Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA

#Anma Programı

Bursa ve Bursaspor'dan en güncel haberler - Anma Programı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Anma Programı haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Nazım Hikmet Osmangazi’de Şiir ve Şarkılarla Anıldı Haber

Nazım Hikmet Osmangazi’de Şiir ve Şarkılarla Anıldı

Nazım Hikmet’in memleket sevgisini, özgürlük tutkusunu ve insanlığa dair umutlarını taşıyan eserlerinin seslendirildiği programa Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir’in yanı sıra Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı ve çok sayıda vatandaş ile sanatsever katıldı. Tarihi mekanda gerçekleşen dinleti, şiir ve müziğin uyum içinde buluştuğu anlamlı bir anma programı olarak izleyicilerden tam not aldı. “Nazım Hikmet Susturulamayan Bir Sestir” Programın açılış konuşmasını yapan Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı, sözlerinde şu ifadeleri kullandı: “Nazım Hikmet’in ‘Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, bir orman gibi kardeşçesine’ dizeleri, aradan geçen yıllara rağmen bugün de yolumuzu aydınlatıyor. Bizler Nazım Hikmet'i andıkça; insan kalmayı, sevmeyi, dayanışmayı ve haksızlıklar karşısında direnebilmeyi yeniden hatırlıyoruz. Çünkü o, yasaklansa da susturulamayan bir sestir. Düşünceleri, şiirleri ve insanlığa bıraktığı miras yaşamaya devam etmektedir. Aramızdan ayrılışının 63. yılında Nazım Hikmet'i saygıyla, özlemle ve minnetle anıyoruz.” “Nazım Hikmet Hepimizin Hayatına Dokunmuş Bir İsimdir” Nazım Hikmet’in dizelerinden örnekler vererek geceyi renklendiren Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, “Nazım Hikmet, hepimizin hayatına dokunmuş bir isimdir. Özellikle bizim kuşağımızın düşünsel ve kültürel olarak şekillenmesinde önemli bir yere sahiptir. O, yalnızca şiirin değil; mücadelenin, umudun ve insan onurunun da şairi olmuştur. Hayatı boyunca büyük zorluklarla karşılaşmış, yıllarını cezaevlerinde geçirmiş, ülkesinden uzakta yaşamak zorunda kalmıştır. Ancak bütün bu ağır koşullara rağmen umudunu hiç yitirmemiş; eserlerinde mücadeleyi, inancı ve geleceğe duyulan güveni her zaman ön planda tutmuştur” diye konuştu. Program kapsamında söz alan katılımcılar, Nazım Hikmet’e dair duygu ve düşüncelerini paylaşırken, usta şairin eserlerinden seçtikleri şiirleri seslendirerek anma gecesine katkıda bulundu. “Bursa’yı Böylesine Aydınlık Görmek Beni Son Derece Mutlu Etti” Sanatçı Haluk Çetin ise etkinliğin ardından yaptığı konuşmada, “Osmangazi Belediyesi’ne ve Osmangazi Kent Konseyi’ne yürekten teşekkür ediyorum. Başta Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın olmak üzere, Belediye Başkan Yardımcımız Mutlu Esendemir’e ve emeği geçen herkese şükranlarımı sunuyorum. Bu akşam burada çok güzel bir dinleyici topluluğuyla buluştuk. Katılımcıların ilgisi, duyarlılığı ve etkinliğe gösterdikleri değer gerçekten çok kıymetliydi. Ayrıca Şadırvanlı Han gibi tarihi bir yapının kültür ve sanat etkinliklerine kazandırılmış olmasını çok değerli buluyorum. Bu tür mekanların korunarak yaşayan kültür alanlarına dönüştürülmesi, bahçelerinin ve tarihi atmosferlerinin sanatla buluşturulması son derece doğru ve anlamlı bir yaklaşım. Bursa’yı böylesine aydınlık, kültür ve sanatla iç içe görmek beni son derece mutlu etti” açıklamalarında bulundu. “Nazım Hikmet Şarkıları ve Şiir Dinletisi”, sanatçı Haluk Çetin’e teşekkür hediyesi ve hatıra fotoğrafı çekimleriyle tamamlandı.

