Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#Erkan Aydın

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - Erkan Aydın haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Erkan Aydın haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

HOBA’nın Başarılı İsimleri Sukaypark’ta Ödüllendirildi Haber

HOBA’nın Başarılı İsimleri Sukaypark’ta Ödüllendirildi

Çocukların okul içi ve okul dışı etkinliklerle sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazanması, özgüvenli ve yetkin bireyler olarak yetişmesi amacıyla hayata geçirilen HOBA Projesi kapsamında öğrenciler; futbol, atletizm, sürat koşuları, uzun atlama, yüzme ve gülle atma gibi branşlarda yıl boyunca düzenlenen etkinliklerde kıyasıya mücadele etti. Proje sürecinde görev alan öğretmenler ile başarı elde eden öğrenciler, Sukaypark’ta düzenlenen kahvaltı programında bir araya geldi. Etkinlik öncesinde, sporun önemine dikkat çekmek amacıyla yaklaşık 30 dakikalık bir yürüyüş gerçekleştirildi. Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın ve Osmangazi İlçe Milli Eğitim Müdürü Metin Sezen’in öncülüğünde düzenlenen motivasyon buluşmasında, öğretmenler ve öğrenciler hem yılın yorgunluğunu attı hem de elde ettikleri başarıları birlikte kutladı. “Gençler ve Çocuklar Geleceğe Her Yönüyle Hazırlanmalı” Öğrenci ve öğretmenlerin HOBA faaliyetleri kapsamında yıl boyunca birçok branşta büyük emek verdiğini belirten Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, sözlerinde şu ifadelere yer verdi: “Artık hepimiz biliyoruz ki eğitim yalnızca ders çalışmaktan ibaret değildir. Sosyal aktiviteler, spor, kültür ve sanat çalışmaları da gençlerimizin gelişiminde önemli bir yere sahiptir. Kendimizi her alanda geliştirmemiz, geleceğe daha güçlü hazırlanmamız gerekiyor. Bu anlamlı etkinliğin gerçekleşmesinde emeği olan başta Osmangazi İlçe Milli Eğitim Müdürümüz olmak üzere katkı sunan herkese teşekkür ediyorum. Gençlerimizin ve çocuklarımızın geleceğe her yönüyle hazırlanması büyük önem taşıyor. Bizler, bu anlayışla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yaz okullarımız önümüzdeki hafta başlıyor. Yüzme havuzlarımızda, halı sahalarımızda ve kapalı spor salonlarımızda yaz boyunca yaklaşık 5 bin gencimize spor, eğitim ve sosyal gelişim alanlarında destek vereceğiz. Ayrıca mahallelerimizde kültür ve sanat etkinlikleri düzenleyecek, kadınlarımıza ve gençlerimize yönelik çeşitli programlar gerçekleştireceğiz. Tüm hemşehrilerimizin bu etkinliklerden faydalanmasını tavsiye ediyor, yaz dönemini en verimli şekilde değerlendirmelerini diliyorum.” “Öğrencilerimize Genç Kafe ve Sosyal Tesislerimizde İndirim Yapacağız” Öğrencilere karne hediyesi olarak indirimler yapacaklarını aktaran Başkan Aydın, “Sukaypark tesislerinde karne hediyesi olarak su kaydırağından yararlanmak isteyenlere yüzde 50, diğer kafeteryalarımızda ve Genç Kafelerimizde de öğrencilerimize yüzde 20 indirim yapacağız. Amacımız, yerel yönetim olarak Osmangazi Belediyesi’nin halkın her kesimiyle daha çok bir arada olması ve onlara elimizden gelen katkıyı sunmasıdır. Bu proje onlardan bir tanesiydi. Yıl boyunca sürdü, final müsabakalarına bizler de katıldık. Bugün de bunun kutlaması diyebileceğimiz bir kahvaltıda bir aradayız. İnşallah önümüzdeki yıl daha güzel etkinliklerde yine birlikte olacağız. Biz öğrencilerimizin, öğretmenlerimizin ve okullarımızın yanındayız. Elimizdeki imkanları sonuna kadar seferber etmeye hazırız. Öğrencilerimiz yarın karnelerini alacak. Kendilerine şimdiden güzel bir yaz tatili diliyorum. Ama boş geçirerek değil; dinlenin, eğlenin ve keyfini çıkarın. Ancak mutlaka kendinizi geliştirin, okuyun, spor yapın. Kendinizi hayata hazırlayacak becerilere ve ilgi alanlarınıza şimdiden yönelin” diye konuştu. “Başkan Erkan Aydın Bize Her Zaman Destek Oldu” Yıl boyunca çalıştıklarını belirten Osmangazi İlçe Milli Eğitim Müdürü Metin Sezen de, “Okulumuzu, ilçemizi ve ilimizi temsilen farklı çalışmalar yaptık. Normal eğitim hayatımızın dışında fark oluşturan yarışmalarda çocuklarımız bir alanda başarı elde etti. Öğretmen ve öğrencilerimizi bir arada görmekten büyük mutluluk duyuyorum. Bir yıl boyunca çalışıp yoruldular. Biz de yıl sonunda düzenlenen organizasyonla bu yükü beraber bölelim istedik. Güzel bir mekanda bir araya geldik. Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür ederiz. Her zaman olduğu gibi yine bize yaptığımız çalışmalarda destek oldu” açıklamalarında bulundu. Programa katılan öğrenciler ise yıl boyunca “Hareketli Yaşam, Oyun ve Beceri Aktiviteleri” (HOBA) Projesi kapsamında gerçekleştirilen faaliyetlerde yer almaktan ve yıl sonunda düzenlenen bu anlamlı organizasyonda bir araya gelmekten büyük mutluluk duyduklarının altını çizdi.

