Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#Atık Su

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - Atık Su haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Atık Su haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

‘Daha Yeşil Bursa’ adına dünyadaki iyi uygulamalar yakın takipte Haber

‘Daha Yeşil Bursa’ adına dünyadaki iyi uygulamalar yakın takipte

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı İngiltere’nin Başkenti Londra’da gerçekleştirildi. EBRD Yeşil Şehirler Programı'nın 10. yılında Londra’da düzenlenen ve iki gün süren etkinlikte, şehirlerin ulaşım, ısıtma ve konut sistemlerini daha temiz ve uygun maliyetli enerjiyle nasıl elektriklendirebilecekleri ele alındı. Ayrıca, uzun vadeli maliyetleri azaltan, düşük karbonlu ve geleceğe hazır konutların nasıl hayata geçirilebileceği ile iklim değişikliğine uyum, döngüsel kaynak kullanımı ve sel direncini desteklemek amacıyla atık su sistemlerinin nasıl modernize edilebileceği değerlendirildi. Etkinlikte, yükselen sıcaklıklar karşısında ısı direncinin nasıl güçlendirilebileceği ve iklim kaynaklı şoklara müdahalede yapay zekânın gelişen rolü de mercek altına alındı. Toplantıya Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba’nın yanı sıra Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Türkiye Belediyeler Birliği Başkanı ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras da katıldı. Program kapsamında çeşitli temaslarda bulunan ve ‘Yarına yatırım yapmak: herkes için yeşil ve dayanıklı şehirler inşa etmek’ temalı Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı’na katılan Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, “Londra’da gerçekleşen EBRD Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı’na katılarak geleceğin şehirleri üzerine önemli değerlendirmelerde bulunduk. İklim değişikliğiyle mücadeleden şehir hizmetlerinde yenilikçi çözümlere, düşük karbonlu ulaşım ve altyapıdan yapay zekâ destekli kentsel yönetim uygulamalarına kadar pek çok konuda uluslararası deneyimleri dinleme ve paylaşma imkânı bulduk. Programa Türkiye'den katılan belediye başkanlarımız ile birlikte şehirlerimizin geleceğine dair verimli temaslarda bulunduk. Bursa’mızı daha yeşil, daha güçlü ve daha dirençli bir şehir haline getirmek için dünyadaki iyi uygulamaları yakından takip ediyor, yeni iş birlikleri için temaslarımızı ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz” değerlendirmelerinde bulundu.

Bakan Kurum dip çamuru temizliği yapılan körfeze daldı Haber

Bakan Kurum dip çamuru temizliği yapılan körfeze daldı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile Kocaeli Büyükşehir Belediyesi iş birliğinde yürütülen “İzmit Körfezi Doğu Baseni Dip Çamurunun Temizlenmesi, Susuzlaştırılması ve Bertarafı Projesi”nde ikinci etap tamamlandı. Proje kapsamında bugüne kadar toplam 2,4 milyon metreküp dip çamuru temizlenirken, çalışmaların yüzde 70’i tamamlandı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın ile birlikte temizlenen bölgede dalış yaparak çalışmaları yerinde inceledi. Dalış sonrası açıklamalarda bulunan Bakan Kurum, İzmit Körfezi’nde yürütülen çalışmanın dünyanın en büyük çevre ve doğa koruma projelerinden biri olduğunu söyledi. Körfezdeki ekosistemin yeniden canlandığını belirten Kurum, “Denizin dibinde deniz çayırları, denizyıldızları ve deniz patlıcanları yeniden görülmeye başlandı. Daha önce rastlamadığımız canlı türleri geri dönüyor. Deniz artık nefes almaya başladı” ifadelerini kullandı. HEDEF 3,8 MİLYON METREKÜP Marmara Denizi Koruma Eylem Planı kapsamında yürütülen projede toplam hedefin 3,8 milyon metreküp dip çamurunun temizlenmesi olduğunu açıklayan Kurum, “Şu ana kadar 2,4 milyon metreküp dip çamurunu bertaraf ettik. Hedefimizin yaklaşık yüzde 70’ine ulaştık. Temizlik çalışmaları tamamlandığında vatandaşlarımız Marmara’nın temiz ve sağlıklı kıyılarından daha fazla faydalanabilecek” dedi. Bakanlığın resmi internet sitesinde yer alan habere göre Bakan Kurum, İzmit Körfezi’nde elde edilen başarının Türkiye’nin ev sahipliğinde kasım ayında Antalya’da düzenlenecek COP31 İklim Zirvesi’nde dünyaya örnek bir çevre projesi olarak sunulacağını belirtti. Kurum, Türkiye’nin çevre koruma alanındaki uygulamalarını uluslararası platformda paylaşacağını ifade etti. FETHİYE KÖRFEZİ İÇİN DE TEMİZLİK BAŞLIYOR İzmit Körfezi’ndeki çalışmanın benzerinin Muğla’daki Fethiye Körfezi’nde de hayata geçirileceğini açıklayan Kurum, yeni dip tarama gemilerinin hizmete alındığını belirterek, “Fethiye Körfezi’nde de dip tarama çalışmalarına başlıyoruz. Kocaeli’de elde ettiğimiz başarıyı Fethiye’de de tekrarlayacağız” diye konuştu. Denizlerin korunmasına yönelik çalışmaların Sıfır Atık Mavi Projesi kapsamında sürdüğünü vurgulayan Kurum, Göcek koylarında hayata geçirilen Mapa Şamandıra Projesi ile teknelerin kontrolsüz şekilde demirlemesinin önüne geçildiğini söyledi. Kurum, 17 koyda kurulan sistemin aktif olarak hizmet verdiğini kaydetti. BELEDİYELERE MARMARA ÇAĞRISI Marmara Denizi’nin korunması için bölgedeki tüm belediyelere çağrıda bulunan Kurum, atık su arıtma tesislerinin ileri biyolojik arıtma seviyesine çıkarılması ve Marmara Denizi Koruma Eylem Planı kapsamında verilen taahhütlerin yerine getirilmesi gerektiğini vurguladı. “Bu mücadeleyi sözle değil, icraatla yürütmek zorundayız” diyen Kurum, Marmara’ya kıyısı bulunan tüm belediyeleri çevre yatırımlarını hızlandırmaya davet etti.