Bursa İnegöl’de İshak Paşa’ya vefa Haber

Bursa İnegöl’de İshak Paşa’ya vefa

İnegöl Belediyesi, Osmanlı Devleti’nin devlet aklını temsil eden önemli vezirlerinden biri olan İshak Paşa’yı vefatının 539’uncu yılında düzenlenen çeşitli programlarla andı. Cuma günü gerçekleştirilen etkinlikler kapsamında ilk olarak Beşinci Mevsim Kültür Sanat Merkezi’nde “Fatih Dönemi Büyük Devlet Adamı İnegöllü İshak Paşa” konulu panel düzenlendi. Panele tarihçi Ahmet Anapalı ile Dr. Mehmet Can Çetin konuşmacı olarak katıldı. İnegöl protokolünün de katıldığı programda, Fatih Sultan Mehmet döneminin önemli devlet adamlarından olan İshak Paşa’nın Osmanlı yönetimindeki rolü, devlet anlayışı ve İnegöl’e kazandırdığı eserler ele alındı. Katılımcılar, İshak Paşa’nın Osmanlı tarihindeki yeri hakkında önemli bilgiler edinme fırsatı buldu. İSHAK PAŞA KÜLLİYESİNDE ANMA PROGRAMI YAPILDI Panel programının ardından protokol üyeleri ve vatandaşların katılımıyla cuma namazı İshak Paşa Camii’nde kılındı. Namaz sonrası ise İshak Paşa’nın İnegöl’de yaptırdığı ve kabrinin de bulunduğu külliyede anma programı gerçekleştirildi. Program kapsamında dualar edilirken vatandaşlara çeşitli ikramlarda bulunuldu. Tarihi İnegöl Mehteri, gösterileriyle manevi atmosferin güçlendiği anma etkinliğinde büyük bir coşku yaşattı. Tarihçi Ahmet Anapalı’da İshak Paşa’nın hayatı, devlet adamlığı ve Osmanlı’ya bıraktığı miras üzerine burada anlatımlarda bulundu. Yoğun katılımla gerçekleştirilen anma programı, İshak Paşa’nın İnegöl ve Osmanlı tarihi açısından taşıdığı önemin bir kez daha hatırlatıldığı anlamlı bir etkinlik olarak kayıtlara geçti. Programda kürsüye gelerek bir konuşma yapan İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, “Bugün bir kez daha İshak Paşa’nın kendi eseri olan külliyesinde onu anma imkanı bulduk. Bizler bugünün yöneticileriyiz. Görevlerimiz var. Halkımızın huzuru ve refahı için gayret edeceğiz. Ama bunun yanı sıra ayak bastığımız toprağı da tanımalıyız. Burada hepimize düşen görevler var. Bu cennet vatanı yolda geçerken bulmadık. Bu insanlara ne kadar dua etsek azdır. Bugün işimizi gücümüzü yapıyorsak, buralarda yaşıyorsak atalarımızın bizlere emanet ettiği bu vatan topraklarının sayesindedir. Bu sebeple onlara dua etmemiz, onları yad etmemiz lazım” dedi. İLHAM KAYNAĞIMIZ BURADA Gücünü geçmişinden alan bir millet olarak geçmişimizi çok iyi bilmemiz gerektiğine vurgu yapan Başkan Taban, şunları kaydetti: “Burada bir İshak Paşa var. Medresesi, türbesi, camisi var. Bunu bilmeyen yoktur. Ancak bunun altını da doldurmamız gerekiyor. Hatta işin kapsamını, muhteviyatını öğrendikten sonra buradan geçerken yürüyüşümün değiştiğini fark ettim. Gençlerimize özellikle diyorum ki ilham kaynağımız burada. Peygamber efendimizin sözlerine mazhar olmuş bir komutan burada yatıyor. Benim şehrimin insanı. Bu bize güç verir, kuvvet veriri, ilham verir. İlk önce onlar nasıl yaptılar? O yoklukta nasıl başardılar? Biz bugün neyi eksik yapıyoruz, neyi geride bırakıyoruz bunun sorgusunu yapmalıyız. Gücümüzün geçmişte sanki üzeri örtülü şekilde