Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#Hizmet

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - Hizmet haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hizmet haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Cumhurbaşkanı Erdoğan: "Bu soykırımın hesabı hiç şüphe yok ki sorulacak" Haber

Cumhurbaşkanı Erdoğan: "Bu soykırımın hesabı hiç şüphe yok ki sorulacak"

Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Sakarya’nın Sapanca ilçesinde "Çeyrek Asırlık Destan AK Parti" temasıyla düzenlenen 33. İstişare ve Değerlendirme Toplantısı’nın kapanışın töreninde açıklamalarda bulundu. Toplantının Türkiye, milet, parti ve demokrasi için hayırlara vesile olmasını dileyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Toplantımıza iştirak ederek fikirleriyle, tespitleriyle, tenkit ve teklifleriyle katkı sunan tüm arkadaşlarıma yürekte teşekkür ediyorum. Organizasyonun herhangi bir aksalık yaşanmadan planlandığı üzere gerçekleşmesinde emeği olan tüm arkadaşlarımı tebrik ediyorum. İki gün boyunca büyük bir gayret ve özveriyle bizlere yardımcı olan tesis personeline emekçi kardeşlerimin her birine ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Aynı şekilde her zaman olduğu gibi görevlerini yüksek bir hassasiyetle icra eden emniyet birimlerimize sizlerin huzurunda tebriklerimi iletiyorum. Kameraları, mikrofonları, teknik ekipmanlarıyla milletimizin doğru, tarafsız, güvenilir habere erişebilmesi için fedakarca çalışan basın mensuplarımızı ayrıca kutluyorum. Bizleri samimiyetle bağrına basan Sapancalı, Sakaryalı vatandaşlarıma bu güzel ve kıymetli ev sahiplikleri için tek tek şükranlarımı sunuyorum" dedi. "AK Parti, Türk siyasetini pek çok yenilikle tanıştırdı" 14 Ağustos 2001’de AK Parti’yi kurarak Türkiye’de yepyeni bir sayfa açtıklarına dikkati çeken Erdoğan, "AK Parti, Türk siyasetini pek çok yenilikle tanıştırdı, Türkiye’yi dönüştürdü. Siyaset kurumuna yeni soluk, yeni ve özgün bir bakış açısı kazandırdı. Bilhassa istişareyi farklı yaklaşımla ele aldık ve siyasetimizin tam merkezine oturttuk. Kamplarımızın en önemli özelliği istişareyi geleneksel hale getirmesi, kurumsal zemine kavuşturmasıdır" diye konuştu. "Hep çok titiz davrandık, hiçbir detayı atlamadık, hiçbir boşluk bırakmadık" Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuşmasına şöyle devam etti: "Şunu bir defa açıkça söylemek isterim, bugün her aşaması başarılarla dolu çeyrek asırlık bir destandan söz ediyorsak, bunda milletimizle inşa ettiğimiz gönül köprüleri kadar, meşverete verdiğimiz önemin de büyü payı vardır. Çeyrek asırlık bu destanın her sayfasında her türlü öneriye, her türlü yapıcı eleştiriye kapımızı açık tutmamız vardır. Millet hesaba çekmeden, kendimizi hesaba çekmeyi prensip edinmemiz vardır. Ak saçlılarımızın tecrübesiyle gençlerimizin dinamizmini aynı zeminde birleştirme, aynı potada eritme kabiliyetimiz vardır. Türkiye’nin bütün renklerini, partimizin çatısı altında buluşturma vasfımız vardır. AK Parti’nin dün de dediğim gibi, bir Türkiye kitabı olması vardır. 25 yıldır bu ilkelerimizden taviz vermedik. 25 yıldır farklı düşünce ve önerilere kapımızı kapatmadık. 25 yıldır kendimizi yenilemekten, ufkumuzu genişletmekten vazgeçmedik, 25 yıldır AK Parti kitabına yeni sayfalar, yeni hikayeler, yeni karakterler eklemekten geri durmadık. Artık kendi alanında ülkemizde ve dünyada bir markaya dönüşen istişare ve değerlendirme toplantılarımız en geniş katılımlı platform kimliğiyle her zaman özel bir konuma sahip oldu. Yer seçiminden hazırlık çalışmalarına, içeriğinden temasına, şarkısından poturumlarda ele alınacak konulara kadar hep çok titiz davrandık, hiçbir detayı atlamadık, hiçbir boşluk bırakmadık. En verimli, en doyurucu şekilde geçmesi için çok titiz bir çalışma yürüttük." "Sahadan gelen talep, öneri ve eleştirilere tek tek not ettik" Cumhurbaşkanı Erdoğan, 33. İstişare ve Değerlendirme Toplantısı kapsamında, istişare mekanizmasını iki gün boyunca tüm unsurlarıyla çalıştırmaya gayret ettiklerini belirterek, "Dün merkez yönetme kurulu üyelerimiz ve yol arkadaşlarımız, partimizin temel politikaları ve stratejik vizyonu doğrultusunda kapsamlı fikir teatileri gerçekleştirdik. Parti politikaları oturumunda hem kurumsal hafızamız hem de geleceğe dönük hedeflerimiz ayrıntılı şekilde değerlendirildi. Gözden geçirildi, genel merkez çalışmalarımızın da ele alındığı bu oturumlardaki katkı ve önerilerin tamamını partimizin önümüzdeki döneme ilişkin yol haritasını oluştururken öncelikli surette göz önünde bulunduracağız. Güvenlik, kalkınma, ekonomi ve toplum gibi çeşitli başlıklarda tertiplenen ortak akıl oturumlarında ise bakan arkadaşlarımız