Bursa sanayisinde yeşil dönüşüm için güç birliği Haber

Bursa sanayisinde yeşil dönüşüm için güç birliği

Yeşil Çevre Hizmet ve İşletme Kooperatifi’nin “Uygulama ve Yeşil Dönüşüm Yılı” ilan ettiği 2026 vizyonu doğrultusunda; Uludağ, Kestel ve Barakfakih Organize Sanayi Bölgeleri ile “Atıksu Geri Kazanım Projesi İş Birliği Protokolü” imzalandı. BURKAY: “BU BAŞARI HİKÂYESİNİN GERÇEK KAHRAMANI BURSA SANAYİCİSİDİR” İmza töreninde konuşan BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, küresel ekonominin tarihinin en zorlu ve belirsiz dönemlerinden birinden geçtiğine dikkat çekti. Jeopolitik gerilimler, savaşlar ve hızla değişen üretim modellerinin tüm ezberleri bozduğunu belirten Burkay, “Tedarik zincirlerindeki kırılmalar, enerji maliyetlerindeki dalgalanmalar ve ticaret kurallarındaki değişimler, iş dünyasını daha dirençli stratejiler geliştirmeye zorluyor. Sadece günü kurtaran reflekslerle hareket etmek yeterli değil; uzun vadeli vizyon ve ortak akılla hareket etmek büyük önem taşıyor” dedi. Yeşil Çevre projesinin bu ortak akıl anlayışıyla hayata geçirildiğini vurgulayan Burkay, “Avrupa’da Yeşil Mutabakat ve sürdürülebilirlik kavramları henüz bugünkü kadar gündemde değilken, Bursa’da çevre yatırımları hayata geçirilmişti. Yeşil Çevre modeli, Bursa sanayisinin çevreye duyarlı üretim vizyonunun en önemli göstergesidir. Bu başarı hikâyesinin gerçek kahramanı Bursa sanayicisidir. Bu vesileyle projede büyük emekleri bulunan merhum Şükrü Şankaya’yı ve kıymetli sanayicilerimizi rahmetle anıyorum. Örnek ve tarihi bir adım olan, arıtılmış suyu yeniden sanayiye kazandıracak bu büyük yatırım ise gelecek nesillere daha yeşil bir Bursa, sanayimize ise daha sürdürülebilir bir gelecek bırakma kararlılığımızın önemli bir nişanesidir. Şehrimizin çevre altyapısını güçlendirirken sanayimizin rekabet gücüne de katkı sunacak bu anlamlı projeye omuz veren OSB başkanlarımıza ve kooperatif yönetimimize yürekten teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı. AYDIN: “PROJEYİ EN FAZLA 2 YILDA TAMAMLAYACAĞIZ” Yeşil Çevre Genel Müdürü Mehmet Aydın ise yaptığı değerlendirmede, Yeşil Çevre’nin çeyrek asrı aşan tecrübesiyle Türkiye’de tek ve rol model bir kooperatif yapılanması olduğunu vurguladı. Şehrin doğu bölgesindeki üç organize sanayi bölgesi ile iki ilçe yerleşim alanına atık su arıtımı konusunda hizmet verdiklerini belirten Aydın, imzalanan yeni projeye ilişkin “Önümüzdeki günlerde çok önemli bir projenin temellerini atmış olacağız. İmzalanan protokolle birlikte, ortaklarımız tarafından üretim sonucu kirletilen atık suları tesislerimizde geri kazanacak ve bu suların tekrar sanayicilerimiz tarafından kullanılmasını sağlayacağız. Son derece çevreci olan bu hizmeti, bölgemizdeki üç OSB’nin yöneticileriyle birlikte ortak bir proje olarak yürütüyoruz. En kısa zamanda, 2 yılı aşmayacak bir sürede bu projeyi tamamlayarak su varlığımızı zenginleştirme yönünde çok önemli bir adımı hayata geçirmiş olacağız.” diye konuştu. Atık suyun yanı sıra hava kirliliğine karşı da yeni bir projeyi devreye alacaklarını belirten Aydın, “Bölgemizdeki sanayi kuruluşlarımızın bacalarından çıkan atık gazları filtrelemek suretiyle, hava kirliliğini önleyici yeni model uygulamamızı bayramdan sonra devreye almayı planlıyoruz. Böylece şehrimizin doğu bölgesindeki kirli havanın temizlenmesine yönelik son derece kritik bir adımı daha atmış olacağız” dedi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.