Başkan Aydın muhtarlarla ortak akıl buluşmasında bir araya geldi Haber

Başkan Aydın muhtarlarla ortak akıl buluşmasında bir araya geldi

Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Osmangazi ilçesinde görev yapan mahalle muhtarlarıyla kahvaltı programında bir araya geldi. "Ortak Akıl Birlikte Yönetim" anlayışıyla düzenlenen Muhtarlar Buluşması, yoğun katılımla gerçekleştirildi. Birlik ve beraberlik mesajlarının öne çıktığı buluşmada Başkan Erkan Aydın, muhtarlarla yakından ilgilenerek, mahallelerde yaşanan sorunları ve talepleri dinledi. Program boyunca muhtarlarla birebir sohbet eden Başkan Aydın, yerel yönetim anlayışında diyalog ve iş birliğinin önemine dikkat çekti. Konuşmasına katılımcıları selamlayarak başlayan Başkan Aydın, muhtarlarla düzenli olarak bir araya gelmeye özen gösterdiklerini belirtti. Son olarak Ramazan ayında iftar programında buluştuklarını hatırlatan Başkan Aydın, "Diyalog bu işin en temeli. Siyasette de, insan ilişkisinde de, hizmet üretmede de, ailede de, ticarette de bu iş diyalogla başlıyor, diyalogla bitiyor. Ülkenin içinde olduğu durumları anlatmaya gerek yok, herkes yakından izliyor, dolayısıyla bu şartlar içerisinde maksimum hizmet ve bu hizmeti vatandaşla buluşturmak hepimizin ortak gayesi" diye konuştu. Osmangazi ilçesinde 1 milyona yakın vatandaşın bulunduğunu ve hizmetlerin durmaksızın süreceğini belirten Başkan Erkan Aydın, konuşmasına şöyle devam etti: "Osmangazi’de yaşayan 1 milyona yakın yurttaşın sorunları da, dertleri de, talepleri de bitmeyecek. Nasıl bugüne kadar bitmediyse, ne kadar çok hizmet yaparsanız, o kadar çok yere ulaşırsınız, o kadar çok talep geliyor. İşin doğası bu. Bundan da şikayetçi değiliz, biz zaten bunun için göreve geldik. Derdimiz de zaten bunu yapmak. Her gün onlarca taleple karşılaştığımız için belli bir takvime yaymak zorundayız. Bunun hemen düğmeye basarak olamayacağını en iyi sizler biliyorsunuz. Sizin de belediye harici taleplerde yapabilecekleriniz, imkanlarınız belli, yapamayacaklarınız belli. Buna rağmen maksimum derece imkanları kullanarak hizmetleri yaparken sizlerle bir araya gelelim anlatalım. 40’a yakın mahallemizde mahalle buluşması yaptık. Biz bir gün önceden önce arıyoruz muhtarı, bir saat gelelim dinleyelim, oradaki vatandaş bize anlatsın, yerinde görelim, eksik ne bilelim, ona göre de aksiyon alalım diye. Bu süreci belediye binasında oturarak değil, devamlı vatandaşın içerisinde mahallede, çarşıda, pazarda yönetme gayretindeyiz. Dolayısıyla hep birlikte içerisinde bulunduğumuz süreci yöneteceğiz, sizler bize el edeceksiniz, biz elimizdeki imkanları seferber edeceğiz. 1 milyona yakın Osmangazi’deki yurttaşın sorunlarını hep birlikte çözmek için mesai harcayacağız." Herkesin endişesinin Bursalılara hizmet üretmek olduğunu dile getiren Bursa Muhtarlar Derneği Başkanı Erol Yılmazer de, "Belediyelerimizden, başkanlarımızdan, meclis üyelerimizden ricamız diyalog kurabilmek. Diyalog kurabildiğimizde birçok şeyi aşabiliriz, çözülemeyecek konular da minimalize olur. Her şeyin çözülemeyeceğini hepimiz biliyoruz, sınırlı kaynaklarla sınırsız talepleri karşılamak, ehemi mühime tercih ederek önceliklendirmek çok daha doğru olur" şeklinde konuştu. Osmangazi Muhtarlar Derneği Başkanı Burhan Mandacı ise yaptığı konuşmada, Başkan Aydın’ın muhtarlara karşı oldukça hassas davrandığının altını çizerek, gerçekleştirdiği mahalle buluşmalarının vatandaşlar nezdinde karşılık bulduğunu ve yerel yönetim ile mahalleler arasındaki iletişimi güçlendirdiğini ifade etti. Konuşmaların ardından soru-cevap bölümünde Başkan Erkan Aydın, muhtarların talep ve önerilerini dinledi. Başkan Aydın, gündeme getirilen konuların belediyenin imkanları çerçevesinde en kısa sürede değerlendirileceğini ifade etti.

