Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#İnegöl Belediyesi

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - İnegöl Belediyesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İnegöl Belediyesi haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Bursa İnegöl’de dere ıslah çalışmaları sürüyor Haber

Bursa İnegöl’de dere ıslah çalışmaları sürüyor

İnegöl’de olası sel ve su baskınlarına karşı yürütülen dere ıslahı çalışmaları, İnegöl Belediyesi’nin talebi doğrultusunda Devlet Su İşleri Bursa 1. Bölge Müdürlüğü tarafından sahada titizlikle sürdürülüyor. Son yağışlar sonrası bölgede yapılacak çalışmaların önemi artınca zaman kaybetmeden sahaya inen ekipler, İnegöl’ün farklı dere kollarında hummalı bir çalışma yürütüyor. Çalışmalar kapsamında Hasanpaşa Kırsal Mahallesi’nde bulunan Kocasu Deresi, İnegöl Belediyesi ile DSİ yetkilileri tarafından birlikte yerinde incelenerek aciliyet gerektiren noktalar tespit edildi. Yapılan değerlendirmelerin ardından ekipler vakit kaybetmeden sahaya inerek ıslah çalışmalarına başladı. Şu anda Kocasu Deresi’ne su taşıyan Mezit Deresi’nin Çitli ile Kınık kırsal mahalleleri arasında kalan bölümünde ıslah çalışmaları yoğun şekilde devam ediyor. Aynı zamanda Şipali Kırsal Mahallesi köprü bölgesinde de dere düzenleme ve güçlendirme çalışmaları yürütülüyor. Böylece iki ayrı noktada 2 ekip eş zamanlı olarak sahada görev yapıyor. BAŞKAN TABAN’DAN DSİ YETKİLİLERİNE TEŞEKKÜR Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, yürütülen çalışmaların İnegöl’ün sel riskine karşı daha dirençli hale gelmesi açısından büyük önem taşıdığını belirtti. Başkan Taban açıklamasında, “Şehrimizin farklı noktalarında bugüne kadar olduğu gibi bugün devam eden ve bundan sonra yapılacak tüm çalışmalarda bizlere destek veren, vatandaşlarımızın güvenliğini arttıran, olası taşkın risklerini en aza indirmeyi hedefleyen, sahada özveriyle çalışan DSİ ekiplerine ve özellikle DSİ Bölge Müdürümüz İnan Gündüz başta olmak üzere tüm ekibe teşekkür ediyorum” dedi.

MYO Öğrencileri İnegöl Belediyesi’nin Enerji Üssünü Yerinde İnceledi Haber

MYO Öğrencileri İnegöl Belediyesi’nin Enerji Üssünü Yerinde İnceledi

İnegöl Belediyesi’nin yenilenebilir enerji alanındaki örnek yatırımlarından biri olan Modern Hayvan Pazarı Güneş Enerji Sistemi (GES), geleceğin enerji sektöründe görev alacak öğrencileri ağırladı. Uludağ Üniversitesi İnegöl Meslek Yüksekokulu Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtım Bölümü öğrencileri, düzenlenen teknik gezi kapsamında tesisi ziyaret ederek projeyi yerinde inceleme fırsatı buldu. İnegöl Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü yetkililerinin rehberliğinde gerçekleştirilen teknik gezide öğrencilere, tesisin kurulum süreci, enerji üretim kapasitesi, çalışma prensipleri ve belediyeye sağladığı katkılar hakkında detaylı bilgiler verildi. Öğrenciler, güneş panellerini drone destekli görüntülerle havadan inceleme imkânı bulurken, sistemin önemli bileşenlerinden olan invertörleri de yakından gözlemleyerek teknik incelemelerde bulundu. Teknik geziye katılan öğrenciler, teorik eğitimlerini sahadaki uygulamalarla pekiştirme fırsatı bulduklarını ifade ederek, projenin hem mesleki gelişimleri hem de yenilenebilir enerji teknolojilerini yakından tanımaları açısından oldukça verimli geçtiğini belirtti. Ziyaret kapsamında görüşlerini paylaşan Uludağ Üniversitesi Elektrik Bölümü öğrencisi Furkan Can Ural, “İnegöl Belediyesi’nin Hayvan Pazarı Güneş Enerji Sistemini incelemeye geldik. Yetkililerden bilgi aldık, bizi aydınlattılar. Drone ile sistemi hem yukarıdan inceledik hem de invertörleri inceleme ve yakından gözlemleme fırsatımız oldu. Çok verimli bir gezi oldu. Belediye Başkanımıza ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi. Uludağ Üniversitesi İnegöl Meslek Yüksekokulu öğrencisi Barış Ali Balaban ise “Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtım Bölümü olarak bugün belediyemizin yaptığı güneş enerji sistemi projesini incelemeye geldik. Burada üretilen enerjinin belediyenin abonelerinin ihtiyacını karşıladığını öğrendik. Şehrin yararına bir proje olmuş. Böyle güzel bir proje yapıldığı için Belediye Başkanımıza ve Belediyemize teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

