Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#Estetik

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - Estetik haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Estetik haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Genç tasarımcılar Osmangazi’nin geleceğine ışık tuttu Haber

Genç tasarımcılar Osmangazi’nin geleceğine ışık tuttu

Bursa Uludağ Üniversitesi Mimarlık Fakültesi öğrencileri, Yerkapı Meydanı’nda açılan sergide Osmangazi ilçesindeki atıl kamusal alanlara yönelik yenilikçi tasarım fikirlerini ziyaretçilerle buluşturdu. Osmangazi Belediyesi, Bursa Uludağ Üniversitesi Mimarlık Fakültesi ve Mimarlar Odası Bursa Şubesi iş birliğiyle hayata geçirilen festival kapsamında düzenlenen sergide öğrenciler, Osmangazi’deki kamusal alanların nasıl daha yaşanabilir, sürdürülebilir, kapsayıcı ve estetik hale getirilebileceğine ilişkin hayal ve fikirlerini ortaya koydu. Öğrenciler, kamusal mekanlara dair tasarım önerilerini posterler aracılığıyla görselleştirmenin yanı sıra bu fikirleri tişört, bez çanta ve şapka gibi çeşitli ürünlere de yansıttı. Hazırladıkları sergi sistemlerinde hem posterlerini hem de tasarım ürünlerini sergileyen öğrenciler, ziyaretçilere projelerinin çıkış noktalarını ve hedeflerini anlattı. Sergi, gençlerin kent yaşamına dair hayal gücünü ve bakış açılarını ortaya koyarken, kamusal mekanların geleceğine ilişkin yenilikçi fikirlerin görünürlük kazanmasına katkı sağladı. Bursa Uludağ Üniversitesi Mimarlık Fakültesi ile Osmangazi Belediyesi iş birliğinde yürütülen “Video Oyunları ve Yapay Zeka Uygulamalarıyla Katılımcı Tasarım” projesi bünyesinde hazırlanan Bellek Nesnesi Tasarımı Sergisi hakkında bilgi veren Bursa Uludağ Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sibel Polat, sözlerinde şu ifadeleri kullandı: “Bu sergide öğrencilerimiz, Osmangazi ilçesindeki atıl kamusal alanların nasıl daha yaşanabilir, sürdürülebilir, kapsayıcı ve estetik hale getirilebileceğine dair hayallerini ve fikirlerini ortaya koydu. Öncelikle bu alanlara ilişkin düşüncelerini proje önerilerine dönüştürdüler, ardından bu projeleri posterler aracılığıyla görselleştirdiler. Bununla birlikte öğrencilerimiz, tasarladıkları kamusal mekanları kupa, tişört, bez çanta ve şapka gibi çeşitli ürünlere de yansıttı. Bursa’nın Fethi’nin 700. Yıl Dönümü etkinlikleri kapsamında hazırlanan bu tasarımlar, gençlerin kentle kurduğu bağı ve geleceğe yönelik vizyonlarını güçlü bir şekilde ortaya koyuyor. Öğrencilerimiz, hazırladıkları sergi sistemleri üzerinde hem posterlerini hem de tasarım ürünlerini sergileyerek ziyaretçilere projelerini anlattılar ve sunumlarını gerçekleştirdiler. Böylece fikirlerini yalnızca görsel olarak paylaşmakla kalmayıp, kamusal mekanların geleceğine dair önerilerini de katılımcılarla buluşturmuş oldular.” “VAR GÜCÜMÜZLE ÇALIŞMAYA DEVAM EDİYORUZ” Öğrencilerle birlikte katılımcı bir süreç yürüterek daha önce tasarladıkları projelerin uygulamalarını tamamladıklarını belirten Osmangazi Belediyesi AB Projeleri ve Unesco Koordinatörü Berkay Salman ise, “Osmangazi Belediyesi Araştırma ve Geliştirme Müdürlüğü olarak iki yıldır Avrupa Birliği proje, fon, hibe ve programlarını yakından takip ediyoruz. Geçtiğimiz yıl Kasım ayında öğrencilerle birlikte festivalde sergilenen üniteleri tasarladık. Bu üniteler, şehrin atıl alanlarını değerlendirerek söz konusu bölgeleri canlandırmayı amaçlıyor. Tasarımlar, belediyemizin gelecekte gerçekleştireceği etkinliklerde kullanılmak üzere hazırlandı. Avrupa programı kapsamında 9-13 Haziran tarihleri arasında Brüksel’de bir festival düzenleniyor. Bu festivalin Türkiye ayağı ise yalnızca Osmangazi Belediyesi tarafından gerçekleştiriliyor. Osmangazi Belediyesi olarak yerel iş birliklerini ve paydaşlarımızla birlikte çalışmayı çok önemsiyoruz. Özellikle üniversite öğrencilerinin Osmangazi’nin tarihi alanlarında yer almasını, bu alanlarda söz sahibi olmasını ve bu mekanların dönüşümünde aktif rol üstlenmesini hedefliyoruz. Bu kapsamda Yerkapı Meydanı’nın değerlendirilmesi büyük önem taşıyor. Burası Osmangazi Belediyesi mülkiyetinde bulunan bir alan. Tarihi alanların yeniden canlanması için var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz” diye konuştu.