ve genel başkan yardımcılarımız katılımcılarla mevcut çalışmalarını paylaştılar. Bakanlıklarımızın faaliyetlerine yönelik sahadan gelen talep, öneri ve eleştirilere tek tek not ettik. Sorulara ayrıntılı cevaplar verildi. Dün akşam 28. dönem milletvekillerimizin katılımıyla meclis parti grubu çalışmaları ve değerlendirmeleri oturumu son derece verimli ve amaca matuf şekilde başarıyla icra edildi. Bugün ise genel istişare ve değerlendirme oturumunda, katılımcılar kabine üyelerimize hem sorularını yönelttiler hem de temsil ettikleri şehirlerin sorunlarını ilettiler, hem de değerlendirmelerini samimiyetle dile getirdiler. Biz de bu süreçte arkadaşlarımızla arkadaşlarımızla görüşmelerimizi gerçekleştirdik. Sahadan aktardıkları geri bildirimleri aldık, milletimize nasıl daha iyi hizmet edebileceğimizi kendileriyle mütalaa ettik. Gerekli talimatları verdik. Allah’a hamd olsun her açısından dolu dolu 2 gün geçirdik. AK Parti’nin mutfağının Türkiye’ye yön verecek politika üretme, fikir ve paradigma üretme kapasitesine sahip sahip olduğunu bir kere daha gördük" ifadelerini kullandı. "Elbette çok ağır bedeller ödedik, çok büyük duvarlarla karşılaştık" Cumhurbaşkanı Erdoğan, açıklamasını şöyle sürdürdü: "Bundan 7,5 asır evvel Yunus Emre şöyle seslenmişti, ’Yol odur ki doğru vara; göz odur ki Hakk’ı göre; er odur ki alçakta dura; yüceden bakan göz değildir.’ Bizler de 25 sene önce millete hizmet yolculuğuna bu niyetlerle koyulduk. Biz bu yola revan olurken neye talip olduğumuzu bilerek çıktık. Çıkar birliği değil, kader birliği yaparak çıktık. Merhum üstadımız Necip Fazıl hani diyor ya; ’Perdenin ardı perde, perdenin ardı perde. Herkes siper aşıldıkça gaye öbür siperde.’ İşte bizde bir siperi aştığımızda önümüzde yeni ufuklar açıldı. Bir engeli aştığımızda önümüzde daha büyük hedefler belirdi. Elbette çok ağır bedeller ödedik, çok büyük duvarlarla karşılaştık ama her defasında önümüze çekilen setleri tek tek devirerek karşımıza çıkarılan bariyerlere tek tek yıkarak bugünlere geldik. Bu aziz millet bizlere 25 sene önce kutsal bir emanet yüklemişti. Bu millet bize yüreğine vermiş, kalbini vermiş, gönlünü vermiş, hepsinden önemlisi bu kadroya özlemlerini, hayallerini emanet etmişti. Allah’a hamd olsun o emanete bugüne kadar gölge düşürmedik. AK Parti olarak hep birlikte çeyrek asırda Cumhuriyet tarihinde başka hiçbir hükümete nasip olmayan büyük bir başarı hikayesine imza attık." "Bir kardeşiniz olarak ben siz kardeşlerimden razıyım" Çeyrek asırlık yolculukta, partililerle birlikte omuz omuza olmaktan, birlikte ter dökmekten, en çetin mücadelelere birlikte girmekten duyduğu memnuniyeti ifade eden Erdoğan, "Böyle bir hareketin neferi olduğum için, böyle bir partinin genel başkanı olduğum için, çeyrek asırlık destanın parçası olduğum için hep şeref duydum, kıvanç duydum. Aldığım her nefeste Rabbim’e hamd ettim. Bilmenizi isterim ki, bir kardeşiniz olarak ben siz kardeşlerimden razıyım, inanıyorum ki bu millet de sizlerden razıdır. Millet için, memleket için, Türkiye’nin genç nesilleri, gözleri umutla parlayan çocukları için çıktığımız bu yolda, sizlerle birlikte kol kola, yürek yüreğe daha niceler yürümeye inşallah devam edeceğiz" şeklinde konuştu. "Dış politikada Türkiye’yi dünyaya açtık" ’Rabbim kadro olarak bizlere, bu ülkeye ve millete hizmet etme bahtiyarlığı nasip etti’ ifadesini kullanan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "25 yıl önce milletin umudu olarak yola çıkmıştık ama bugün sınırlarımız dışında yaşayan 100 milyonlarında umut kaynağı haline geldik. Başbakanlık ve cumhurbaşkanlığımız sırasında sizlerle birlikte ülkemizin 81 vilayetini defalarca ziyaret ettik. Daha önce hiçbir siyasetçinin gitmediği ilçelere, beldelere, köylere beraberce gittik. Uzak yakın demedik, yağmur çamur demedik, güneş yaz, ayaz demedik. Türkiye’yi bir baştan diğer başa pek çok kez dolaştık. Sadece Türkiye’de değil, bölgemizden başlayarak Avrupa’dan Asya’ya, Afrika’dan Latin Amerika’ya, Orta Doğu’dan Türk dünyasına, dünyanın dört bir yanına ziyaretler gerçekleştirdik. Aynı şekilde bunlarında önemli bir kısmı daha önce hiç gidilmeyen, hiç ziyaret edilmeyen yerlerdi. En sıkıntılı zamanlarında Somalili kardeşlerimizi yalnız bırakmadık. Arakan’daki kardeşlerimizin yürek dağlayan dramını dünyaya duyurduk. Sel felaketiyle sarsılan Pakistan halkının zor günlerinde yanında olduk. İsrail’in devlet terörü karşısında Filistinli kardeşlerimize destek verdik. Biz gidemezsek ailemiz gitti, arkadaşlarımız gitti, diplomatlarımız, resmi kurumlarımız, sivil toplum kuruluşlarımız, özel temsilcilerimiz gitti. İç siyasette Ankara’yı Türkiye’ye açtığımız gibi, dış politikada