İnegöl’de 17 genç DiscoverEU ile Avrupa yolcusu Haber

İnegöl’de 17 genç DiscoverEU ile Avrupa yolcusu

Avrupa’yı ücretsiz seyahat kartıyla keşfetme fırsatı yakalayan gençlere süreç boyunca danışmanlık desteği verilmeye devam edilecek. İnegöl Belediyesi, gençlerin uluslararası fırsatlardan yararlanmalarını sağlamak ve Avrupa’daki hareketlilik programlarına erişimlerini artırmak amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda AR-GE Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren Eurodesk Temas Noktası tarafından, Avrupa Birliği’nin gençlere yönelik önemli girişimlerinden biri olan DiscoverEU programı için Nisan ayında bilgilendirme ve başvuru etkinliği düzenlenmişti. GENÇLERE ÜCRETSİZ SEYAHAT KARTI VERİLİYOR 18 yaşındaki gençlere Avrupa’nın farklı ülkelerini keşfetme imkanı sunan DiscoverEU programı kapsamında katılımcılar, ücretsiz seyahat kartı kazanarak Avrupa’da seyahat etme, farklı kültürleri tanıma ve uluslararası deneyim edinme fırsatı elde ediyor. 64 GENCİN DİSCOVEREU BAŞVURUSU TAMAMLANDI Nisan ayında İnegöl Belediye binası zemin katında bulunan Konferans Salonunda gerçekleştirilen etkinlikte gençlere DiscoverEU programı hakkında kapsamlı bilgiler aktarıldı. Belediye Başkanı Alper Taban da bu programda gençlerle bir araya geldi. Programa katılan gençlere başvuru süreçlerini sorunsuz şekilde tamamlayabilmeleri için birebir danışmanlık desteği de sağlanırken, etkinlik sonunda toplam 64 gencin DiscoverEU başvurusu tamamlandı. 17 GENÇ AVRUPA YOLCUSU Başvuru sonuçlarının açıklanmasının ardından yapılan değerlendirmelerde 17 İnegöllü genç programa kabul almaya hak kazandı. Avrupa’yı keşfetme fırsatı elde eden gençler, seyahatleri öncesinde ve program süresince ihtiyaç duyacakları konularda İnegöl Belediyesi Eurodesk Temas Noktası tarafından birebir danışmanlık ve rehberlik desteği almaya devam edecek. BENZER UYGULAMALAR DEVAM EDECEK Belediye Başkanı Alper Taban, İnegöl Belediyesi olarak gençlerin uluslararası hareketlilik programlarından daha fazla yararlanmalarını teşvik etmeyi ve farklı kültürlerle etkileşim kurmalarını desteklemeyi önemsediklerini kaydederek bu doğrultuda Eurodesk Temas Noktası aracılığıyla gençlere yönelik bilgilendirme, yönlendirme ve danışmanlık faaliyetlerinin önümüzdeki süreçte de sürdürüleceğini işaret etti.