kaldığını düşünüyorum. Gücümüz orada bizi bekliyor, onu yeniden gün yüzüne çıkarıp, önümüze getirip, neler yaptıklarını görüp buradan kendimize ilham kaynağı oluşturabilirsek bizler de inşallah en az onlar kadar başarabilmek için mücadele etmiş oluruz. Dolayısıyla bu programları düzenlememizin arka planında bu düşünce var. Biz bunları yapmaktan sorumluyuz. Bir yandan da tüm toplumun bu heyecanı yaşamasını arzu ediyoruz.” BİZ GEÇMİŞİMİZİ DAHA İYİ İDRAK ETTİĞİMİZDE DAHA ADİL BİR DÜNYA DA TESİS EDİLMİŞ OLACAK Başkan Taban’ın ardından AK Parti Bursa Milletvekili Ayhan Salman kürsüye gelerek bir konuşma yaptı. Salman, “Bir yandan müminlerin bayramı olan Cuma gününü kutlarken bir taraftan da nasıl bir ecdadın torunları olduğumuzu hocalarımızın anlatımlarıyla öğrendiğimiz, idrak ettiğimiz bir gün oldu. Bursa 1326 yılın fethedilmiş. Bursa’mızın fethinin 700’üncü yılını kutluyoruz. Yaklaşık bin yıl önce de atalarımız bu topraklara gelmişler ve bizlere emanet edene kadar bu toprakları bin yıl mücadele etmişler. Gerçekten ilahi kelimetullah davası adına yaptıkları bu mücadele içerisinde, o kadar kuvvetli, muhteşem yüzyılları yaşattıkları dönem içerisinde bir taraftan da daha adil, hakkaniyetli bir dünyayı tesis edebilmek için mücadele etmişler. Ecdadımız fetih ruhuyla hareket ederken, gittikleri her yeri de abad etmişler. Önce insanların kalplerini fethedip İslam’a ısındırmışlar. Tabi geçmişini bilmeyenler, geleceğini imar edemiyorlar. Ancak bize geçmişimiz bir dönem çok fazla anlatılmadı. Osmanlı devletinin en önemli devlet adamlarından olan İshak Paşa’yı biz rastgele bir İshak Paşa olarak bildik. Öğretilmedi. Belediye Başkanımıza bu noktada çok teşekkür ediyorum. Bu konuyu önemsiyor. Önce geçmişimizi anlamamız lazım. Biz Selçuklu’yu da sahipleniyoruz, Osmanlı’yı da sahipleniyoruz, Cumhuriyeti de sahipleniyoruz. Hepsi bir. Zaten geçmişimizden aldığımız bu ilhamı önümüze koyduğumuzda, Cumhurbaşkanımızın koyduğu bir Türkiye Yüzyılı hedefi var. Daha adil bir dünya hedefi var. İnşallah biz geçmişimizi daha iyi idrak ettiğimizde daha adil bir dünya da tesis edilmiş olacak” dedi. İnegöl Kaymakamı Eren Arslan ise, Osmanlı Devleti’nin kuruluşunun ve yükselişinin denk geldiği dönemde, iki dönem sadrazamlık yaparak bu büyük devlete ve millete hizmet eden bu büyük devlet adamını anmak için burada olduklarını belirterek, "İshak Paşa sadece bir devlet adamı olarak değil, bulunduğumuz bu mekan başta olmak üzere Anadolu ve Balkanlarda yaptırdığı pek çok eserle aslında bir vakıf insanı. Aynı zamanda Osmanlı’nın felsefesini temsil eden bir bakış açısı. Ecdadımız bir yeri sadece fethetmekle kalmamış, orayı maddi ve manevi anlamda imar etmiş. Bunun en güzel örneklerini sergileyen İshak Paşa’da İnegöl’ümüzden yetişmiş kıymetli bir değer. Devletten aldığını devletine ve milletine adamış bir gönül insanı. Yaptırdığı eserler bugün hala insanımıza hizmet ediyor. Bizim de bugün geçmişimizi iyi anlamamız, dersler çıkarmamız gerekiyor. Bu anlamda programda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” diye konuştu.