da Türkiye’yi dünyaya açtık. Yıllarca ihmal edilmiş, yok sayılmış, yıllarca Türkiye’nin kapsama alanı dışında bırakılmış kardeş coğrafyalarla kucaklaştık. Mazlumlara el uzattık, nerede bir haksızlık, hukuksuzluk varsa, nerede Türkiye’nin yardımına ihtiyaç duyuluyorsa, Türk nerede bekleniyorsa, yolu nerede gözleniyorsa tüm imkanlarımızla orada olmaya gayret ettik. Nasıl Türkiye Türkiye’den daha büyükse, AK Parti’de mensuplarından çok daha büyük bir harekettir" dedi. "Bizim mazlumlara verdiğimiz sözler vardır, ödenecek borcumuz vardır" AK kadrolar olarak, 86 milyonun umudu olduklarının altını çizen Erdoğan, "Hepimiz elbette 86 milyonun umuduyuz ama bu teşkilat, bu parti, bu hareket sadece 86 milyonun değil, aynı zamanda ümmetin de umududur. Emin olunuz, Gazze’nin yegane umudu sizlersiniz, ayağa kalkmakta olan Şam’ın umudu sizlersiniz, küllerinden yeniden doğan Halep’in umudu sizlersiniz. Mogadişu’nun, Hartum’un, Beyrut’un, Trablusşam’ın, umudu sizlersiniz. Unutmayın, Lefkoşe size bakıyor, Bakü size bakıyor, Saraybosna, Üsküp, Prizren, Bağdat, Basra size bakıyor. Unutmayın, biz sadece kendi insanımızın değil, gönül coğrafyamızdaki yüz milyonlarca kardeşimizin duasını alan, desteğini alan bir hareketiz. Kim ki şahsi hırslarına yenik düşer, bilsin ki aziz milletimizin de, kardeş coğrafyaların da, ümmetin de vebali üzerindedir. Bizim mazlumlara verdiğimiz sözler vardır, ödenecek borcumuz vardır, mazlumlara karşı mesuliyetimiz vardır" ifadelerini kullandı. "Bu soykırımın hesabı hiç şüphe yok ki sorulacak" Konuşmasında, Gazze’de yaşanan soykırıma da değinen Cumhurbaşkanı Erdoğan, şunları kaydetti: "Gazze’de bir arabada yakınlarının cesetleri arasında sıkışmış halde ambulans bekleyen, bu sırada sağlık çalışanıyla birlikte dua eden Kur’an okuyan Hind Recep yavrumuzu kasten öldürdüler. Annesinin emzirdiği bebeği nişan olarak kasten öldürdüler, parklarda, okullarda, hastanelerde, küvözlerde masum yavruları kasten öldürdüler. Dünyayı daha tanımadan daha ne olup bittiğini anlamadan binlerce bebeği, ağzı süt kokan binlerce sabiyi şehit ettiler. Orada Gazze’de soykırım yaşandı, halen de saldırılar devam ediyor. Bu soykırımın hesabı hiç şüphe yok ki sorulacak, sorulacak, sorulacak...Bunu ihmal edemeyiz. Bu soykırımın hesabını Allah izin verirse bu kadro soracak. Tüm kalbimle söylüyorum, yükünüz çok ağır ama siz bu yükün altına bilerek, isteyerek, gönüllü olarak girdiniz. Yaptığınız ve yapacağınız her işte, atacağınız her adımda Hind Receb’in o güzel gözleri, o masum gözleri gözünüzün önüne gelsin. Eren Bülbül’ü hatırlayın, Aybüke Yalçın’ı hatırlayın, Ayşenur Alkan’ı hatırlayın, Mehmet Selim Kiraz’ı hatırlayın, Ömer Halis Demir’i, Halil Kantarcı’yı hatırlayın. Şehit Mustafa Canbaz’ı hatırlayın. 15 Temmuz gecesi kurşunların hedefi olan yol arkadaşlarımızı hatırlayın. Onların henüz 16-17 yaşındayken acımasızca hayattan kopartılan evlatlarını, kardeşlerimizi hatırlayın. Bu kadro, bu aziz kadro; bugüne kadar Hazreti Peygamber Efendimizin (aleyhissalatü vesselam), Ehl-i Beyt’in, evliyanın, ulemanın, ecdadımızın, şehitlerimizin, gazilerimizin, din, vatan ve bayrak uğruna can veren kahramanlarımızın ve mazlumların hatırasına sahip çıkmıştır; sahip çıkmaya da devam edecektir." "Caddeyi, sokağı asla boş bırakmayacağız" Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, sözlerini şöyle noktaladı: "Yapmanız gereken davanıza dört elle sarılmak, üzerinizdeki emanetin hakkını vermek, daha çok çalışmak ve gayret etmektir. Yorulan varsa buyursun kenara gelsin, dinlensin. Kenara gelmeyen de meydanın hakkını versin. Boşa harcayacak tek bir saniyemiz yok. Caddeyi, sokağı asla boş bırakmayacağız. Her büyükşehirde, ilde, ilçede, beldede, köyde teşkilatımızın en az bir üyesiyle tokalaşmayan, konuşmayan, tanışmayan kimse kalmayacak. Medya tamam, sosyal medya tamam ama bizim hareketimiz muhabbet üzerine kuruludur. Unutmayın, muhabbetten Muhammed oldu hasıl, Muhammed’siz muhabbetten ne hasıl. Biz gönüller yaparak, kazanarak bugünlere geldik. Teşkilatımız her an vatandaşımızla hemhal olacak. Bize geleni başımızın tacı edeceğiz, bize gelmeyeni gidip arayıp, bulup hal hatır soracak, derdini dinleyeceğiz. Tebrik ve takdirler kadar, onlardan daha da fazla eleştirilere kulak vereceğiz. Kibirden özellikle uzak duracağız, tevazuyu elden bırakmayacağız. İktidar partisi demek demek, hacet kapısı, dert kapısı, derman kapısı demektir. Vatandaşlarımızın ilettiği sorunlara bigane kalmayacak, çare bulmaya çalışacak, çare bulamıyorsak imkanlarımızı daha da zorlayacağız. Allah’ın izniyle çeyrek asırlık destana yeni zaferler eklemeye hep birlikte devam edeceğiz. Rabbim yar ve yardımcımız olsun."