İnegöl Belediyesi, çocuk odaklı afet yönetiminde Türkiye’ye yol gösteriyor Haber

İnegöl Belediyesi, çocuk odaklı afet yönetiminde Türkiye’ye yol gösteriyor

İnegöl Belediyesi öncülüğünde gerçekleştirilen Çocuk Odaklı Afet Yönetimi Çalıştayının sonuçları, düzenlenen kapsamlı panelle kamuoyu ile paylaşıldı. Çalıştayın önemli çıktılarından biri olan "Çocuk Odaklı Afet Temalı Dijital Oyun Tasarım Yarışmasının" ödül töreni de panelde gerçekleştirildi. Gün boyu süren programda afet yönetiminden çocuk koruma ekosistemine, güvenli çevrelerden afet eğitimine kadar birçok konu uzman isimler tarafından ele alındı. İnegöl Belediyesi’nin Türkiye’de bir ilk olarak hayata geçirdiği Çocuk Odaklı Afet Yönetimi Çalıştayının sonuçları, "Elim Sende, Şimdi Söz Eylemde" sloganıyla düzenlenen Çocuk Odaklı Afet Yönetimi Çalıştayı Sonuç Panelinde kamuoyu ile paylaşıldı. Gün boyu devam eden panelde, çalıştay sürecinde ortaya çıkan değerlendirmeler, öneriler ve yol haritaları uzman isimlerin katılımıyla masaya yatırıldı. İnegöl Belediyesi ev sahipliğinde Belediye Meclis Salonunda gerçekleştirilen programa; İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, Bursa İl Afet ve Acil Durum Müdürü Mehmet Buldan, JICA Türkiye Ofisi Başkanı Daisuke Watanabe, farklı üniversitelerden akademisyenler, kamu kurumlarının temsilcileri ile çok sayıda davetli katıldı. İnegöl Belediyesi, Bursa Teknik Üniversitesi, Bursa Uludağ Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesi iş birliğiyle gerçekleştirilen panel, öğle saatlerinde başladı ve akşam saatlerine kadar dört ayrı oturum halinde devam etti. Programın açılış konuşmasını İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban gerçekleştirdi. Başkan Taban konuşmasında; "Bugün çocuk başlığında afeti konuşacağız. Ülkemizi ve dünyadaki diğer ülkelerin afetlerle ilgili gerçekleri var. Şehrimizin de bu noktada gerçekleri var. Biz de göreve geldiğimiz günden itibaren özellikle AFAD ile temaslarımızı güçlü tutarak, üniversitelerimizi de bu işe dahil edip belirli çalışmalar yürütmeye çalıştık. Sonrasında Doğal Afet ve Riski İle Mücadele Eylem Planımızı oluşturmaya çalıştık. Sonrasında Kentsel Dönüşüm Strateji Belgemizi aldık. Riskli bölgeler ve yapıları hazırladık. Bursa bölgemizde bu çalışmayı yapan ilk belediyelerden olduk. Tek başına bunlar yeterli olmayacaktır. Bunların yanı sıra vatandaşlarımızın bilinçlendirilmesinden tutun da kurumların yapacağı her bir çalışma çok kıymetli. Arama kurtarma gönüllülerinin ve ekiplerinin arttırılması gibi çalışmalara katkı ve destek veriyoruz. Tüm bu ekiplerimize de teşekkür ediyorum. Yine toplanma alanları, barınma alanları, afet öncesi ve sonrası gibi pek çok plan çalışılıyor" dedi. Çocuk Odaklı Afet Planı Çalıştayının sonuç paneli ile birlikte Çocuk Odaklı Afet Temalı Dijital Oyun Tasarımı Yarışmasının ödül töreninin de gerçekleştirileceğini kaydeden Başkan Taban, şöyle devam etti; "Yarışmaya başvuran tüm katılımcılara teşekkür ediyorum. Bu çalışmalarla aslında farkındalığımızı arttırıyoruz. Görevimizin son gününe kadar bunları sürdüreceğiz. İnşallah hiç afet yaşanmasın, ancak yaşanacağı gerçeğini de her zaman tatbik ediyor ve görüyoruz. Katkılarınızdan dolayı her birinize teşekkür ediyorum." Başkan Taban’ın ardından Çalıştay Bilim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Hanifi Parlar kürsüye geldi. Çalıştay sürecine ilişkin kapsamlı bir değerlendirme sunan Parlar, panelin amacından da bahsetti. Parlar, gerçekleştirilen çalışmaların metodolojik çerçevesini, elde edilen çıktıları ve panelin temel hedeflerini katılımcılarla paylaştı. Panel kapsamında gerçekleştirilen ilk oturumda "Yerelden Ulusala Afet Yönetimi: Kamu, Koordinasyon ve Politika" başlığı ele alındı. Afet yönetiminde kurumlar arası iş