Osmangazi’de Tanpınar’ın İzinde Kültürel Yolculuk Haber

Osmangazi’de Tanpınar’ın İzinde Kültürel Yolculuk

Orhan Camii ile Ulu Cami arasında gerçekleştirilen lansmana Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’ın yanı sıra CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı, Hayat Hastaneleri Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Ahmet Özkul, Tombaş Vakfı Başkanı Ali Tombaş, Prusa Sanat Gençlik ve Spor Kulübü Başkanı Ahmet Aydemir, Dijital Bilet Projesi Comio Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Sönmezay, Türkiye Kent Konseyleri Birliği Dönem Başkanı ve Eskişehir Kent Konseyi Başkanı Ahmet Kapanoğlu, Ahmet Hamdi Tanpınar’ın Şehirleri Kent Kültürü Derneği Başkanı ve Osmangazi Kent Konseyi Genel Sekreteri Mutlu Çınar ile çok sayıda vatandaş katıldı. “Bütün İmkanlarımızı Paylaşmaya Gayret Ediyoruz” TANPINARNAME (Vefa Yolu) projesinin ilk adımı olarak hayata geçirilen etkinlik, Prusa Sanat Gençlik ve Spor Kulübü tarafından sahnelenen halk oyunları gösterisiyle başladı. Programın açılış konuşmasını yapan Başkan Erkan Aydın, Bursa’nın kültürel değerlerinin korunması ve gelecek kuşaklara aktarılmasının önemine dikkat çekerek, sözlerinde şu ifadeleri kullandı: “Ahmet Hamdi Tanpınar’ın Bursa’da Zaman ile Beş Şehir eserleriyle anlattığı Bursa’nın ruhunu ve yüzyıllardır yaşayan bu tarihi mirası, atölyelerimiz aracılığıyla önce 125 çocuğumuza, ardından sosyal medya ve kent konseyleri aracılığıyla Türkiye’nin dört bir yanına ulaştırmayı hedefliyoruz. Edebiyat sevgisini, insanların yaşadıklarını yeni nesillere aktarabilme becerisini, o hisleri ve duyguları bu proje kapsamında gelecek kuşaklara aktarmaya çalışacağız. Çocuğun, gencin, kadının, yaşlının olduğu her alanda bütün imkanlarımızı seferber edip Osmangazili yurttaşlarımızla paylaşmaya gayret ediyoruz. Her birinin hayat için, insan için öneminin farkındayız. Sanat da lazım, kültür de lazım, spor da lazım, aşk, iş her şey lazım. Bir insan olmanın, insan olarak yaşamanın gereksinimlerini imkanlarımız dahilinde buradaki yurttaşlarımızla paylaşıyoruz. Bu projede emeği geçen Kent Konseyimize, paydaşlarımıza ve destek veren herkese teşekkür ediyorum.” “Tanpınar’ın İzini Sürerek Şehirlerin Ruhuna Dokunmayı Amaçlıyoruz” Proje hakkında açıklamalarda bulunan Ahmet Hamdi Tanpınar’ın Şehirleri Kent Kültürü Derneği Başkanı ve Osmangazi Kent Konseyi Genel Sekreteri Mutlu Çınar ise, “Yazar Alberto Manguel, binlerce kilometre uzaktan gelerek Tanpınar’ın İzinde Beş Şehir’i gezer. Biz de Tanpınarname atölyelerimizle bu hafızayı yeniden inşa ediyor; Tanpınar’ın izini sürerek şehirlerin ruhuna dokunmayı amaçlıyoruz. Atölyelerimizin işleyişi, tıpkı bir Tanpınar romanı gibi katmanlı ve derindir. Beş Şehir’in Bursa bölümünün okunmasıyla başlayan süreç, ardından o metinlerde adı geçen mekanların