Osmangazi’de 40. yıl öncesi vefa ve dayanışma buluşması Haber

Osmangazi’de 40. yıl öncesi vefa ve dayanışma buluşması

Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Osmangazi Belediyesi’nin kuruluş sürecinde görev alarak ilçenin yerel yönetim yapılanmasına katkı sunan kurucu meclis üyeleriyle kahvaltı programında bir araya geldi. Osmangazi Kent Konseyi iş birliğiyle Dobruca Değirmen Park Sosyal Tesisleri’nde düzenlenen buluşma, geçmişten bugüne uzanan ortak hafızanın yeniden canlandığı anlamlı bir toplantıya sahne oldu. Samimi sohbetlerin, anıların ve fikir alışverişlerinin öne çıktığı programda, Osmangazi’nin geçmişi, bugünü ve geleceği üzerine değerlendirmelerde bulunuldu. Uzun Yıllara Dayanan Dostluklar Tazelendi Yoğun katılımla gerçekleştirilen buluşmada Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’ın yanı sıra Osmangazi Belediyesi’nin kurucu meclis üyeleri, Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı ve yürütme kurulu üyeleri, CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz ile belediye başkan yardımcıları yer aldı. Kahvaltı programı boyunca uzun yıllara dayanan dostluklar tazelenirken, Osmangazi Belediyesi’nin kuruluş yıllarında verilen emekler ve yaşanan süreçler de duygusal anlarla yad edildi. “Sizlerin Yaşadıkları Bizler İçin Değerli” Kurucu meclis üyeleriyle aynı masada buluşmaktan büyük mutluluk duyduğunu ifade eden Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Osmangazi Belediyesi’nin bugünlere gelmesinde kurucu meclis üyelerinin büyük emeği bulunduğuna işaret etti. Başkan Aydın, geçmiş dönemlerde görev alan kurucu meclis üyelerine yönelik yaptığı konuşmada şunları kaydetti: “Öncelikle rahmetli olanlara Allah’tan rahmet diliyoruz. İlkokuldan, liseden, üniversiteden beridir görüşemeyen arkadaşların bir anda birbirini görüp o yıllara gitmesi gibi bir duygu oluşuyor. Çünkü 5 yıl boyunca birlikte, bazen de karşı karşıya mücadele edildi, birçok olaylar yaşandı. Mutlaka herkesin birçok acı tatlı anısı var. Bunlar niye önemli? Tarih de okuyoruz, izliyoruz. Hepsi yaşanmış, bu iyi olarak ders alındığında bir daha tekrarlanmayan ama iyi ders almazsanız aynı hataları aynı eksiklikleri sıklıkla yaşadığınız bir süreç oluyor, hem memleket için, hem siyaset için, hem de yerel yönetimler için. Fark eden bir şey yok. Hayat böyle aslında. O yüzden sizlerin yaşadıkları bizler için değerli. Osmangazi Kent Konseyi’miz bu fikri oluşturdu, onlara da teşekkür ediyoruz. Biz de sizleri bir arada görmekten son derece mutlu olduk. İyi ki geldiniz, ayaklarınıza emeklerinize sağlık.” Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı da, 1987’de Osmangazi’nin ilk belediye meclis üyeleriyle bir arada olmaktan duyduğu mutluluğu paylaştı. Kurucu meclis üyeleri ise, Osmangazi Belediyesi’nin ilk yıllarında yaşanan zorlukları, ilçeye hizmet etmek adına ortaya konulan mücadeleyi ve dayanışma ruhunu anlatarak, bugünkü kurumsal yapının oluşmasında emeği geçen isimleri de saygıyla andı. Kurucu meclis üyeleri, bu düşüncelerinden ötürü Osmangazi Belediyesi’ne ve Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür ederek, memnuniyetlerini ifade etti. Konuşmaların ardından Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın ve kurucu meclis üyeleri, Osmangazi Belediyesi’nin yaklaşan 40. yılına özel olarak hazırlanan pastayı kesti. Buluşmanın ardından Başkan Erkan Aydın ve tüm katılımcılar hatıra fotoğrafı çektirdi.