birliği, yerel yönetimlerin rolü ve ulusal düzeyde yürütülen politikalar değerlendirildi. Prof. Dr. Hanifi Parlar Moderatörlüğünde yapılan oturumda konuşmacı olarak ise İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, Burs Afet ve Acil Durum Müdürü Mehmet Buldan ile JICA Türkiye Ofisi Başkanı Daisuke Watanabe yer aldı. Başkan Taban "İnegöl’de yürütülen çocuk odaklı afet çalışmalarının yerel yönetim perspektifinden uygulama boyutunun değerlendirilmesi" konusunda anlatımlarda bulundu. Mehmet Buldan ise "Ulusal afet yönetim sistemi içinde çocuk odaklı yaklaşımların yerini ve geliştirme alanlarının değerlendirilmesi" konusunda konuştu. JICA Türkiye Ofisi Başkanı Daisuke Watanabe "Çocuk odaklı afet yönetiminde uluslararası deneyim ve yerel kapasite geliştirme: Japonya modelinin değerlendirilmesi" konusunda anlatımlarda bulundu. Özellikle Japonya modelinin değerlendirilmesi noktasında Türkiye ve İnegöl’deki çalışmalara örnek olacak uygulamalar ele alındı. Panelin ikinci oturumunda "Yaşanabilir ve Güvenli Çevre: Mekânsal Planlama ve Yapısal Risk Yönetimi" konusu görüşüldü. Afet risklerini azaltmaya yönelik şehir planlama yaklaşımları, güvenli yapılaşma ve dirençli kentler üzerine değerlendirmeler yapıldı. Üçüncü oturumda "Afet Eğitimi, Psikososyal Dayanıklılık ve Çocuk Koruma Ekosistemi" başlığı altında afetlere hazırlık süreçlerinde eğitim faaliyetlerinin önemi, çocukların psikososyal açıdan güçlendirilmesi ve koruyucu mekanizmalar üzerinde duruldu. Dördüncü ve son oturumda ise "Çocuk Afet Risk Analizi: Sismik, Çevresel ve Atmosferik Tehlikeler" konusu ele alınarak çocukları etkileyebilecek afet riskleri bilimsel veriler ışığında değerlendirildi. Dört oturumun ardından gerçekleştirilen genel değerlendirme ve kapanış bölümünde de çalıştay sürecinde ortaya çıkan öneriler ve gelecek dönem hedefleri paylaşıldı. Programın bir diğer önemli gündem maddesi ise Çocuk Odaklı Afet Temalı Dijital Oyun Tasarım Yarışması’nın ödül töreni oldu. Çocuk Odaklı Afet Yönetimi Çalıştayının somut çıktılarından biri olarak hayata geçirilen yarışma; AFAD, Bursa Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi ve İnegöl İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle gerçekleştirildi. Yarışma ile afet öncesinde, afet anında ve afet sonrasında doğru davranış modellerinin çocuklara oyunlaştırma yöntemiyle öğretilmesi amaçlandı. Aynı zamanda geliştirilen oyunların yalnızca afet bilinci kazandırması değil, pedagojik açıdan güvenli ve travma duyarlı içerikler sunması da temel kriterler arasında yer aldı. Yarışmaya yönelik duyuruların ardından 83 bireysel ve 36 grup başvurusu olmak üzere toplam 119 ön başvuru alındı. Grup üyeleriyle birlikte değerlendirildiğinde toplam 191 kişi yarışmaya ön başvuruda bulundu. Ön başvuru sürecinin ardından katılımcılara "afet bilinci, afetlerde doğru davranış modelleri, travma duyarlı tasarım ve pedagojik çerçeve" başlıklarında eğitim programları düzenlendi. Gerçekleştirilen eğitimlere toplam 122 kişi katılım sağladı. Eğitim süreçlerini tamamlayan geliştiriciler hazırladıkları projelerle yarışmaya katılırken, değerlendirme sonucunda 12 dijital oyun jüri değerlendirmesine sunuldu. Alanında uzman isimlerden oluşan jüri tarafından yapılan değerlendirmeler sonucunda dereceye giren oyunların geliştiricilerine ödülleri düzenlenen törenle takdim edildi. Yarışmada birinci olan projeye 50 bin TL, ikinci olan projeye 30 bin TL ve üçüncü olan projeye 20 bin TL olmak üzere toplam 100 bin TL ödül verildi. İnegöl Belediyesi, çocukların afetlere karşı bilinçli bireyler olarak yetişmesini hedefleyen çalışmalarını sürdürürken, Çocuk Odaklı Afet Yönetimi Çalıştayı ve bu kapsamda hayata geçirilen projelerle Türkiye’de örnek oluşturacak uygulamaları hayata geçirmeye devam ediyor.