bizzat gezilmesiyle devam edecektir. Doğumunun 125. yılında 125 öğrenciyle başlayan bu süreçte öğrencilerimiz, gördüklerini ve hissettiklerini yazıya ve fotoğrafa dökecek; böylece Tanpınarca konuşma ürünleri ortaya çıkacaktır. Bu, sadece bir okuma etkinliği değil; aynı zamanda bir anlama, yorumlama ve yeniden üretme sanatına imza atılmasıdır. Nihai hedefimiz bu ruhu Bursa'dan alarak Türkiye’nin dört bir yanına taşımak, Türkiye Kent Konseyleri Birliği iş birliğiyle 81 ilde bu atölyeleri açarak Tanpınarname’yi bir Türkiye projesine dönüştürmektir” diye konuştu. Konuşmaların ardından Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, katılımcılara günün anısına dijital bilet takdim etti. Öte yandan Başkan Aydın, program sonunda katılımcılar ile vatandaşlara simit ikramında bulundu. Bursa’nın kültürel hafızasını yaşatmayı amaçlayan TANPINARNAME Projesi kapsamında gençler, Ahmet Hamdi Tanpınar’ın eserlerinden hareketle şehrin tarihi ve kültürel değerlerini keşfedecek. Proje kapsamında oluşturulan Vefa Yolu platformu üzerinden vatandaşlar da www.vefayolu.com adresinden dijital bilet oluşturarak çalışmaya destek verebilecek.

Osmangazi’de Yeşil Alanlara Titiz Bakım Sürüyor Haber

Osmangazi’de Yeşil Alanlara Titiz Bakım Sürüyor

Osmangazi Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekipleri, park ve bahçelerde uzayan otları düzenli olarak biçerek hem çevre temizliğini sağlıyor hem de yeşil alanların daha düzenli ve estetik bir görünüme kavuşmasına katkıda bulunuyor. Yürütülen çalışmalar sayesinde vatandaşların dinlenme, spor ve sosyal aktivitelerini gerçekleştirdiği alanlar daha kullanışlı hale gelirken, zararlı haşerelerin oluşumunun da önüne geçiliyor. Özellikle yaz aylarında artan kullanım yoğunluğu dikkate alınarak gerçekleştirilen bakım çalışmaları kapsamında, çocuk oyun alanlarından yürüyüş yollarına kadar tüm yeşil alanlar titizlikle elden geçiriliyor. Belirlenen program doğrultusunda ilçenin dört bir yanında çalışmalarını sürdüren ekipler, park ve bahçelerin her zaman temiz, bakımlı ve kullanıma hazır durumda kalmasını sağlıyor. “Osmangazi’de Parklar Bakımlı ve Temiz” Osmangazi Belediyesi’nin düzenli olarak bakımını gerçekleştirdiği parklarda keyifli vakit geçirdiklerini belirten vatandaşlar, “Parklara gelerek ailemiz ve çocuklarımızla birlikte güzel zaman geçiriyoruz. Osmangazi Belediyesi’ne sunduğu hizmetlerden dolayı teşekkür ediyoruz. İlçemizdeki parkların temiz, düzenli ve bakımlı olması bizleri mutlu ediyor. Parklarda ot biçme çalışmaları düzenli olarak yapılıyor. Bakım ve temizlik hizmetleri de aksatılmadan sürdürülüyor. Bu sayede boş vakitlerimizi güvenli, huzurlu ve konforlu ortamlarda değerlendirebiliyoruz. Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın’ın çalışmalarından memnunuz ve kendisine teşekkür ediyoruz” ifadelerini kullandı.