Karacabey Belediyesi hayvan pazarı hizmete açıldı Haber

Karacabey Belediyesi hayvan pazarı hizmete açıldı

Karacabey Belediyesi tarafından yapımı tamamlanan Karacabey Hayvan Pazarı düzenlenen törenle hizmete açıldı. İlçede uzun süredir ihtiyaç duyulan modern ve düzenli hayvan pazarı, üreticilere ve vatandaşlara daha güvenli, hijyenik ve konforlu bir alışveriş ortamı sunacak. Tavşanlı Mahallesi’nde inşa edilen Karacabey Hayvan Pazarı’nın açılış programına AK Parti İlçe Başkanı Gültekin Saygısever, AK Parti Karacabey İlçe Koordinatörü Celal Yatci, ilçe yöneticileri, protokol üyeleri ve çok sayıda hayvan satıcısı katıldı. İlçe Müftüsü Abdullah Karaca’nın yaptığı duaların ardından tesisin açılış kurdelesi kesildi. Toplam 8 bin 465 metrekare alan üzerine kurulan tesiste, 2 bin 550 metrekare kapalı alan bulunuyor. 136 padok ve 1.630 büyükbaş hayvan kapasitesine sahip olan modern tesisin, bölge hayvancılığına önemli katkılar sunması hedefleniyor. Açılışta konuşan Belediye Başkanı Fatih Karabatı, Karacabey’in tarım ve hayvancılığın başkenti konumunda olduğunu belirterek, ilçeye yakışır modern bir tesisi hizmete kazandırmanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade etti. Başkan Karabatı, "Yıllardır ihtiyaç duyulan, hep konuşulan ama bir türlü uygulamaya geçmeyen bir hizmeti ilçemize kazandırıyoruz. Tarım ve hayvancılığın başkenti Karacabey’imize yakışır modern bir tesis yaptık. Bu hizmeti ilçemize kazandırdığımız için mutluyuz. Karacabey Belediyesi Hayvan Pazarımız her cuma günü faaliyette olacak. İlçemize ve bölgemize hayırlı uğurlu olsun" ifadelerini kullandı. Karacabey Hayvan Pazarı’nın yalnızca Karacabey’e değil, çevre ilçelerden gelecek üretici ve alıcılara da hizmet vereceği belirtilirken, tesisin bölge ekonomisine hareketlilik kazandırması bekleniyor.

İçişleri Bakanı Çiftçi: "Siyaset, halka hizmeti Hakk’a hizmet bilerek çalışmaktır Haber

İçişleri Bakanı Çiftçi: "Siyaset, halka hizmeti Hakk’a hizmet bilerek çalışmaktır