Şahin Biba: "İnegöllülerin çilesine son vereceğiz" Haber

Şahin Biba: "İnegöllülerin çilesine son vereceğiz"

Göreve gelmesinin ardından Bursa’nın 17 ilçesini mercek altına alarak sorunları yerinde tespit etmek ve talepleri dinlemek adına ilçe ziyaretleri gerçekleştiren Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, bugün İnegöl’e geldi. Büyükşehir Belediyesi yöneticilerinin de hazır bulunduğu programda Başkan Vekili Şahin Biba ilk olarak İnegöl Belediyesi’ni ziyaret etti. Ardından Büyükşehir Belediyesi’nin İnegöl’de devam eden çalışmalarını sahada inceledi. BAŞKAN TABAN KAPSAMLI BİR SUNUMLA İNEGÖL’ÜN İHTİYAÇLARI VE BEKLENTİLERİNİ ANLATTI İnegöl Belediyesi ziyaretinde Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba ve beraberindeki heyeti İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban ve İnegöl Belediyesi yöneticileri karşıladı. Burada 1 saati aşkın süren toplantıda İnegöl ile ilgili Büyükşehir Belediyesi sorumluluğundaki çalışmalar, İnegöl Belediyesi’nin talepleri, şehirdeki öncelikli konular ve projeler ele alındı. Başkan Alper Taban, tüm bu konulara ilişkin Büyükşehir Belediye Başkanvekili Şahin Biba’ya kapsamlı bir sunum yaptı. Toplantı sonrası Şahin Biba ve Alper Taban, Büyükşehir ve İnegöl Belediyesi ekipleriyle birlikte İnegöl’de devam eden Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmalarını incelemek üzere sahaya indi. Yapılan incelemeler sırasında açıklamalarda bulunan İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, “İnegöl’de altyapıyla ilgili çok ciddi çalışmalar yapılıyor. İçme suyu ve yer yer kanalizasyon ile yağmur suyu hatlarıyla ilgili yapılan çalışmalar da var. Burada hedef, vatandaşlarımıza çeşmesinden en kaliteli kaynak suyunu içirmek. Bu çalışmalar da büyük oranda tamamlanmış oldu. Şimdi de üst yapıda asfalt kaplama ve tretuvar çalışmaları yapılmaya başlandı. Parça parça münferit şekilde şehrimizin farklı noktalarında yapılan çalışmalar var. Biz de İnegöl Belediyesi olarak gayret ediyoruz. Başkanımıza ve ekibine çok teşekkür ediyorum. Göreve gelir gelmez bizlere de gelen talepler var diyerek bu çalışmaları başlattılar” dedi. BÜYÜKŞEHİR BELEDİYEMİZİN GÜCÜNÜ YANIMIZDA HİSSETTİĞİMİZDE ÇOK DAHA KIYMETLİ İŞLERİ BAŞARACAĞIZ Sadece yollarla ilgili değil, pek çok konuda çalışmaların olduğunu vurgulayan Başkan Taban, “Biz belki 50 farklı başlık üzerinde parkından yatırımlarına, projelerimize desteklere kadar, altyapıdan üst yapıya, kültürden sanata, spordan eğitime kadar pek çok şeyi konuştuk. Bunlar tek başına İnegöl bütçesiyle olabilecek şeyler değil. Büyükşehir Belediyemizin gücünü yanımızda hissettiğimizde çok daha kıymetli işleri başaracağımıza inanıyorum. Gelişmeleri sizler de adım adım görecek ve hissedeceksiniz” diye konuştu. Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba ise İnegöl’de vatandaşların serzenişlerine sebep olan altyapıyla ilgili ciddi manada sıkıntılar olduğuna değinerek şöyle konuştu: “Bunları yerinde görelim, konuyla ilgili derhal nasıl aksiyon alırız konusuna beraber çözüm için bugün İnegöl’e geldik. İnegöl Bursa’mızın kıymetli ilçelerinden biri. Şu anda yaşanan manzaraları da hak etmiyor. Biz de bunun farkındayız ve bu konunun derhal çözümü için ilçe belediyemizle beraberiz. Bugün önce belediyemize gittik, altyapısından üstyapıya tüm eksikleri ve talepleri masaya yatırdık. Önceliklendireceğimiz işleri de istişare ettikten sonra sahada incelemeleri yapıyoruz. Bursa’ya döndükten sonra da neyi nasıl yapacağımızın planlamasını gerçekleştireceğiz. Ve inşallah İnegöllü hemşerilerimizin bu çilesine son vereceğiz.”