Şehit infaz ve koruma memuru Cengiz Yiğit anısına hatıra ormanı oluşturuldu Haber

Şehit infaz ve koruma memuru Cengiz Yiğit anısına hatıra ormanı oluşturuldu

Program, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Ardından katılımcıların hep birlikte gerçekleştirdiği fidan dikimi ile hatıra ormanının ilk adımı atıldı. Dikilen her bir fidan, şehit Cengiz Yiğit’in hatırasını yaşatacak anlamlı birer sembol olarak toprakla buluşturuldu. Fidan dikim programının ardından etkinlik, Bursa E Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumu Müdürlüğü’nde düzenlenen anma programı ile devam etti. Anma programı, Kur’an-ı Kerim tilaveti ve mevlid programının ardından İl Müftüsü Yavuz Selim Karabayır’ın yaptığı dualarla sona erdi. Program kapsamında şehit infaz ve koruma memuru Cengiz Yiğit’in eşi ve çocuklarına hediye takdiminde bulunuldu. Duygu dolu anların yaşandığı etkinlikte konuşan Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdür Yardımcısı Hasan Akceviz ile Bursa Cumhuriyet Başsavcısı Mustafa Çelenk, birlik ve beraberlik vurgusu yaparak şehitlerin emanetlerine sahip çıkmanın önemine dikkat çekti. Düzenlenen fidan dikim etkinliğine; Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcıları Hasan Akceviz ve Fatih Kemal Süt, Bursa Cumhuriyet Başsavcısı Mustafa Çelenk, Bursa Bölge Adliye Mahkemesi Cumhuriyet Başsavcısı Sadık Bölek, Bursa Bölge İdare Mahkemesi Başkanı Mahmut Şahin, cumhuriyet başsavcı vekilleri ve cumhuriyet savcıları, il emniyet müdür yardımcısı, il jandarma komutan yardımcısı, ceza infaz kurumu müdürleri, denetimli serbestlik müdürü, ceza infaz personeli, yükümlüler ile şehidin eşi ve çocukları katıldı.

Fetih yılı coşkusu 5 Nisan’da Kestel’de yaşanacak Haber

Fetih yılı coşkusu 5 Nisan’da Kestel’de yaşanacak

Kestel Belediyesi, köklü tarihimizin en önemli dönüm noktalarından biri olan Bursa’nın fethinin 700. yılını anlamlı bir programla taçlandırıyor. Bu kapsamda Kestel Belediyesi tarafından, büyük bir dönüm noktası olan Bursa’nın fethinin yıl dönümünde, Kestel’de tarih, kültür ve manevi değerlerin buluştuğu özel bir program düzenlenecek. 5 Nisan’da Kestel Kalesi’nde başlayacak olan etkinlikler, gün boyu Meydan Kestel ve Muhsin Yazıcıoğlu Kültür Merkezi’nde devam edecek. Etkinlikler kapsamında Osmanlı hanedanı mensubu Nilhan Osmanoğlu söyleşi programıyla vatandaşlarla bir araya gelecek. Ayrıca kılıç-kalkan ve zeybek gösterileri ile mehteran gösterileri de gün boyunca ilçede sahnelenecek. Kestel Belediyesi tarafından organize edilen etkinliklerle, sadece bir anma programı değil; aynı zamanda tarih bilincini güçlendiren, kültürel değerleri yaşatan ve toplumsal birlikteliği pekiştiren kapsamlı bir buluşma hedefleniyor. Kestel Belediye Başkanı Ferhat Erol, tüm vatandaşları Bursa’nın fethinin 700. yılı dolayısıyla düzenlenen bu anlamlı programa davet etti. Başkan Erol, düzenlenecek programa ilişkin yaptığı açıklamada, Bursa’nın fethi’nin sadece bir şehrin değil, gönüllerin de fethedildiği önemli bir dönüm noktası olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu; "Bu anlamlı yıl dönümünde bizler de ecdadımızın bizlere bıraktığı bu kıymetli mirası yaşatmak ve gelecek nesillere aktarmak adına kapsamlı bir program hazırladık. Tarih bilincini diri tutmak, geçmişimizi doğru anlamak ve bu mirası yarınlara taşımak hepimizin ortak sorumluluğudur. Bu vesileyle tüm hemşehrilerimizi düzenlediğimiz programa davet ediyorum."

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.