Bakan Çiftçi, "Eğer ahlak yoksa eğer sorumluluk duygusu yoksa eğer ideal yoksa ilerleme dediğimiz şey sadece bir illüzyondan, bir yanılsamadan ibaret olacaktır. Ona göre; başkalarının kavramlarıyla düşünen bir toplum, kendi kaderini tayin edemez. Bu yüzden gençlerin en önemli görevi, kendi medeniyetinin kavramlarıyla düşünmeyi öğrenmektir" dedi. İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Milli Türk Talebe Genel Merkezi’nde açılan "Siyaset Okulu"nun açılış programına katıldı. Programa Bakan Çiftçi’nin yanı sıra, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Eski Başkanı İsmail Kahraman, İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Osman Bülent Zülfikar ile Milli Türk Talebe Birliği Genel Başkanı Tahsin Başarır katıldı. Açılışta konuşma yapan Bakan Çiftçi, "Milli Türk Talebe Birliği, bizim koordinatlarımızın çizildiği, fikir dünyamızın şekillendiği, dava şuurunun ruhlarımıza sindiği bir adres, bir cemiyettir. Milli Türk Talebe Birliği; Medine’de ruhuyla Ravza’yı bekleyen, kefenini giyip Anadolu’ya yürüyen, erenleriyle gönüllere giren, savletiyle Doğu’yu ve Batı’yı titreten, Kudüs’ü doruklarda bekleyen, Sultan Alparslanların, Fahrettin Paşaların, Ahmet Yesev’lerin, Abdülhamid Hanların iradelerini kuşananların cemiyetidir. Milli Türk Talebe Birliği; ’Yeniden Büyük ve Güçlü Türkiye’ diyen, Anadolu’nun saf çocuğunu ayağa kaldıran, dava taşını gediğine koyan, Ayasofya’nın zincirlerini kıran, yeniden minarelerinden Ezan-ı Muhammedi’leri okutturan milletin adamı, muhterem Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın cemiyetidir, ocağıdır" diye konuştu. "Başkalarının kavramlarıyla düşünen bir toplum, kendi kaderini tayin edemez" Bakan Çiftçi, konuşmasının devamında, "Bugün burada bir siyaset okulu vesilesiyle bir araya gelmiş olsak da, aslında konuşacağımız mesele yalnızca bir siyaset teorisi ya da siyaset pratiği değildir. Bugün burada konuşacağımız mesele; bir medeniyetin anlamı, bir milletin istikameti ve bir gençliğin omuzlarına yüklenen büyük sorumluluktur. Eğer ahlak yoksa eğer sorumluluk duygusu yoksa eğer ideal yoksa ilerleme dediğimiz şey sadece bir illüzyondan, bir yanılsamadan ibaret olacaktır. Ona göre; başkalarının kavramlarıyla düşünen bir toplum, kendi kaderini tayin edemez. Bu yüzden gençlerin en önemli görevi, kendi medeniyetinin kavramlarıyla düşünmeyi öğrenmektir" dedi. "Siyaset; halka hizmeti Hakk’a hizmet bilerek çalışmaktır" Çiftçi, "Bugün sizler yalnızca bir üniversite öğrencisi, bir genç insan değilsiniz. Sizler aynı zamanda, bu milletin yarınını şekillendirecek olan iradenin temsilcilerisiniz. Bu yüzden taşıdığınız sorumluluk sadece bireysel bir sorumluluk değildir, tarihi bir sorumluluktur. Güçlü olanın haklı sayıldığı, çıkarın adaletin önüne geçtiği bir düzende huzur mümkün değildir. Siyaset, makam, mevki, şan, şöhret için aracı kılınacak bir uğraş alanı da değildir. Siyaset; hırs, kibir ve enaniyeti tatmin aracı da değildir. Siyaset; halka hizmeti Hakk’a hizmet bilerek çalışmaktır. Bugün Türkiye, tarihinin en kritik eşiğindedir. Dünya yeniden şekillenirken Türkiye de bu dönüşümün merkezinde yer almaktadır. Bizim coğrafyamız sadece bir toprak parçası değil, aynı zamanda bir sorumluluk alanıdır. "Türkiye Yüzyılı" vizyonu, bu sorumluluğun farkında olmanın bir ifadesidir. Bu vizyon sadece ekonomik kalkınmayı değil; aynı zamanda kültürel, ahlaki ve fikri bir yükselişi hedeflemektedir. ‘Yeniden Büyük ve Güçlü Türkiye’ ideali, ancak bu çok boyutlu anlayışla mümkün olabilecektir. Sizlere tavsiyem; daha çok okuyun, farklı düşünceleri tanıyın ama kendi medeniyetinizin perspektifini de kaybetmeyin. Eleştirin, sorgulayın, tartışın ama bunu yaparken ahlaktan ve saygıdan asla taviz vermeyin. Çünkü gerçek entelektüellik sadece bilgi sahibi olmak değil, aynı zamanda erdem sahibi de olmaktır. Bizler sadece bugünün değil, yarının da sorumluluğunu taşıyoruz. Bu sorumluluğu layıkıyla yerine getirmek için çalışmak, üretmek ve kendimizi de geliştirmek zorundayız" şeklinde konuştu.

Başkanvekili Biba: "Başkanlık koltuğuna oturmaya niyetim yok, çalışmaya geldim, bulunduğum sürece de çalışacağım" Haber

Başkanvekili Biba: "Başkanlık koltuğuna oturmaya niyetim yok, çalışmaya geldim, bulunduğum sürece de çalışacağım"