Gastro İnegöl Lezzetleri Fransa’ya konuk oldu Haber

Gastro İnegöl Lezzetleri Fransa’ya konuk oldu

21-27 Mayıs tarihlerinde kutlanan Türk Mutfağı Haftası kapsamında Bordo Başkonsolosluğu tarafından Fransa’nın en prestijli gastronomi okullarından Ferrandi Paris’in Bordo Kampüsüyle ortaklaşa olarak Ferrandi yerleşkesinde bir etkinlik düzenlendi. Fransız konuklara Türk yemeklerinin ikram edildiği organizasyonda, iki gün boyunca Ferrandi öğrencileriyle birlikte "Bir Sofrada Miras" temasına uygun lezzetler, Gastro İnegöl Şefi Ali Müfit Çağlayan ve Gastro İnegöl Yöneticisi Işıl Çelebi tarafından sunuldu. 14 farklı Türk yemeği ikram edildi Bordo Başkonsolosluğunun daveti çerçevesinde Fransa’ya giden Gastro İnegöl Şefi Ali Müfit Çağlayan ile Gastro İnegöl Yöneticisi Işıl Çelebi, 26-27 Mayıs tarihlerinde, Ferrandi yerleşkesinde Ferrandi öğrencileriy birlikte "Bir Sofrada Miras" temasına uygun yemekler hazırladı. Bu çerçevede, 14 farklı Türk yemeği Ferrandi Bordo Kampüsünün uygulama restoranında davetlilere ikram edildi. Davette, aralarında milletvekili ve Belediye Başkanlarının da yer aldığı yerel makamlar ve diplomatik temsilcilerden oluşan 50 dolayında Fransız katılımcı hazır bulundu. İnegöl-Cenon kardeş şehir ilişkisi vesile oldu Bordo Başkonsolosu Ayşe Şebnem Manav, Türk yemeklerini tanıtmaktan büyük memnuniyet duyduğunu ifade ederek İnegöl Belediyesi ve Gastro İnegöl temsilcilerine faaliyete yönelik katkılarından dolayı teşekkür etti. Etkinliğin aynı zamanda 2024 yılında kurulan Bordo merkezi ilçelerinden Cenon-İnegöl kardeş şehir ilişkisi çerçevesinde icra edildiğinin altını çizdi. İnegöl’ün kardeş şehir ilişkileriyle hem şehri hem de Türk kültürünü dünyaya tanıttığına dikkat çekildi.

