fatma deyince içimden ağlıyorum" Duygu dolu anlar yaşayan Tuncay, "Fatma’m öldükten sonra çok gariban hissettim. Çocuklarım beni bırakmadı, sağ olsunlar. İlk önce bu tekneyle dolaşırdık, sattık, tekrar aldık. Fani dünya. Her Fatma deyince içimden ağlıyorum. Fatma’mı çok seviyorum. Eşim öldükten sonra çok zorlandım. Onun hatıralarıyla yaşıyorum. Geçen yaz eşimin yokluğuyla aklımı yitirdim. Evden çıkıp Havran’a gitmişim. Eşinizin kıymetini bilin" ifadelerini kullandı.

MİT’ten kredi kartı şebekesine operasyon Haber

MİT’ten kredi kartı şebekesine operasyon

MİT, gece boyunca süren şüpheli SMS’ler üzerine harekete geçti. MİT, çok sayıda vatandaşı etkileyen kredi kartı şüpheli işlem bildirimlerine ilişkin SMS’lerin 7 Haziran gecesi başladığını ve sabahın ilk saatlerine kadar devam ettiğini tespit etti. Vatandaşlara ulaşan mesajlarda, kredi kartları üzerinden yüksek tutarlı işlem girişimlerine yönelik bilgilendirmelerin ve tek kullanımlık şifrelerin yer aldığı belirlendi. Olayın organize bir siber faaliyet niteliği taşıdığının değerlendirilmesi üzerine MİT düğmeye bastı. MİT’in koordinasyonunda ilgili güvenlik birimleri kısa süre içerisinde harekete geçerek olayın teknik, istihbari, mali ve operasyonel boyutlarını kapsayan çok yönlü süreç işletildi. Siber tehdide eş zamanlı müdahale Finansal güvenliği hedef alan siber faaliyetin geniş kitleleri etkileyebilecek nitelikte olduğunun değerlendirilmesi üzerine ilgili kurumlar arasında eş zamanlı koordinasyon sağlandı. SGB tarafından yürütülen teknik incelemeler ve MASAK tarafından gerçekleştirilen mali analizler neticesinde, çok sayıda kredi kartı numarasının otomatik yazılımlarla test edildi. Kart numaralarının geçerliliğinin kontrol edilmesi amacıyla gerçekleştirilen denemeler sonucunda kart sahiplerine otomatik SMS gönderildiği tespit edildi. MİT tarafından yürütülen istihbari çalışmalarda, söz konusu faaliyetlerde kullanılan dijital altyapılar ve faaliyet yöntemleri ortaya çıkarıldı. Elde edilen teknik ve istihbari bulgular doğrultusunda şüphelilerin kimlikleri ve kullandıkları altyapılar tespit edilerek operasyon süreci başlatıldı. İstanbul ve Kocaeli’de eş zamanlı operasyon Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından başlatılan soruşturma kapsamında, Ankara İl Jandarma Komutanlığı Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekiplerince İstanbul ve Kocaeli’de eş zamanlı operasyon gerçekleştirildi. MİT koordinesinde yürütülen çalışmalar neticesinde kimlikleri tespit edilen 3 şüpheli gözaltına alındı. Operasyon kapsamında ele geçirilen dijital materyaller üzerinde yapılan ilk incelemelerde, kredi kartı bilgilerinin toplu şekilde test edilmesinde kullanıldığı değerlendirilen yazılımlar ile faaliyetlerin yürütülmesine ilişkin dijital iz ve kayıtlara ulaşıldı. Ayrıca çok sayıda kredi kartına ilişkin test kayıtlarının sistematik şekilde sınıflandırıldığı veri setleri tespit edildi. SGB tarafından, olayda kullanıldığı değerlendirilen IP adresleri, sunucu kayıtları ve dijital izler incelenerek faaliyetlerde kullanılan teknik altyapının önemli bölümü ortaya çıkarıldı. İncelemeler sonucunda şüphelilerin kullandığı sistemler ile dijital bağlantılar deşifre edildi.