Bursa’da başkanlık vekili seçimlerinden sonra ilk meclis toplantısı gerçekleştr. Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin Nisan ayı olağan toplantısı zaman zaman tansiyonun yükseldiği anlara sahne oldu. Başkan vekili olarak seçilmesinin ardından ilk meclis toplantısına katılan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanvekili Şahin Biba, oturumu yönetti. Toplantının açılışının ardından CHP’li meclis üyeleri Mustafa Bozbey’e destek verdi. Meclisteki diğer grupların da söz aldığı anlarda kısa süreli tansiyon yükselirken, Başkanvekili Şahin Biba araya girerek ortamı sakinleştirdi. Grupların yaptığı konuşmanın ardından Başkanvekili Biba, yaptığı konuşmayla Bursalıların yüzünü güldürecek haberler verdi. Biba, "Bursalıların hak ettiği şekilde hizmet etmekle mükellefiz. Bundan sonraki süreçte de ben inanıyorum ki meclis üyelerimizin hepsi, hepsi, kıymetli başkanlarımızın da hepsi gerçek manada samimi bir şekilde ilçesine ve büyükşehire hizmet etti. Hiçbir şekilde 17 ilçede ayrım olmayacaktır, emin olun. Hiçbir şekilde hiçbir ilçeyle bizim herhangi bir zıtlaşmamız veyahut da iş birliği olmadığımız bir proje olmayacak. Bundan emin olun" dedi. "Başkanlık koltuğuna oturmaya niyetim yok" Meclis tarafından seçildikten sonra göreve başlayan Başkanvekili Biba, "Ben geldiğimden beri makam koltuğuna oturmadım. Oturmaya da niyetim yok, onu da söyleyeyim. Ben çalışmaya geldim ve bulunduğum sürece de çalışacağım. Bunu da bu şekilde bilin ve ne zaman isterseniz de bana ulaşabileceğinizi hepiniz zaten biliyorsunuz. Bunu da söylemeye gerek yok. Birlikte çalışacağımızı da sözle değil, lafta değil, yakında hepiniz, yani Bursalı hemşehrilerimiz de icraatlarımızda görecektir. Teşekkür ederim" dedi. Ulaşım 23 Nisan’da ücretsiz 23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili çeşitli etkinlikler düzenleyeceklerini belirten Başkanvekili Biba, "23 Nisan günü toplu ulaşımın ücretsiz olacağını da buradan ifade etmek istiyorum. Yine aynı gün hayvanat bahçemiz ücretsiz olacak. Uludağ teleferik ile çıkmak isteyen vatandaşlarımız için de indirimli olarak 200 TL ulaşım imkânı sağlanacak" diye konuştu. "Su fiyatlarıyla ilgili çalışmayı yapıyoruz" Başta su fiyatlarındaki düzenlemeler olmak üzere temel belediyecilik hizmetlerine ilişkin alınması gereken kararların süratle alınacağını belirten Başkanvekili Biba, "Atılması gereken adımların ivedilikle atılacağını buradan bir kez daha belirtmek istiyorum. Bilindiği üzere hemşehrilerimizin su fiyatlarıyla ilgili dile getirdiği serzenişleri dikkatle takip ediyoruz. Bu konudaki hassasiyetlerini çok iyi anladığımızı özellikle ifade etmek istiyorum. Su hayatın en temel ihtiyaçlarından biridir. Bu nedenle vatandaşlarımızın bu hizmete erişiminin daha dengeli ve sürdürülebilir şartlarda olması bizim için büyük önem taşımaktadır. Bu anlayışla su fiyatlarıyla ilgili bir düzenleme çalışması gerçekleştiriyoruz. Amacımız hemşehrilerimizin bütçesini gözeten, aynı zamanda hizmetin sürdürülebilirliğini de sağlayan dengeli bir çözüm ortaya koymaktır. Sonuçta arkadaşlar, BUSKİ’nin de yatırımlarına devam edebilmesi için bunu gözetmemiz gerekiyor. Hem vatandaşımızın hem BUSKİ’mizin de bu konudan, faydalanabileceği şekilde bir düzenleme yapacağız. Hazırladığımız bu düzenlemeyi de BUSKİ Genel Kurulunun Mayıs ayında BUSKİ Genel Kurulunda görüşeceğiz. Ondan sonraki ilk mecliste inşallah toplantımızda hep beraber meclis üyeleri olarak hayata geçireceğiz" dedi. Bursa Büyükşehir Meclisi’nde yeni dönem kadroları seçildi Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nde, Meclis başkan vekilleri, divan, encümen ve ihtisas komisyonu üyelikleri yapılan oylamalarla belirlendi. CHP Grubu, Meclis başkan vekillikleri ile diğer komisyonlara aday göstermedi.

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin yeni başkanı Şahin Biba oldu Haber

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin yeni başkanı Şahin Biba oldu