Bursa İnegöl’de İshak Paşa’ya vefa Haber

Bursa İnegöl’de İshak Paşa’ya vefa

İnegöl Belediyesi, Osmanlı Devleti’nin devlet aklını temsil eden önemli vezirlerinden biri olan İshak Paşa’yı vefatının 539’uncu yılında düzenlenen çeşitli programlarla andı. Cuma günü gerçekleştirilen etkinlikler kapsamında ilk olarak Beşinci Mevsim Kültür Sanat Merkezi’nde “Fatih Dönemi Büyük Devlet Adamı İnegöllü İshak Paşa” konulu panel düzenlendi. Panele tarihçi Ahmet Anapalı ile Dr. Mehmet Can Çetin konuşmacı olarak katıldı. İnegöl protokolünün de katıldığı programda, Fatih Sultan Mehmet döneminin önemli devlet adamlarından olan İshak Paşa’nın Osmanlı yönetimindeki rolü, devlet anlayışı ve İnegöl’e kazandırdığı eserler ele alındı. Katılımcılar, İshak Paşa’nın Osmanlı tarihindeki yeri hakkında önemli bilgiler edinme fırsatı buldu. İSHAK PAŞA KÜLLİYESİNDE ANMA PROGRAMI YAPILDI Panel programının ardından protokol üyeleri ve vatandaşların katılımıyla cuma namazı İshak Paşa Camii’nde kılındı. Namaz sonrası ise İshak Paşa’nın İnegöl’de yaptırdığı ve kabrinin de bulunduğu külliyede anma programı gerçekleştirildi. Program kapsamında dualar edilirken vatandaşlara çeşitli ikramlarda bulunuldu. Tarihi İnegöl Mehteri, gösterileriyle manevi atmosferin güçlendiği anma etkinliğinde büyük bir coşku yaşattı. Tarihçi Ahmet Anapalı’da İshak Paşa’nın hayatı, devlet adamlığı ve Osmanlı’ya bıraktığı miras üzerine burada anlatımlarda bulundu. Yoğun katılımla gerçekleştirilen anma programı, İshak Paşa’nın İnegöl ve Osmanlı tarihi açısından taşıdığı önemin bir kez daha hatırlatıldığı anlamlı bir etkinlik olarak kayıtlara geçti. Programda kürsüye gelerek bir konuşma yapan İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, “Bugün bir kez daha İshak Paşa’nın kendi eseri olan külliyesinde onu anma imkanı bulduk. Bizler bugünün yöneticileriyiz. Görevlerimiz var. Halkımızın huzuru ve refahı için gayret edeceğiz. Ama bunun yanı sıra ayak bastığımız toprağı da tanımalıyız. Burada hepimize düşen görevler var. Bu cennet vatanı yolda geçerken bulmadık. Bu insanlara ne kadar dua etsek azdır. Bugün işimizi gücümüzü yapıyorsak, buralarda yaşıyorsak atalarımızın bizlere emanet ettiği bu vatan topraklarının sayesindedir. Bu sebeple onlara dua etmemiz, onları yad etmemiz lazım” dedi. İLHAM KAYNAĞIMIZ BURADA Gücünü geçmişinden alan bir millet olarak geçmişimizi çok iyi bilmemiz gerektiğine vurgu yapan Başkan Taban, şunları kaydetti: “Burada bir İshak Paşa var. Medresesi, türbesi, camisi var. Bunu bilmeyen yoktur. Ancak bunun altını da doldurmamız gerekiyor. Hatta işin kapsamını, muhteviyatını öğrendikten sonra buradan geçerken yürüyüşümün değiştiğini fark ettim. Gençlerimize özellikle diyorum ki ilham kaynağımız burada. Peygamber efendimizin sözlerine mazhar olmuş bir komutan burada yatıyor. Benim şehrimin insanı. Bu bize güç verir, kuvvet veriri, ilham verir. İlk önce onlar nasıl yaptılar? O yoklukta nasıl başardılar? Biz bugün neyi eksik yapıyoruz, neyi geride bırakıyoruz bunun sorgusunu yapmalıyız. Gücümüzün geçmişte sanki üzeri örtülü şekilde kaldığını düşünüyorum. Gücümüz