Osmangazi’de Minyatür Sanatı Kadınlarla Hayat Buluyor Haber

Osmangazi’de Minyatür Sanatı Kadınlarla Hayat Buluyor

Türk sanatları arasında önemli bir yere sahip olan minyatür sanatını yaşatmak ve gelecek kuşaklara aktarmak amacıyla Osmangazi Belediyesi’nin düzenlediği kurs, kadınlar tarafından yoğun ilgi görüyor. Seyyid Usul Kültür Merkezi’nde gerçekleşen minyatür eğitimlerinde kursiyerler, bu köklü sanatın inceliklerini keşfederken aynı zamanda sabır, estetik anlayış ve kültürel bilinç kazandıran verimli bir süreçten geçiyor. Atölyede renklerin uyumu, sabrın ve emeğin birleşimiyle ortaya çıkan her çalışma, geçmişle günümüz arasında bir bağ kuruyor. Geleneksel değerleri koruma ve geleceğe aktarma hedefiyle organize edilen kurs, kadınların sosyal yaşamına da taze bir nefes ve yeni fırsatlar sunuyor. “Osmangazi Belediyesi Minyatür Kursu Tek Veren Belediye” Minyatür sanatıyla geçmişin izlerini bugüne taşıdıklarını söyleyen kurs eğitmeni İpek Özsoy, “Osmangazi Belediyesi ve Osmangazi Halk Eğitim iş birliği ile beraber minyatür kursu açtık. Birinci seviye 12 Şubat’ta bitti, şu an ikinci seviye minyatür kursundayız. Minyatür kursunun sonunda güzel bir sergi ile çalışmaları taçlandırmayı düşünüyoruz. Birinci seviyede temel minyatür eğitimi ile başladık, ikinci seviye biraz daha profesyonel, biraz daha detay istiyor. Bize bu fırsatı verdiği için Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a çok teşekkür ediyorum. Ayrıca şunu da belirtmek istiyorum, şu anda Osmangazi Belediyesi, Bursa’da minyatür kursu veren tek belediye.” diye konuştu. Aralarında Yalova’dan gelen katılımcıların da bulunduğu kursiyerler ise aldıkları eğitimden ötürü çok mutluluk ve memnuniyet duyduklarını dile getirdi. Kendilerine tanınan bu fırsattan dolayı Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür eden kursiyeler, kurs boyunca çok keyif aldıklarını, yeni deneyimler edindiklerini belirterek, kursun devam etmesini çok istediklerini ifade etti.

İnegöl Belediyesi’nden Kulaca’ya estetik dokunuş Haber

İnegöl Belediyesi’nden Kulaca’ya estetik dokunuş

Bursa'da İnegöl Belediyesi, kırsal mahallelerde yaşam kalitesini artırmaya yönelik çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda Kulaca Mahallesi’nde Koca Çayı kenarında başlatılan peyzaj düzenleme projesiyle bölgeye estetik ve fonksiyonel bir dokunuş kazandırılıyor. Devam eden çalışmalar çerçevesinde yürüyüş alanları düzenlenirken, ahşap oturma gruplarıyla vatandaşların doğayla iç içe vakit geçirebileceği dinlenme alanları oluşturuluyor. Proje kapsamında ayrıca WC alanları inşa edilerek bölgenin kullanım konforu artırılıyor. Ağaçlandırma çalışmalarıyla ise yeşil doku güçlendirilerek çevreye doğal bir görünüm kazandırılması hedefleniyor. YENİ BİR ÇEKİM MERKEZİ OLACAK Hayata geçirilen bu düzenleme yalnızca fiziki bir yenileme değil, aynı zamanda sosyal yaşamı destekleyen bir yatırım olarak öne çıkıyor. Günümüzde insanların doğayla temas edebileceği, nefes alabileceği ve sosyalleşebileceği alanlara olan ihtiyacın giderek arttığına dikkat çekilirken, bu tür projeler mahalle kültürünü de güçlendiriyor. Özellikle çocuklar, aileler ve yaşlı bireyler için güvenli ve erişilebilir açık alanların oluşturulmasıyla beraber, doğal güzelliği ve yeşil bitki örtüsüyle dikkat çeken bölgenin bu uygulamayla bir çekim merkezine de dönüşmesi hedefleniyor. Koca Çayı çevresinde yapılan düzenlemenin tamamlanmasıyla birlikte Kulaca Mahallesi’nin hem mahalle sakinlerinin günlük yaşamında aktif olarak kullanacağı hem de ziyaretçi çekecek cazip bir yaşam alanına dönüşmesi bekleniyor. Proje, bölgenin doğal yapısını koruyarak sürdürülebilir bir çevre anlayışıyla hayata geçiriliyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.