Türkiye'de yükseköğretim mezuniyetinde rekor artış! Haber

Türkiye'de yükseköğretim mezuniyetinde rekor artış!

TÜİK, 2025 yılına ilişkin Ulusal Eğitim İstatistikleri'ni yayımladı. Veriler, Türkiye'de eğitim seviyesinin son yıllarda önemli ölçüde yükseldiğini, özellikle gençler ve kadınlar arasında yükseköğretime erişimin belirgin şekilde arttığını ortaya koydu. Buna göre, 25-34 yaş grubundaki nüfusta yükseköğretim mezunu oranı 2008 yılında yüzde 13,5 seviyesindeyken, 2025 yılında yüzde 45,6'ya çıktı. Aynı dönemde kadınlarda yükseköğretim mezuniyet oranı yüzde 12,5'ten yüzde 50,3'e, erkeklerde ise yüzde 14,6'dan yüzde 41'e yükseldi. TÜRKİYE OECD ORTALAMASINA YAKLAŞTI Organisation for Economic Co-operation and Development verilerine göre 2024 yılında 25-34 yaş grubunda yükseköğretim mezunu oranı OECD ülkelerinde ortalama yüzde 48,7 olarak gerçekleşirken, Türkiye'de bu oran yüzde 44,9 oldu. OECD ülkeleri arasında en yüksek oran yüzde 70,6 ile Güney Kore'de, en düşük oran ise yüzde 29,1 ile Meksika'da kaydedildi. 25 yaş ve üzerindeki nüfusta ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora mezunlarının oranı 2008 yılında yüzde 9,8 iken, 2025 yılında yüzde 26,1'e yükseldi. Aynı yaş grubunda ortaöğretim ve üzeri eğitim seviyesini tamamlayanların oranı ise yüzde 50,5 olarak hesaplandı. Veriler, yükseköğretim mezunlarının özellikle genç yaş gruplarında yoğunlaştığını ve genç kadınların eğitim seviyesinde dikkat çekici bir yükseliş yaşandığını ortaya koydu. ORTALAMA EĞİTİM SÜRESİ 9,6 YILA ÇIKTI Türkiye'de 25 yaş ve üzeri nüfusun ortalama eğitim süresi 2025 yılında 9,6 yıl olarak belirlendi. Kadınlarda ortalama eğitim süresi 8,9 yıl, erkeklerde ise 10,3 yıl oldu. İller bazında değerlendirildiğinde ortalama eğitim süresinin en yüksek olduğu il 10,9 yıl ile Ankara oldu. Ankara'yı İstanbul, Eskişehir, Kocaeli ve Yalova takip etti. En düşük ortalama eğitim süresi ise 7,6 yıl ile Ağrı'da kaydedildi. EĞİTİM SÜRESİNDEKİ EN BÜYÜK ARTIŞ ŞIRNAK'TA Son 10 yılda ortalama eğitim süresindeki artışın en yüksek olduğu il yüzde 48,5 ile Şırnak oldu. Şırnak'ı sırasıyla Hakkari, Muş, Şanlıurfa ve Van izledi. 2025 yılında 6 yaş ve üzeri nüfusta okuma yazma bilenlerin oranı yüzde 97,9 olarak hesaplandı. Bu oran 2008 yılında yüzde 91,8 seviyesindeydi. Kadınlarda okuryazarlık oranı yüzde 96,4'e, erkeklerde ise yüzde 99,3'e yükseldi. İstatistikler, ebeveynlerin eğitim düzeyi ile çocukların eğitim başarısı arasında güçlü bir ilişki olduğunu da ortaya koydu. Annesi yükseköğretim mezunu olan bireylerin yüzde 84,2'sinin, babası yükseköğretim mezunu olanların ise yüzde 80,4'ünün yükseköğretimi tamamladığı belirlendi. Annesi ortaöğretim mezunu olanlarda yükseköğretim tamamlama oranı yüzde 64,3 olurken, annesi ortaöğretim altı eğitim düzeyine sahip bireylerde bu oran yüzde 29,4'te kaldı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.