Osmangazi’de Şarkılar Babalar İçin Seslendirildi Haber

Osmangazi’de Şarkılar Babalar İçin Seslendirildi

Osmangazi Belediyesi Türk Sanat Müziği Topluluğu, Babalar Günü’ne özel düzenlediği sezon finali konserinde Bursalı sanatseverlere unutulmaz bir gece yaşattı. Ördekli Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen konserde, Türk sanat müziğinin seçkin eserleri seslendirilirken dinleyiciler duygu ve müziğin iç içe geçtiği keyifli bir yolculuğa çıktı. Osmangazililerin yoğun ilgi gösterdiği gecede, zaman zaman duygusal anlar yaşanırken hareketli eserlerle de salonu coşku sardı. Babalar Günü’nün anlam ve önemine uygun olarak hazırlanan repertuvarda, dinleyicilerin hafızalarında özel bir yere sahip olan “Bana Bir Masal Anlat Baba” ve “Benim Babam” eserleri solo performanslarla seslendirildi. Osmangazi Belediyesi Türk Sanat Müziği Topluluğu Şef Yardımcısı Metin Ataygül yönetimindeki koro, Türk sanat müziğinin sevilen eserlerini başarıyla yorumladı. “Zeytin Gözlüm” ve “Kıskanırım Seni Ben” gibi klasikleşmiş parçalar büyük beğeni toplarken, sanatseverler eserlere zaman zaman tempo tutarak eşlik etti. Müzik dolu gece, izleyicilerden uzun süre alkış aldı. “İşimizi Severek Yapıyoruz” Dönemin son konserine ilişkin açıklamalarda bulunan Osmangazi Belediyesi Türk Sanat Müziği Topluluğu Şefi Rüştü Şentürk, Babalar Günü’ne özel anlamlı bir konser gerçekleştirdiklerini belirterek, sözlerinde şu ifadeleri kullandı: “Babalarla ilgili örnek şarkılarımıza, ayrıca hareketli konser şarkılarımıza ve sololara yer verdik. Biz gerçekten işimizi severek yapıyoruz. Osmangazi Belediyemiz de sağ olsun; Belediye Başkanımız Erkan Aydın ve Kültür Müdürlüğümüz bizlere çok destek oluyor. Özel günlerde, belirli günlerde güzel konserlerimize imza atıyoruz. Bu iş gönül işi. Korodaki arkadaşlarımıza çok teşekkür ediyorum. İnşallah önümüzdeki dönemde de vatandaşlarımızla birlikte olmayı diliyorum.”