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey'in tutuklanması ve İçişleri Bakanlığı tarafından görevden uzaklaştırılmasının ardından Büyükşehir Meclisi 'başkanvekili' seçimi için olağanüstü toplandı. Üç turda da tek adayın olduğu seçimlerde Şahin Biba'ya 61 oy çıktı. Biba, meclisin aldığı kararın millet iradesinin tecellisi olduğunu belirterek, "Bizim anlayışımızda görev ünvan değil sorumluluktur" dedi. Bursa Büyükşehir Belediyesi 2024/2029 seçim döneminin 24'üncü, 3'üncü dönemin 4'üncü meclis toplantısı olağanüstü gündemle gerçekleştirildi. CHP ve İYİ Partili üyelerin katılmadığı meclis toplantısı Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz'ın başkanvekilliğinde bir saat gecikmeyle açıldı. Seçim maddesine geçilmeden öncesi tasnif heyeti belirlendi. Cumhur İttifakı adına AK Parti adayı Şahin Biba aday gösterildi. Gizli oyla kullanma işlemlerinde ilk iki tur tamamlandı. 61 kişinin katıldığı ilk turda Cumhur İttifakı adayı Şahin Biba'ya 61 oy çıkarken, ikinci tur seçimlerine de 61 üye katılım sağlarken, başkanvekili adayı Biba'ya 60 oy çıktı. İlk iki turda da üye tam sayısının 3/2 çoğunluğu sağlanamamasından dolayı seçimlerde üçüncü tura geçildi. Üçüncü tur seçimlerde de Biba'ya 61 oy çıktı. 5393 sayılı 45. maddesi gereğince üçüncü turda en az 54 oy sağlandığından Biba, 61 oyla Bursa Büyükşehir Belediye Başkanvekili olarak seçildi. Meclis Başkanvekili Oktay Yılmaz, kürsüyü yeni başkanvekili Şahin Biba'ya bıraktı. ŞAHİN BİBA: HEP BİRLİKTE ORTAK AKILLA HİZMETE DEVAM EDECEĞİZ Bursa Büyükşehir Belediye Başkanvekili Şahin Biba, tüm meclis üyelerine başta Cumhur İttifakı'na desteğinden ötürü teşekkür etti. Meclisin aldığı bu kararın millet iradesinin tecellisi olduğunu ifade eden Başkanvekili Biba, "Bursa Büyükşehri Meclisi'nde üye dağılımı bellidir. Çoğunluk Cumhur İttifakı'ndadadır. Sadece söylemden değil, meclisteki dağılımdan da okunur. Herkesi buna saygı duymaya davet ediyorum. Bursa sıradan bir şehir değil. Tarih demek, emanet demektir. Atılacak her adım ve karar yalnızca bugünü değil yarını da inşa edecektir" dedi. "BİZİM ANLAYIŞIMIZDA GÖREV ÜNVAN DEĞİL, SORUMLULUKTUR" Makamların geçici olduğunu ifade eden Başkanvekili Biba, "Bizim anlayışımızda görev ünvan değil, sorumluluktur. Yetki ayrıcalık değil, millete hizmettir. Hiçbir mazaretin arkasına saklanmadan gayretimizi Bursa'ya ve hizmete ayıracağız. Mazaret değil hizmet, polemik değil eser üretme vardır. Tek önceliğimiz Bursa olacaktır. Gerçek belediyecilik anlayışıyla 17 ilçenin tamamında hizmetlerin kesintisiz şekilde sürmesi için hep birlikte çalışacağız. Nerede çözüm bekleyen mesele varsa ona dokunmanın ve çözmenin gayreti içinde olacağız" diye konuştu. Toplantıda AK Parti ve MHP grup sözcüleri ile Bağımsız Meclis Üyesi Gizem Arda da Başkanvekili Şahin Biba'ya destek konuşması yaptı. Bursa Büyükşehir Belediye Başkanvekili Şahin Biba, seçim gündemiyle toplanılan olağanüstü meclisi 16 Nisan Perşembe günü saat 17.00'de Nisan ayı oturumunu yapmak üzere kapattı.

Bursa’da İstihdam Buluşması’na yoğun ilgi Haber

Bursa’da İstihdam Buluşması’na yoğun ilgi

Bursa Büyükşehir Belediyesi Bursa İş Ofisi ve Peryön Güney Marmara iş birliğiyle ‘Parla’ temasıyla düzenlenen BİİB 2026-İnsan Yönetimi Zirvesi, 3-4 Nisan tarihlerinde iş arayanları, öğrencileri ve işverenleri aynı platformda buluşturdu. Atatürk Kültür Merkezi Merinos Yerleşkesi Fuar Alanı’nda ücretsiz olarak gerçekleştirilen organizasyona, iki gün boyunca on binlerce ziyaretçi katıldı. Otomotiv, tekstil, hizmet ve teknoloji alanlarında faaliyet gösteren yaklaşık 180 firmanın yer aldığı organizasyonda, iş arayanlar ve iş verenler doğrudan temas kurma imkanı yakaladı. Stantları gezerek firmaların kurumsal yapılarını yakından tanıyan katılımcılar, staj ve iş başvurularını yerinde yaparak mülakatlara katılma fırsatı buldu. Kişisel gelişim ve vizyon paylaşımlarının da ön plana çıktığı buluşmada, Sunay Akın, Ahmet Şerif İzgören, İdil Türkmenoğlu, Mert Fırat gibi önemli isimler de verdikleri konferanslarda binlerce kişiye tavsiyelerde bulunarak önemli bilgiler paylaştı. Birbirinden önemli firmaların yöneticileri de panel, söyleşi ve seminerlerde deneyimlerini Bursalılara aktardı. 15 panel, seminer ve söyleşi, 21 eğitim programı, 45 konuşmacı ve eğitmen, 2 performans gösteriminin yer aldığı organizasyon, istihdamı artırmayı, kariyer gelişimini desteklemeyi ve insan yönetimi vizyonunu güçlendirmeyi amaçlayarak katılımcılara yeni fırsatlar sundu. İstihdamın merkezinde yer almak, kariyerine yön vermek ve geleceğin iş dünyasını yakından tanımak isteyen vatandaşlar, iki gün boyunca çok verimli bilgiler edindiklerini ve görüşmeler yaptıklarını belirterek Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür etti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.