orada bizi bekliyor, onu yeniden gün yüzüne çıkarıp, önümüze getirip, neler yaptıklarını görüp buradan kendimize ilham kaynağı oluşturabilirsek bizler de inşallah en az onlar kadar başarabilmek için mücadele etmiş oluruz. Dolayısıyla bu programları düzenlememizin arka planında bu düşünce var. Biz bunları yapmaktan sorumluyuz. Bir yandan da tüm toplumun bu heyecanı yaşamasını arzu ediyoruz.” BİZ GEÇMİŞİMİZİ DAHA İYİ İDRAK ETTİĞİMİZDE DAHA ADİL BİR DÜNYA DA TESİS EDİLMİŞ OLACAK Başkan Taban’ın ardından AK Parti Bursa Milletvekili Ayhan Salman kürsüye gelerek bir konuşma yaptı. Salman, “Bir yandan müminlerin bayramı olan Cuma gününü kutlarken bir taraftan da nasıl bir ecdadın torunları olduğumuzu hocalarımızın anlatımlarıyla öğrendiğimiz, idrak ettiğimiz bir gün oldu. Bursa 1326 yılın fethedilmiş. Bursa’mızın fethinin 700’üncü yılını kutluyoruz. Yaklaşık bin yıl önce de atalarımız bu topraklara gelmişler ve bizlere emanet edene kadar bu toprakları bin yıl mücadele etmişler. Gerçekten ilahi kelimetullah davası adına yaptıkları bu mücadele içerisinde, o kadar kuvvetli, muhteşem yüzyılları yaşattıkları dönem içerisinde bir taraftan da daha adil, hakkaniyetli bir dünyayı tesis edebilmek için mücadele etmişler. Ecdadımız fetih ruhuyla hareket ederken, gittikleri her yeri de abad etmişler. Önce insanların kalplerini fethedip İslam’a ısındırmışlar. Tabi geçmişini bilmeyenler, geleceğini imar edemiyorlar. Ancak bize geçmişimiz bir dönem çok fazla anlatılmadı. Osmanlı devletinin en önemli devlet adamlarından olan İshak Paşa’yı biz rastgele bir İshak Paşa olarak bildik. Öğretilmedi. Belediye Başkanımıza bu noktada çok teşekkür ediyorum. Bu konuyu önemsiyor. Önce geçmişimizi anlamamız lazım. Biz Selçuklu’yu da sahipleniyoruz, Osmanlı’yı da sahipleniyoruz, Cumhuriyeti de sahipleniyoruz. Hepsi bir. Zaten geçmişimizden aldığımız bu ilhamı önümüze koyduğumuzda, Cumhurbaşkanımızın koyduğu bir Türkiye Yüzyılı hedefi var. Daha adil bir dünya hedefi var. İnşallah biz geçmişimizi daha iyi idrak ettiğimizde daha adil bir dünya da tesis edilmiş olacak” dedi. İnegöl Kaymakamı Eren Arslan ise, Osmanlı Devleti’nin kuruluşunun ve yükselişinin denk geldiği dönemde, iki dönem sadrazamlık yaparak bu büyük devlete ve millete hizmet eden bu büyük devlet adamını anmak için burada olduklarını belirterek, "İshak Paşa sadece bir devlet adamı olarak değil, bulunduğumuz bu mekan başta olmak üzere Anadolu ve Balkanlarda yaptırdığı pek çok eserle aslında bir vakıf insanı. Aynı zamanda Osmanlı’nın felsefesini temsil eden bir bakış açısı. Ecdadımız bir yeri sadece fethetmekle kalmamış, orayı maddi ve manevi anlamda imar etmiş. Bunun en güzel örneklerini sergileyen İshak Paşa’da İnegöl’ümüzden yetişmiş kıymetli bir değer. Devletten aldığını devletine ve milletine adamış bir gönül insanı. Yaptırdığı eserler bugün hala insanımıza hizmet ediyor. Bizim de bugün geçmişimizi iyi anlamamız, dersler çıkarmamız gerekiyor. Bu anlamda programda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” diye konuştu.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.