Osmangazi'de yerel yönetim kadın girişimcilerinin yanında Haber

Osmangazi'de yerel yönetim kadın girişimcilerinin yanında

Osmangazi Belediyesi’nin kadın emeğini görünür kılmak ve kadın girişimcileri desteklemek amacıyla hayata geçirdiği “Kadın Girişimciler Sokağı”, bu kez Babalar Günü dolayısıyla kurularak renkli görüntülere sahne oldu. Sümbüllü Bahçe Konağı girişinde hafta sonu boyunca açık kalan etkinlikte, üretici kadınlar el emeği göz nuru ürünlerini vatandaşlarla buluşturdu. Yoğun ilgi gören stantlarda takıdan örgü ürünlerine, el yapımı aksesuarlardan organik oyuncaklara kadar birbirinden farklı ürünler sergilendi. Bu anlamlı etkinliği ziyaret eden Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir, stantları tek tek gezerek kadın girişimcilerle yakından ilgilendi. Ürünler hakkında bilgi alan Esendemir, kadınlara hayırlı işler temennisinde bulundu. Kadın emeğinin toplum için büyük değer taşıdığını ifade eden Esendemir, Osmangazi Belediyesi olarak kadın girişimcilere yönelik desteklerin artarak devam edeceğini söyledi. Etkinlikte yer alan kadın girişimciler ise kendilerine sunulan imkanlardan dolayı Osmangazi Belediyesi’ne teşekkür ederek, bu tür organizasyonların hem ekonomik hem de sosyal açıdan kendilerine büyük katkı sunduğunu dile getirdi. El emeği ürünlerini vatandaşlarla buluşturan kadın girişimcilerden Emel Kahraman, kadınların üretime katılmasının önemine dikkat çekerek, “Osmangazi Belediyesi’nin bize sunmuş olduğu bu imkanlardan dolayı çok teşekkür ediyorum. Çok güzel satışlarımız oluyor, emeklerimizi sunabilmek çok güzel. Kimse evde oturmasın, emeği olan her kadının şansı var. El emeği çok değerli, çok kıymetli. Biz çalışalım, kazanalım, ilerletelim” dedi. Etkinlikte el işi ürünlerini sergileyen bir başka kadın girişimci Sevgi Zeybek ise Babalar Günü dolayısıyla hazırladıkları ürünlerin yoğun ilgi gördüğünü belirterek, “El işlerimizi yapıyoruz, bandanalarımız var, gözlük kaplarımız var. İnsanlarımız geliyor, çok güzel alışverişlerimiz oluyor. Osmangazi Belediye’mize çok teşekkür ediyoruz. Bunun devamını bekliyoruz, sık sık olmasını istiyoruz” ifadelerini kullandı. “UFKUMUZU AÇIYOR” “Kadın Girişimciler Sokağı” bünyesinde yer alan kadın girişimcilerden Şükriye Keskin de, kadınların üretimle sosyal hayata daha güçlü katıldığını vurguladı. Etkinliklerin kendileri için adeta bir motivasyon kaynağı olduğunu söyleyen Keskin, “Erkan Aydın başkanımız ve Mutlu Esendemir başkanımız bizlere böyle bir imkan açtı. Hem örüyoruz hem satıyoruz. Evde oturacağımıza kendi ürünlerimizi değerlendiriyoruz. Ufkumuzu açıyor. Bu bir terapi oluyor. Arkadaş ediniyoruz. Çok güzel bir etkinlik” diye konuştu. El yapımı organik bebekleriyle etkinlikte yer alan Zeynep Alagaöz, kadın girişimcilere verilen desteğin çok kıymetli olduğunu ifade ederek, “Öncelikle tüm babaların ve kendini baba gibi hissedenlerin Babalar Günü’nü kutluyorum. Belediyelerin kadın girişimciler için bu şekilde fırsatlar vermesine seviniyoruz. Biz emek veriyoruz ve bu emeklerimizi görünür kılıyorlar. Bebeklerimizi tamamen organik ürünlerle yapmaya çalışıyoruz. Çocukların güvenle oynayabileceği ürünler üretiyoruz” açıklamalarında bulundu.

Osmangazi Belediyesi Almanya’da Kültürel Bağı Güçlendiriyor Haber

Osmangazi Belediyesi Almanya’da Kültürel Bağı Güçlendiriyor

Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Almanya temasları kapsamında gerçekleştirdiği programlarla Bursa’nın kültürel zenginliğini uluslararası platformda tanıtırken, aynı zamanda kardeş kent ilişkilerinin güçlendirilmesine yönelik görüşmeler gerçekleştirdi. Başkan Aydın’ın Almanya’daki programı, kent ile Almanya arasındaki yarım asırlık dostluk bağlarını daha da kuvvetlendiren buluşmalara sahne oldu. Osmangazi Belediyesi Halk Dansları Topluluğu’nun Gösterisi Mest Etti Başkan Erkan Aydın, Almanya’nın Fulda kentinde düzenlenen ve Avrupa’nın önemli kültür organizasyonlarından biri olarak gösterilen 63. Hessentag Festivali ve Fuarı’na katıldı. Binlerce ziyaretçinin ağırlandığı festival alanında, Osmangazi Belediyesi Halk Dansları Topluluğu’nun sergilediği performanslar büyük ilgi gördü. Anadolu kültürünün renklerini, ritmini ve zengin folklorik mirasını uluslararası sahneye taşıyan gösteriler, izleyenlerden uzun süre alkış aldı. “Bu Güçlü İlişkiyi Geleceğe Taşımaktan Mutluluk Duyuyoruz” Festival alanında vatandaşlarla da bir araya gelen Başkan Aydın, Bursa’nın kültürel değerlerinin Avrupa’da tanıtılmasının önemine dikkat çekti. Fuarda da bulunarak Türkiye ile Almanya arasında yıllardır süregelen dostluk ilişkilerinin kültürel etkinliklerle daha da güçlendiğine işaret eden Başkan Aydın, şöyle konuştu: “Almanya’nın Fulda kentinde düzenlenen 63. Hessentag Festivali ve Fuarı’ndayız. Halk Dansları Topluluğu’muzla kültürümüzün renklerini uluslararası sahnede sergilerken, dostluk ve kardeşlik bağlarımızı da güçlendirmeye devam ediyoruz. Aynı şekilde kentimiz ile Hessen Eyaleti arasında kurulan 50 yıllık kardeşlik bağı da her geçen gün kültürlerimizi birbirine daha da yakınlaştırıyor. Sanattan spora, kültürden yerel iş birliklerine uzanan bu güçlü ilişkiyi geleceğe taşımaktan mutluluk duyuyoruz.” Almanya’da Bursaspor Coşkusu Başkan Aydın, festivalde Bursaspor atkısıyla konuşmasını gerçekleştirirken, Almanya’daki gurbetçi vatandaşlarla da Bursaspor bayrağını dalgalandırarak, yeşil beyazlı ekibin coşkusunu da sınırların ötesine taşıdı. Kardeş Kent İlişkileri Gelişiyor Bursa’nın tarihsel mirası, çok kültürlü yapısı ve üretim gücüyle önemli bir dünya kenti olduğuna vurgu yapan Aydın, uluslararası iş birliklerinin artırılması adına temaslarını sürdürdü. Almanya programı kapsamında diplomatik ziyaretlerde de bulunan Başkan Erkan Aydın, kardeş kent ilişkilerinin geliştirilmesine yönelik Lahn-Dill-Kreis Bölge Başkan Yardımcısı Frank Inderthal ile bir araya geldi. Başkan Aydın’ın gerçekleştirdiği görüşmede kültürel projeler, sosyal belediyecilik çalışmaları, gençlik faaliyetleri, eğitim ve yerel kalkınma alanlarında yapılabilecek ortak çalışmalar ele alındı. Samimi bir atmosferde gerçekleşen buluşmada, gelecekte hayata geçirilebilecek ortak projeler konusunda fikir alışverişinde bulunuldu. Osmangazi Belediyesi’nin uluslararası platformlarda yürüttüğü çalışmalarla Bursa’nın kültürel kimliğini başarıyla temsil ettiğini belirten Başkan Aydın, yerel yönetimlerin halklar arasındaki dostluk köprülerini güçlendirmede önemli bir rol üstlendiğini vurguladı.

Anadolu’nun ezgileri Osmangazi’de hayat buldu Haber

Anadolu’nun ezgileri Osmangazi’de hayat buldu

Osmangazi Belediyesi bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Osmangazi Kent Konseyi tarafından oluşturulan Anadolu İncisi Korosu, Osmangazi Gösteri Merkezi’nde verdiği konserle sanatseverlere unutulmaz bir gece yaşattı. Türk müziğinin sevilen eserlerinin seslendirildiği konsere Osmangazi Belediye Başkan Vekili Necati Gezer, Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı, CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, DSP İl Başkanı Mehmet Seskır, Osmangazi Belediyesi meclis üyeleri, vatandaşlar katıldı. Salonun tamamen dolduğu gecede, sanatseverler birbirinden özel eserlerle adeta duygu dolu bir yolculuğa çıktı. Kısa Sürede Başarılı Performanslarıyla Takdir Topladılar Koro tarafından seslendirilen ve yıllardır dillerden düşmeyen eserler, izleyiciler tarafından büyük ilgi gördü. Anadolu’nun farklı kültürlerini ve ezgilerini taşıyan parçalara, salonu dolduran vatandaşlar zaman zaman hep bir ağızdan eşlik etti. Dinleyiciler, başarılı performansları uzun süre alkışlayarak koronun heyecanına ortak oldu. Sahne performansı, uyumları ve repertuvar seçimleriyle dikkat çeken Anadolu İncisi Korosu, kısa sürede ortaya koyduğu başarıyla takdir topladı. Gecede hem duygusal hem de coşkulu anlar yaşanırken, müziğin insanları bir araya getiren güçlü etkisi bir kez daha hissedildi. “Güzel Bir Konserdi” Konserin ardından açıklamalarda bulunan Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı, kısa sürede büyük bir emek ortaya koyan koro üyelerini tebrik etti. Başkan Sevim Sakallı, “Osmangazi Kent Konseyi olarak, 2 ay önce kurduğumuz Osmangazi Kent Konseyi ile Anadolu İncisi Koro’muzun konserini izledik. Gayet güzel dakikalar geçirdik, mutlu olduk. Bir an dertlerimizden uzaklaşıp, kendimizi dinledik. Amatör bir çalışma olmasına rağmen güzel bir konserdi. 2 aylık bir çalışmada bu kadar başarılı olmaları gerçekten takdire değer. Kendilerini kutluyorum. Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın’a, koromuza ve tüm katılımcılarımıza teşekkür ediyoruz.” ifadelerini kullandı. Osmangazi Belediye Başkan Vekili Necati Gezer ve Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı, alkışlarla ödüllendirdikleri Anadolu İncisi Korosu’nu tebrik ederek çiçek takdim etti.

Minyatür sanatının zarafeti Osmangazi’de sergilendi Haber

Minyatür sanatının zarafeti Osmangazi’de sergilendi

Osmangazi Belediyesi’nin minyatür kursunda eğitim alan kursiyerler, kurs süresince minyatür sanatının tarihçesi, desen oluşturma teknikleri, renk kullanımı ve fırça hakimiyeti gibi birçok konuda eğitim alarak öğrendikleri bilgileri özgün çalışmalarına yansıttı. Geleneksel sanatın inceliklerini modern yorumlarla buluşturan kursiyerler, birbirinden değerli eserler ortaya çıkardı. Her bir çalışmada büyük emek ve titizlikle çalışan kursiyerler, minyatür sanatının ince detaylarını başarıyla eserlerine taşıdı. Doğadan tarihi yapılara, kültürel motiflerden Bursa’nın simge mekanlarına kadar birçok konunun işlendiği eserler, ziyaretçiler tarafından ilgiyle incelendi. İlk kez minyatür eğitimi alan kursiyerler, aldıkları eğitimler sayesinde usta sanatçıları aratmayan çalışmalara imza attı. Eserler büyük beğeni topladı Osmangazili kursiyerlerin hazırladığı minyatür eserler, Panorama 1326 Fetih Müzesi’nde düzenlenen yıl sonu sergisinde sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Osmangazi Belediyesi’nin minyatür kursuna katılan 17 kursiyer, yıl boyunca toplam 40 minyatür eser üretti. Bir yıl boyunca süren eğitimlerin sonunda hazırlanan minyatür eserler, kursiyerlerin hem sanatsal gelişimlerini hem de geleneksel sanatlara olan ilgilerini gözler önüne serdi. Sergide yer alan çalışmalar, minyatür sanatının geçmişten günümüze uzanan zengin kültürel mirasını yansıtan önemli örnekler olarak beğeni topladı. "Minyatür sanatında uygarlık tarihinin izlerini görüyoruz" Minyatür sanatının insanlık yaşıt olduğunu söyleyen Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir, "Minyatür, geleneksel sanatlarımızdan biri olmakla birlikte insanlık tarihiyle yaşıt bir sanat dalıdır. Minyatür sanatında uygarlık tarihinin izlerini görmek mümkündür. Bu sergide yer alan eserler de son derece kıymetli çalışmalar. Eserlerin ortaya çıkmasında emeği geçen tüm kursiyerlerimize ve eğitmenlerimize teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı. "Minyatür kursuna çok fazla talep vardı" Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür ederek sözlerine başlayan Kurs Eğitmeni ve Minyatür Sanatçısı İpek İzbulak Özsoy, "Bursa’da bu yıl tek minyatür kursu Osmangazi Belediyesi tarafından düzenlendi. Kursa çok fazla talep vardı. Bizde yıl boyunca kursiyerlerimizle çalıştık, güzel minyatürler ortaya çıkarttık. Bu kursa katılan kursiyerler ilk kez minyatür kursu aldılar, burada öğrendikleri bilgilerle harika eserler ortaya çıkarttılar hepsini tebrik ediyorum." şeklinde konuştu. Açılış kurdelesinin kesilmesinin ardından protokol üyeleri ve sanatseverler, "Minyatür Atölyesi Sergisi"ni dolaşarak sergilenen eserleri yakından inceleme fırsatı buldu.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.